• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Budget 150 euro: waterkoeling

Status
Niet open voor verdere reacties.

Oplichter

New member
Hallo ik ga binnenkort overstappen op waterkoeling.
Ik heb eigenlijk 2 mogelijkheden gezien met mijn maximale budget van 150 euro (liever minder):
1. XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit + XSPC RS240 Black (147,94 euro)
2. Zelf samenstellen ik zat hieraan te denken:
Eheim 1046-790 230Volt (39,90)
EK-Supreme LT - Acetal (34,95)
XSPC RS240 Black (37,95)
Totaal 112,80 euro
Ik moet hierbij nog allemaal dingen zoals fittingen, water, slangen hebben. Maar ik heb helemaal geen idee welke maten enzovoort. En is uberhaupt mogelijk om voor +/- 40 euro deze onderdelen te krijgen?

Als ik dan deze 2 setjes klaar heb voor ongeveer dezelfde prijs welke kan je dan het beste kiezen en is die pomp van beide setjes geschikt als je bijvoorbeeld ook nog een GTX260 later erbij gaat koelen? En is het een probleem als ik bij de setjes geen reservoir heb (dat er te weinig water in de slangen enzo zit?). Ik heb een Q6600 in een CM690 en ik heb geen UV lampen in mijn kast. Wat blauw licht in de waterkoeling zou wel vet zijun maar hoeft als het niet gaat met mijn budget.

Als iemand mij kan en wil helpen graag ben namelijk nog erg noob in WC.
 
Ik denk dat voor jou het beste keus is om te beginnen met de Delta V4 setje.

Dat is een prima setje met een mooie prijs.
Daarbij is alles al compleet, zodat je weer een zorg minder heb.

Mocht je later jouw videokaart erbij willen koelen, hoef je slechts een extra radiator, fan en twee fittingen bij aan te schaffen.

En dan ben je ook al heel wat meer bekend met waterkoeling, gezien je het set al hebt ingebouwd ;)
 
Gaat net niet lukken:

8x 3/8" fittingen 15,92
1x t-stuk 3,69
1x slangstop 1,99
2 meter slang 5,98
8x slangklem 7,92
1x adapter voor de pomp 3,99
1x andere adapter voor de pomp 3,99

Alles bij elkaar net ff meer dan 40 euro, samengesteld met een t-line zodat je geen reservoir nodig hebt.

Bij de X20 Delta V4 kit zit de pomp al in een reservoir dus daar heb je verder niks bij nodig. Een GTX260 moet er nog wel bijkunnen op deze set, ik neem aan dat je bedoelt 120mm rad + 240mm rad in 1 loop?

edit: Freddy was me net voor :(.
 
Wil je het ook intern hebben? Er past een 240mm rad in je CM690. Met de Q6600 en de GTX260 erbij in de loop zou dat net iets teveel kunnen zijn voor een goed 240mm rad.
Alhoewel ik hier een set up zag waar een MCR220 een Q6600, een 8800GTX en de NB koel houdt.

050609004.jpg



Als je het intern wilt houden en met jouw budget is de onderstaande set denk ik wel goed geschikt voor een CPU only loop. Die XSPC Delta kit + 240mm rad is overigens ook een hele goeie keuze. Wat prijs/prestatie is dat een mooie set.




€168,79


Op hwi zei je dat je het reservoir zelf ging maken, vandaar die er niet bij. Als je dat niet meer van plan bent, kan je ipv van de pomp ook een XSPC reservoir/pomp kiezen, maar dan gaat de set alweer verdacht veel lijken op de Delta V4 kit. :D
Ik heb voor dat Danger Den pompje gekozen omdat deze een hele kleine warmtedump heeft en in een loop met weinig restrictie ongeveer zo goed presteert als een DCC pompje. (hier wat meer info daarover)



Wil je de GPU erbij hebben dan zou je of nu al die Swiftech MCR erbij kunnen nemen (welke iets beter is dan de XSPC RS) en later met de graka erbij de temps beoordelen of je ermee tevreden bent.
Andere optie is om nu voor een 2x140mm radiator te kiezen (bv deze van magicool). Toch weer iets meer oppervlakte en iets betere koelprestaties. (hier een vergelijkingstestje tussen twee rads van hetzelfde type) Nadeel voor je budget is dan weer dat je twee 140mm fans erbij moet kopen. Ik zag dat je al 120mm fans hebt.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies.
Ik heb een XSPC X2O Delta V4 + XSPC RS240 besteld.
Weet iemand hoeland dit precies gaat duren?
Het slechst leverbaar product was in de status:
Direct leverbaar, beperkt op voorraad
Dus ik heb het donderdag of vrijdag als ik via ideaal betaal
 
Tis op voorraad, dus direct leverbaar als je betaald hebt.
Bestel je voor 16:00 uur, heb je het morgen in huis.

Je had al een bestelling geplaatst zie ik, maar je hebt jouw iDEAL betaling niet voltooid dus is jouw bestelling geannuleerd.

Je kan het opnieuw bestellen.

Overigens heb je voor jouw radiator nog 2 fans nodig en 2 fittingen.
 
Bedankt voor de goede hulp.
Ik heb een nieuwe bestellingen geplaatst met 2 blauwe CCFL's.
Die andere mag dus definitief weg.
Ik ga nu wat plexiglas halen en een window zagen. En morgen hopelijk alles inbouwen en modden:p.
Ik ga die standaard radiator van XSPC niet gebruiken en zet alleen die 240 rad erin is wat mooier en voldoet waarschijnlijk ook aan mijn behoefte. En fans heb ik genoeg.

Nogmaals bedankt voor de service en ik zal er niet over nadenken om hier nog eens wat te bestellen. Er mag een slotje op!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies Watercooling kits 240 rad €250 budget Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies beste waterloop setup Lian-Li PC08 budget tot 1000 euro Advies Waterkoeling Setup 3
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
V SLI Watercooling Setup [Budget 1000,- ] Waterkoeling 1
K First mod ever on budget (Wall mount) ! Gallery & Build Logs 18
U workstation build on a budget Gallery & Build Logs 5
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
V Liquid SLI upgrade 1400/1500,- Budget Advies Waterkoeling Setup 26
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
H [Waterkoeling] Laag budget, veel onderdelen al aanwezig. Advies Waterkoeling Setup 6
SGT_Reaper budget gaming pc rebuild overcloking etc etc Cases en Modding 7
Sw333t Welke camera voor een laag budget Fotografie, Film en Video 9
olympus Beste (budget) headset Hardware & Software 11
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
V 1e Waterkoeling (High-End) Budget 500,- Plan Advies Waterkoeling Setup 36
Robin Budget LGA1155 moederbord.. Hardware & Software 12
H low budget waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
J (600 euro budget) Evga GTX580 - 2600K Advies Waterkoeling Setup 54
T beginnende wc low budget Advies Waterkoeling Setup 7
C WC set, Budget: 500 Intel i7 920/ Asus 5870 Matrix 2GB / Asus P6T6 WS Revolution Advies Waterkoeling Setup 11
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
G Advies Nodig WC Setup budget 1200 Euro Advies Waterkoeling Setup 7
CDA441 - CDA441 - Alexander D - PC/Budget Gaming Rig Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
P [Waterkoeling] Budget <500 Advies Waterkoeling Setup 17
F Welke gpu kiezen? Budget €140 Hardware & Software 14
Calimero [GEVONDEN] Budget AM2/AM2+/AM3 CPU Gevonden 1
olympus [IN-ACTIVE] mooie budget videokaart Gevonden 5
D Waterkoeling i7-980X, 2* HD5970, kast Cooler Master Atcs-840, budget €800 Advies Waterkoeling Setup 9
C Welke videokaart voor COD Black Ops? Budget: €200,- Hardware & Software 7
Viepert Build voor een vriend, €1700 budget Hardware & Software 0
M Nieuwe snelle videokaart? Budget €700. 14-12-10 Hardware & Software 6
HighSpeed^ Advies Nieuwe PC :D - Budget €500,- Hardware & Software 17
H WC budget 300-400 Amdx6 1055t, evt Crosshair 4 formula Advies Waterkoeling Setup 23
M [waterkoeling] budget oplossing voor P6T, i7-940, HD4870X2 Advies Waterkoeling Setup 6
R [Eerste keer waterkoeling] Budget +-€350 (WC + nieuwe kast), i7 920 Advies Waterkoeling Setup 10
MonsterEnergy Welke kast? Budget: 330 euro Cases en Modding 18
E budget pure black media pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 24
D Waterkoeling of Luchtkoeling? Waterkoeling budget: 200 euro Advies Waterkoeling Setup 110
J Watercooling i7 920 (overclocking) + GPU + NorthBridge Budget: 500-1000 euro Advies Waterkoeling Setup 13
Mobomonster Advies WC in Lian Li A20, i7920 en HD4870 voornamelijk voor stilte -Budget: 400/500 E Advies Waterkoeling Setup 18
M Advies Waterkoeling CoreI7 920+ GTX285 Budget max €500 Advies Waterkoeling Setup 21
L Goede budget CPU cooler Overige Koeling 3
Jason EK-RES X3 150 & 250 D-RGB Tube Reservoirs HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Singularity Computers Protium 150 D5 – Reservoir Combo HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan