[Waterkoeling] €600 i5 2500K, (GTX970)
Hey mensen,
Sommige van jullie hebben mij misschien al wel eens eerder gezien hier, ik zit al best lang op dit forum (niet erg actief), ik heb een paar jaar geleden (2011) ook al eens om advies gevraagd voor waterkoeling maar hier is nooit iets van terecht gekomen. Een paar weken geleden begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer eens wat casemods gaan bekijken wat ik nou precies wil. Gelukkig heb ik ondertussen een nieuwe case en zou het deze keer wat makkelijker moeten worden.
- Wat is jouw budget?
Rond de €600 voor het koelen van de CPU alleen
Rond de €800 voor de GPU erbij.
- Wat is jouw hardware?
»CPU: Intel Core i5-2500K @ 4.7Ghz
»RAM: 16GB Corsair Vengeance @ 1600GHz
»Graphiccard: MSI GeForce GTX 970 4GB GAMING
»Mainboard: MSI P67A-GD65
»SDD: 1x Crucial M4 128GB, 1x Samsung 840 Pro 256GB
»Case: Corsair Graphite 600T White
»CPU Cooler: Corsair H100
»PSU: Corsair AX750
»System: Windows 8 Pro N 64 Bit
- Welke behuizing heb je?
Corsair Graphite 600T White
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
De i5 2500K op dit moment, later wordt er een radiator toegevoegd om ook mijn GTX970 te koelen.
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
De stilte en temperaturen vooral, maar het optische is ook zeker een belangrijke reden.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Bovenin wil ik een 360 rad plaatsen, hiervoor de de bovenkant wel gemod worden.
Vooral kan een 200mm rad standaard, als ik de 5.25" bays verwijder zou hier eventueel ook een 240 of 360 passen.
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Ik heb de laatste paar dagen flink wat casemods bekeken en hieruit veel ideeën gekregen. Het geheel wil ik helemaal zwart/wit hebben, en alles zo strak mogelijk, om dit voor elkaar te krijgen wil ik ook gebruik maken van PETG tubes. Alle kabels heb ik nu zo netjes mogelijk weggewerkt dit wil ik graag ook met waterkoeling zo hebben.
Mijn kabels zou ik ook graag sleeven maar dit is eerder niet zo'n succes geweest, nog even kijken wat ik hiermee ga doen.
Ik heb uiteraard ook zelf een lijstje gemaakt, hier zou ik graag wat feedback op willen.
http://www.highflow.nl/index.php?di...d=10203&hash=608e805b6641b01441ca4c6ea61a9648
Mijn pc staat er momenteel zo bij:
Zie jullie reacties graag tegemoet.
Alle tips, advies en kritiek zijn welkom.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Hey mensen,
Sommige van jullie hebben mij misschien al wel eens eerder gezien hier, ik zit al best lang op dit forum (niet erg actief), ik heb een paar jaar geleden (2011) ook al eens om advies gevraagd voor waterkoeling maar hier is nooit iets van terecht gekomen. Een paar weken geleden begon het toch weer te kriebelen en ben ik weer eens wat casemods gaan bekijken wat ik nou precies wil. Gelukkig heb ik ondertussen een nieuwe case en zou het deze keer wat makkelijker moeten worden.
- Wat is jouw budget?
Rond de €600 voor het koelen van de CPU alleen
Rond de €800 voor de GPU erbij.
- Wat is jouw hardware?
»CPU: Intel Core i5-2500K @ 4.7Ghz
»RAM: 16GB Corsair Vengeance @ 1600GHz
»Graphiccard: MSI GeForce GTX 970 4GB GAMING
»Mainboard: MSI P67A-GD65
»SDD: 1x Crucial M4 128GB, 1x Samsung 840 Pro 256GB
»Case: Corsair Graphite 600T White
»CPU Cooler: Corsair H100
»PSU: Corsair AX750
»System: Windows 8 Pro N 64 Bit
- Welke behuizing heb je?
Corsair Graphite 600T White
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
De i5 2500K op dit moment, later wordt er een radiator toegevoegd om ook mijn GTX970 te koelen.
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
De stilte en temperaturen vooral, maar het optische is ook zeker een belangrijke reden.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Bovenin wil ik een 360 rad plaatsen, hiervoor de de bovenkant wel gemod worden.
Vooral kan een 200mm rad standaard, als ik de 5.25" bays verwijder zou hier eventueel ook een 240 of 360 passen.
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Ik heb de laatste paar dagen flink wat casemods bekeken en hieruit veel ideeën gekregen. Het geheel wil ik helemaal zwart/wit hebben, en alles zo strak mogelijk, om dit voor elkaar te krijgen wil ik ook gebruik maken van PETG tubes. Alle kabels heb ik nu zo netjes mogelijk weggewerkt dit wil ik graag ook met waterkoeling zo hebben.
Mijn kabels zou ik ook graag sleeven maar dit is eerder niet zo'n succes geweest, nog even kijken wat ik hiermee ga doen.
Ik heb uiteraard ook zelf een lijstje gemaakt, hier zou ik graag wat feedback op willen.
http://www.highflow.nl/index.php?di...d=10203&hash=608e805b6641b01441ca4c6ea61a9648
Mijn pc staat er momenteel zo bij:
Zie jullie reacties graag tegemoet.
Alle tips, advies en kritiek zijn welkom.
Met vriendelijke groet,
Jeffrey
Laatst bewerkt: