• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €500 i5 2500K, (GTX970)

jeffrhap

New member
[Waterkoeling] €600 i5 2500K, (GTX970)

Hey mensen,

Sommige van jullie hebben mij misschien al wel eens eerder gezien hier, ik zit al best lang op dit forum (niet erg actief), ik heb een paar jaar geleden (2011) ook al eens om advies gevraagd voor waterkoeling maar hier is nooit iets van terecht gekomen. Een paar weken geleden begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer eens wat casemods gaan bekijken wat ik nou precies wil. Gelukkig heb ik ondertussen een nieuwe case en zou het deze keer wat makkelijker moeten worden.

- Wat is jouw budget?
Rond de €600 voor het koelen van de CPU alleen
Rond de €800 voor de GPU erbij.

- Wat is jouw hardware?
»CPU: Intel Core i5-2500K @ 4.7Ghz
»RAM: 16GB Corsair Vengeance @ 1600GHz
»Graphiccard: MSI GeForce GTX 970 4GB GAMING
»Mainboard: MSI P67A-GD65
»SDD: 1x Crucial M4 128GB, 1x Samsung 840 Pro 256GB
»Case: Corsair Graphite 600T White
»CPU Cooler: Corsair H100
»PSU: Corsair AX750
»System: Windows 8 Pro N 64 Bit

- Welke behuizing heb je?
Corsair Graphite 600T White

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
De i5 2500K op dit moment, later wordt er een radiator toegevoegd om ook mijn GTX970 te koelen.

- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
De stilte en temperaturen vooral, maar het optische is ook zeker een belangrijke reden.

- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Bovenin wil ik een 360 rad plaatsen, hiervoor de de bovenkant wel gemod worden.
Vooral kan een 200mm rad standaard, als ik de 5.25" bays verwijder zou hier eventueel ook een 240 of 360 passen.

- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Ik heb de laatste paar dagen flink wat casemods bekeken en hieruit veel ideeën gekregen. Het geheel wil ik helemaal zwart/wit hebben, en alles zo strak mogelijk, om dit voor elkaar te krijgen wil ik ook gebruik maken van PETG tubes. Alle kabels heb ik nu zo netjes mogelijk weggewerkt dit wil ik graag ook met waterkoeling zo hebben.
Mijn kabels zou ik ook graag sleeven maar dit is eerder niet zo'n succes geweest, nog even kijken wat ik hiermee ga doen.

Ik heb uiteraard ook zelf een lijstje gemaakt, hier zou ik graag wat feedback op willen.

http://www.highflow.nl/index.php?di...d=10203&hash=608e805b6641b01441ca4c6ea61a9648

Mijn pc staat er momenteel zo bij:
20150609_195443.jpg

Zie jullie reacties graag tegemoet.
Alle tips, advies en kritiek zijn welkom.

Met vriendelijke groet,
Jeffrey
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht in een filmpje van Peter (l3p) te zien dat je de PETG Tubes ook met een slangknipper op maat kan maken.
Het stukje op 1:30.
De heatgun heb ik thuis nog liggen dus dat komt goed!
 
Hey Freddy,
Bedankt voor je reactie, ik denk dat het toch sleeven wordt, heb nog even zitten kijken en vind custom cables toch wel heel erg netjes.
De verlengkabels heb ik er al een aantal inzitten nu, je hebt me de laatste 2 maandag opgestuurd haha!

De fans dat klopt, ik heb er nu al 2 op mijn H100 zitten die ik over zet op deze, dan heb ik er 3.
Een extra fles koelvloeistof is misschien wel handig inderdaad, de deburrer heb ik denk ik ook nog ergens een liggen.

Vooral over de fittingen twijfelde ik nogal, wist niet zeker of ik voor elke 90 graden hoek nog een normale fitting nodig heb.
Ook de y splitsing voor de valve wist ik niet of ik de goede heb.
 
Sleeven is niet moeilijk, gewoon hoofdje erbij houden, goede sleeve en krimpkouse halen, ik doe dit al jaren, als je veel moet sleeven, vooral de psu kabels, dan raad ik toch de kabel kit die al gesleeved is aan, kom nu niet op de naam, maar highflow heeft deze in de shop. Zelf sleeve ik de psu kabels niet meer, duurt te lang , prijs is misschien wat goedkoper als de sleeved ones, maar er kruipt tijd in en als je ook nog eens met hardtube begint, wel dan ben je even bezig aan de build.

effe gezien dat u bitspower top geen ring heeft om d5 pomp vast te draaien, de bitspower top is voor de liang D5 pomp met de originele top van liang. Dus je zal opzoek moeten gaan naar ofwel de originel liang D5 pomp met stock top of naar een andere top.

 
Dat zou moeten lukken, de ring is hier wel in begrepen, maar dit is wel een duur pompje, d5 pomp met bp plexi top + de D5mod = 194 euro, voor het zelfde geld heb je bijna 2 D5 pompen met een acool of EK top op. Maar ieder zijn meug en als je dit echt wilt en mooi vind waarom niet. Maar ik zou dan gewoon een XSPC photon 170 met de D5 op gemonteerd kopen, heb je ineens res+pomp in elkaar en spaar je weer 2 fittingen uit.http://www.highflow.nl/pompen/xspc-pompen/xspc-d5-photon-170-reservoir-pump-combo.html
 
Wil wel graag een D5, en heb inderdaad heel lang getwijfeld aan de XSPC Photon met pomp, met de ring erbij kom ik alleen wel op hetzelfde bedrag uit ongeveer. Maar het ziet er denk ik wel wat beter uit, scheelt me misschien ook weer een bochtje of 2 in de tubes.
Kan de Photon res wel open? Want ik las ergens dat deze in de fabriek gesealed worden?
 
Hmm oke, dat probeer ik liever te voorkomen, neem aan dat de ring vervangen met de xspc ring wel gewoon kan binnen de garantie?
Bovenin zat ook een gat zag ik, kan daar mooi de fillport op aangesloten worden.
 
De pomp kan je eraf halen en de ring kan je vervangen, zonder garantie te verliezen, het openen van de res, door het verwijderen van de top of bodem plaat is de garantie weg op lekkage. Filpoort of bleedpoort is boven en onder heb je 3 g1/4 poorten , dus je kan er een gebruiken voor drainage.

Je kan zelfs de BP D5 mod op de photon 170 D5 zetten, maar dan ben je weer bijna even duur uit, het voordeel is wel dat je de res. er al bij hebt dan.
 
de 600t is een leuke kast, maar heb even gekeken, er is weinig ruimte boven in de kast. Maar de st30 komt bij vele test goed uit de bus, dus een goede keus, de xt45 is wat beter, maar als je hoogte niet hebt, heb je niet veel keus. Ben je er al uit welke fittings dat je gaat halen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan