Rolandos582
Member
Hiya,
Onlangs een nieuw systeem samengesteld, en deze wil ik uiteraard graag in een custom loop hebben. Niet alleen omdat dit extra prestaties levert/minder geluid produceert maar ook uiteraard vanwege de gave looks!
- Wat is jouw budget?
Maximaal bedrag is €1500 zonder de fancontroller etc, deze komen hier los bovenop.
- Wat is jouw hardware?
»CPU: Intel Core i7-5930k @ 4.4 GHz
»RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum @ 2666 GHZ
»Graphiccard: 2x MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING @ 1530MHz
»Mainboard: Asus RoG Rampage V Extreme
»SDD: Samsung 850 EVO 1TB
»Case: Corsair 900D
»CPU Cooler: Corsair H110
»PSU: Corsair RM1000I
»System: Windows 10 Pro 64 Bit
- Welke behuizing heb je?
Corsair 900D, het monster van de behuizingen en gebruikt door vele waterkoelers ivb de immense ruimte.
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Mijn CPU + 2x GPU (mogelijk een 3e gpu over 2-3 maanden), en mogelijk RAM? Maar ik heb gehoord dat dit de flow verpest/minder goed is?
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Hogere performance met overclocken, stilte van het systeem en uiteraard de gave looks.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Een 480mm bovenin en 480mm onderin. Een 240/280/360mm onderin als het moet maar dat is optioneel
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Zelf kwam ik tot : Winkelwagens :: Custom loop 2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Dit is zonder de fittingen en acrylic slangen. Omdat ik nog niet helemaal weet hoeveel ik nodig ga hebben en hoe mijn loop gaat lopen.
8x duo set fans, 16 fans voor de radiatoren in push/pull config.
Mis ik hier nog dingen of zijn er verbeteringen mogelijk?
Is er een verschil tussen de http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/ek-coolstream-xe-480-quad.html en de http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/alphacool-nexxxos-xt45-full-copper-480mm-14167.html . Zijn de geselecteerde radiotoren van alphachool goed of kan ik beter de ek blokken.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Roland
Onlangs een nieuw systeem samengesteld, en deze wil ik uiteraard graag in een custom loop hebben. Niet alleen omdat dit extra prestaties levert/minder geluid produceert maar ook uiteraard vanwege de gave looks!
- Wat is jouw budget?
Maximaal bedrag is €1500 zonder de fancontroller etc, deze komen hier los bovenop.
- Wat is jouw hardware?
»CPU: Intel Core i7-5930k @ 4.4 GHz
»RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum @ 2666 GHZ
»Graphiccard: 2x MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING @ 1530MHz
»Mainboard: Asus RoG Rampage V Extreme
»SDD: Samsung 850 EVO 1TB
»Case: Corsair 900D
»CPU Cooler: Corsair H110
»PSU: Corsair RM1000I
»System: Windows 10 Pro 64 Bit
- Welke behuizing heb je?
Corsair 900D, het monster van de behuizingen en gebruikt door vele waterkoelers ivb de immense ruimte.
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Mijn CPU + 2x GPU (mogelijk een 3e gpu over 2-3 maanden), en mogelijk RAM? Maar ik heb gehoord dat dit de flow verpest/minder goed is?
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Hogere performance met overclocken, stilte van het systeem en uiteraard de gave looks.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Een 480mm bovenin en 480mm onderin. Een 240/280/360mm onderin als het moet maar dat is optioneel
- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Zelf kwam ik tot : Winkelwagens :: Custom loop 2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Dit is zonder de fittingen en acrylic slangen. Omdat ik nog niet helemaal weet hoeveel ik nodig ga hebben en hoe mijn loop gaat lopen.
8x duo set fans, 16 fans voor de radiatoren in push/pull config.
Mis ik hier nog dingen of zijn er verbeteringen mogelijk?
Is er een verschil tussen de http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/ek-coolstream-xe-480-quad.html en de http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/alphacool-nexxxos-xt45-full-copper-480mm-14167.html . Zijn de geselecteerde radiotoren van alphachool goed of kan ik beter de ek blokken.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Roland