• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling: De loop vullen

Met een Bay-reservoir kan je de slangen die erop aangesloten zijn wat langer maken. Het reservoir kan dan vanaf de voorkant van de kast een stukje eruit getrokken worden. De vulopening komt dan mooi binnen bereik.

Je zou ook deze fitting in de vul opening van het reservoir kunnen draaien. Hier kan elke G1/4 fitting in gedraaid worden. Hiermee kan je dan een begin maken van een slangroute richting een fillport elders in of op de kast.
 
vullen van het systeem

Ik wil mijn systeem vullen maar wat is de beste oplossing moet ik mijn videokaart en geluidskaart er al in of niet moet ik alleen de 24 pin bridging tool in klikken en de pomp om het systeem te vullen, om bij lekkage zomin mogelijk kans op kortsluiting te krijgen.
 
Topic verplaatst, was al een topic over. Zie startpost, daar kan je veel info vinden.
Als je daarna nog vragen hebt, kan je specifiek vragen stellen en kunnen we je beter helpen ;)
 
heb je die pomp al eerder in je setup gebruikt? oftewel weet je zeker dat je res wel naar je pomp in gaat en niet naar pomp out?

Lijkt namelijk alsof de zwaartekracht het tot daar heeft gekregen en je pomp nu lucht zuigt.

Maar de stoppen slaan eruit lijkt me beetje raar aangezien je voeding er naar alle waarschijnlijkheid eerst uitspringt, tenminste alle enigszins recente voedingen hebben die veiligheid feature toch geloof ik wel?
 
Ik hoop dat ik het inmiddels hebt opgelost mijn reservoir ging naar outlet pomp hij zoog lucht :( solved. de kortsluiting begrijp ik nog steeds niet helemaal, had er een andere voeding op gezet geen kortsluiting maar ook geen pomp die draaide.
Ik heb het na een uur weer geprobeerd voeding deed het en ook de pomp BUMP :)
Ga het vanmiddag weer proberen om te vullen.
 
Ik weet het al dacht eerst waarom slaan de stoppen door in mijn huis en toen deed de pomp het weer nu telkens kortsluiting in de pomp. Heb al een andere voeding geprobeerd dat was niet het probleem. Wat nu ?

Als de pomp nu wel draait en de voeding het probleem niet is blijft het netsnoer over ?
Ik vind het nog steeds raar dat je stoppen in huis er uit vlogen en aangezien een voeding
gezekerd is en de pomp daar weer achter zit moet het haast het snoer wel zijn ?
Als het werkelijk de pomp geweest was dan was de zekering in de voeding wel gesprongen ....

Bedenk ook dat er (kortstondig) meer dan (16x230=) 3680W gestookt moet worden om een
stop te laten ploffen ....
Natuurlijk neemt de rest op die groep een deel van die 3680W voor z'n rekening, maar dan nog.
 
Wat ik nu zelf denk dat het de schakelaar van de contact doos is, vanmiddag schakelaar aan stop sloeg door wat ik daarna probeerde eerst de voeding aan zonder pomp voeding met contactdoos uit, daarna met pomp aan en hij bllef het doen.
wat ik als enige kan bedenken is de contactdoos is ook de enige manier om voeding uit te zetten zit geen schakelaar op de voeding Antec true power 1200 watt
 
Je bedoelt zo'n verlengsnoer met schakelaar ?
Daar kan natuurlijk een storing in zitten, mischien afhankelijk van wat dat ding al beleefd heeft.

Ik zat dus niet zo heel ver mis met het netsnoer ? Daar maakt zo'n verlengsnoer in wezen deel van uit.
 
Wist je dat dat de nr.1 oorzaak van brand is, die stekkerdozen heeft een of andere verzekering maatschappij onderzocht las ik laatst ergens.

Maar mag ik vragen waarom je het niet gewoon bij de pc uitschakelen houd? als je die knop omgooit moet die stekkerdoos anders elke keer je tv pc randapparatuur monitor geluid en wat ik wat allemaal op spanning brengen en die pieken is net dodelijk voor je apparatuur en stoppen.

Ikzelf heb bij de hornbach zo'n doos met piek en overload beveiligingen en 10 stekkers gekocht voor een 10'tje voelt toch wat veiliger als die witte dingen uit de euro grabbel bak:D
 
hoe weet ik hoeveel liter vloeistof ik nodig heb? voor de duidelijk heb ongeveer 6M aan slangen Tygon 1/2 3/4 slang.
en me radiator is ook niet bepaald klein Link naar radiator. de build moet nog komen maar ik wil toch ff weten hoeveel liter ik ongeveer nodig heb?

5M slang ga ik cker gebruiken aangezien ik me radiator buiten ga plaatsten.

heb een opmerking over het vullen van je loop, gaat het niet makkelijk als je gewoon paar flessen koelvloeistof in een nog grotere fles gaat gieten en dan continu je res vullen ipv dat je telkens de pomp uit/aan moet zetten??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
het beste blijft continu pomp aan/uit, dat doe ik ook, ik heb het wel is geprobeerd met een jerrycan van 5 liter gedestileerd water en daar gwn me koelvloeistof in, maar je blijft gewoon morsen, probeer eerst pomp uit er zoveel mogelijk in te krijgen (res tot aan 1cm onder bovenkant ofzo? (als je tube res heb) en dan gewoon kijken voor zon voeding tooltje en een oude 200 watt voeding van een p3/4 systeempje? (ik heb er hier paar liggen, je mag er voor 7 euro een overnemen inclusief verzending :p)

het blijft gewoon het veiligste met de pomp aan/uit methode, als je perongelijk morst en het niet ziet (omdat je zon groot ding in je handen hebt) staat straks de hele vloer lekker mee te gloeien als je PC aangaat (Ervaring (A))

en over de hoeveelheid, blijft lastig te zeggen. ik heb voor ongeveer 1.5 meter slang. RX360 rad, dualbay res (xspc) en aantal blokken (mobo/geheugen/cpu) ongeveer 1.2-3 liter nodig (res goed gevuld), soms lijkt je systeem netjes gevuld te zijn, maar als je PC dan een nachtje gedraait heeft kan het vloeistof pijl in je res zo weer zaken omdat er tog nog een paar laatste luchtbellen uitkomen (ik vul hem helemaal, en dan gwn de pomp nachtje laten draaien)


ik hoop dat je wat kunt met mijn tips/info
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Z Rood/Wit Custom Loop | Witte waterkoeling? Advies Waterkoeling Setup 0
O upgrade waterkoeling loop Waterkoeling 3
R waterkoeling af maken dual loop of 2 pompen in serie Waterkoeling 7
A Waterkoeling loop Advies Waterkoeling Setup 5
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
E Waterkoeling onderdelen + loop Waterkoeling 11
ShaquilleMoreno Waterkoeling: Loop ontluchten Waterkoeling 41
Sp33dFr34k Waterkoeling - loop omgooien Waterkoeling 11
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan