Hallo allemaal,
Een paar dagen geleden heb ik een Coolermaster Cosmos S gekocht met de gedachte erachter dat ik dan binnenkort over ga stappen op waterkoeling.
En aan gezien ik onervaren ben qua waterkoeling spul zag ik hier mooi de mogelijkheid voor wat hulp.
Ik heb al wel wat rondgeneusd en al wat dingen gevonden, Budget ligt rond de 250 euro, liefst niet al teveel erboven.
Hier de spec's:
- Wat is jouw budget?
+/- €250
- Wat is jouw hardware?
CPU: AMD Phenom X4 9850 Black Edition
GPU: nVidia GeForce 9800GTX+
Mobo: Asus M3N-H/HDMI
PSU: Coolermaster RealPower M620
- Welke behuizing heb je?
Coolermaster Cosmos S
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
CPU en GPU met de mogelijkheid om uit te breiden (Heb een GPU blokje gevonden in de aanbiedingen op een andere site voor 17 euro)
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Alles eigenlijk, Optisch, Stilte en Overclocken
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Bovenin de case.
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Ik ben van plan om uiteindelijk het hele systeem uit te breiden dat er zoveel mogelijk op de waterkoeling zit mocht het mogelijk zijn met behoud van zo veel mogelijk stilte.
1. Kies jouw Radiator: Thermochill PA120.3 (15mm) Triple Radiator G3/8
2. Kies jouw Fans: Moet ik nog beslissen aangezien het kleurenschema nog niet bepaald is, tips zijn welkom.
3a. Kies jouw CPU block: Advies nodig
3b. Kies jouw GPU block: >Klik<
4. Kies jouw Reservoir: XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
5a. Kies jouw Pomp: Laing DDC-1 MCP350
5b. Kies jouw Pomp Top: Zie Reservoir
6. Kies jouw Koelvloeistof: PrimoChill Pure Performance Coolant (32 oz.) - Black/UV Blue (Ook nog niet zeker ivm. kleurenschema)
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten): Advies nodig
8. Kies jouw Fittingen: Die schroefdingen vind ik het mooist
9. Kies jouw toebehoren en accesoires: Niet echt hulp bij nodig denk ik, neem aan dat de slangen ook wel dmv stanleymes te snijden zijn, koelpasta is gewoon arctic silver 5 etc.
Ik weet dat ik hiermee wel boven de 250 euro kom maar zoiets is ong. wat ik kon vinden dat ik dacht dat goed genoeg was voor uitbreiding.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Een paar dagen geleden heb ik een Coolermaster Cosmos S gekocht met de gedachte erachter dat ik dan binnenkort over ga stappen op waterkoeling.
En aan gezien ik onervaren ben qua waterkoeling spul zag ik hier mooi de mogelijkheid voor wat hulp.
Ik heb al wel wat rondgeneusd en al wat dingen gevonden, Budget ligt rond de 250 euro, liefst niet al teveel erboven.
Hier de spec's:
- Wat is jouw budget?
+/- €250
- Wat is jouw hardware?
CPU: AMD Phenom X4 9850 Black Edition
GPU: nVidia GeForce 9800GTX+
Mobo: Asus M3N-H/HDMI
PSU: Coolermaster RealPower M620
- Welke behuizing heb je?
Coolermaster Cosmos S
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
CPU en GPU met de mogelijkheid om uit te breiden (Heb een GPU blokje gevonden in de aanbiedingen op een andere site voor 17 euro)
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Alles eigenlijk, Optisch, Stilte en Overclocken
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Bovenin de case.
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Ik ben van plan om uiteindelijk het hele systeem uit te breiden dat er zoveel mogelijk op de waterkoeling zit mocht het mogelijk zijn met behoud van zo veel mogelijk stilte.
1. Kies jouw Radiator: Thermochill PA120.3 (15mm) Triple Radiator G3/8
2. Kies jouw Fans: Moet ik nog beslissen aangezien het kleurenschema nog niet bepaald is, tips zijn welkom.
3a. Kies jouw CPU block: Advies nodig
3b. Kies jouw GPU block: >Klik<
4. Kies jouw Reservoir: XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
5a. Kies jouw Pomp: Laing DDC-1 MCP350
5b. Kies jouw Pomp Top: Zie Reservoir
6. Kies jouw Koelvloeistof: PrimoChill Pure Performance Coolant (32 oz.) - Black/UV Blue (Ook nog niet zeker ivm. kleurenschema)
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten): Advies nodig
8. Kies jouw Fittingen: Die schroefdingen vind ik het mooist
9. Kies jouw toebehoren en accesoires: Niet echt hulp bij nodig denk ik, neem aan dat de slangen ook wel dmv stanleymes te snijden zijn, koelpasta is gewoon arctic silver 5 etc.
Ik weet dat ik hiermee wel boven de 250 euro kom maar zoiets is ong. wat ik kon vinden dat ik dacht dat goed genoeg was voor uitbreiding.
Alvast bedankt voor alle hulp!