• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] 150 eu(?) GTX 580

Ting

New member
Beste Highflow,

Ik vroeg me af of het rendabel zou zijn om ipv een accelero plus II cooler een klein waterkoelsetje op mijn 580 bouw, ik verwacht natuurlijk betere temps maar wil ook weer niet al te veel uitgeven.

- Wat is jouw budget?
100-200 euro
- Wat is jouw hardware?
i7 960 @ corsair h60, 12gb dominator gt, 850watt CM Silent Pro Gold, asus p6t deluxe v2, 60gb SSD / 1 TB HDD
- Welke behuizing heb je?
CM HAF 912 Plus
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
GTX 580
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
optische doeleinden
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
goede vraag... er zijn nog 2 5,25' bays vrij eventueel hier een mogelijkheid?
- En overige informatie die van toepassing kan zijn.
Het hoeft niet perfect te koelen, het is meer voor de look, maar moet natuurlijk ook beter koelen dan een stock koeler.

Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,

Ting
 
Beste kan je eerst je GTX580 even hier checken: CoolingConfigurator.com om te kijken of er een fullcover waterkoelblok op je kaart past.


Hieronder heb ik een 1e opzet van een een setje gemaakt waar je later later een waterkoelblok aan kan toevoegen. Dan komt je waarschijnlijk net onder de €200:

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - GPU basis

Voor de koelvloeistof heb ik zomaar een kleurtje uitgekozen. :) Je zou ook gekleurde slangen kunnen nemen icm met clear vloeistof.



Intern is er denk ik niet veel ruimte om de radiator te plaatsen. Waarschijnlijk is achterop de gemakkelijkste optie.

Radiator Spacers 34mm met M3 x 40mm Schroeven (4 stuks)

Volgens mij zou dat met die M3 schroeven icm met die spacers wel moeten lukken.
De meeste andere opties om je radiator extern te bevestigen zijn weer iets duurder:
Hier staan er bv een aantal tussen.


Waarschijnlijk heb je met externe radiator plaatsing liever een geheel zwarte radiator ipv die ik in het winkelmandje heb gestopt. Beste is dan om wel een wat dikkere 120 radiator uit te kiezen.
 
Hmm, thanks voor je reactie!
Dus in principe als ik dat goed zie, kan ik dat reservoir onder mijn dvd player doen?
De radiator zou eventueel, als de kabels dat toelaten, via een rondje die ik uit het plexiglas haal, en vervolgens achterlangs de kast op de bovenkant van de kast bevestigd op het radiator?

http://images.bit-tech.net/content_images/2010/09/cooler-master-haf-912-first-look/haf-912-1.jpg

Ik heb op het moment in de kast de radiator van de H60 zitten aan de achterkant dus daar zou het niet kunnen, maar ik ben bang dat als ik de H60 wil vervangen voor een cpu block dat de prijs erg gaat oplopen? De h60 kan eventueel de verkoop in, mocht het nodig zijn.
 
Die pomp past inderdaad net zoals je dvd player in een 5.25"bay :)

Die H60 had ik over heen gelezen. :schaam. Ik ging al blindelings uit van een grote luchtkoeler. Een 120mm rad achterop is dan inderdaad niet de koelprestatievriendelijkste plek meer.

Die set had ik samengesteld voor een GPU only loop + je lagere eisen voor de koelprestaties. Met een CPU blokje erbij heb je waarschijnlijk een sterker pompje nodig.
Alhoewel ik ooit ergens een buildlog van iemand gezien heb die met die XSPC single bay pomp een 360 rad, CPU, GPU en drie mobo blokjes in de loop had zitten. Hij beweerde goed temps te hebben met die set. Dat laatste betwijfel ik dan, maar het pompje zou dus wel een CPU en GPU moeten kunnen hebben voor iemand met lagere koelprestatie eisen.

Hieronder een setje met een sterkere pomp, een CPU blokje en een 240mm radiator welke je dan eventueel wel achterop de kast zou kunnen bevestigen:

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - Gpubasis + CPU

Met een GPU blok erbij zit je dan ongeveer tegen de €300 aan. Op dat pompje zou je dan eventueel nog kunnen bezuinigen door voor die single bay pomp te gaan uit die eerste set.
Die Swiftech radiator heeft wel een afwijkende schroefdraad. (engelse maat) Voor die bevestigingsbouten is radiator met een M3 schroef wel een stuk gemakkelijker.
Binnen de prijs een goed alternatief voor die Swiftech: EK-CoolStream RAD XT 240
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
O Budget 150 euro: waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 7
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan