• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst)

Hiya,

Onlangs een nieuw systeem samengesteld, en deze wil ik uiteraard graag in een custom loop hebben. Niet alleen omdat dit extra prestaties levert/minder geluid produceert maar ook uiteraard vanwege de gave looks!

- Wat is jouw budget?
Maximaal bedrag is €1500 zonder de fancontroller etc, deze komen hier los bovenop.

- Wat is jouw hardware?
»CPU: Intel Core i7-5930k @ 4.4 GHz
»RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum @ 2666 GHZ
»Graphiccard: 2x MSI GeForce GTX 980 4GB GAMING @ 1530MHz
»Mainboard: Asus RoG Rampage V Extreme
»SDD: Samsung 850 EVO 1TB
»Case: Corsair 900D
»CPU Cooler: Corsair H110
»PSU: Corsair RM1000I
»System: Windows 10 Pro 64 Bit

- Welke behuizing heb je?
Corsair 900D, het monster van de behuizingen en gebruikt door vele waterkoelers ivb de immense ruimte.

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Mijn CPU + 2x GPU (mogelijk een 3e gpu over 2-3 maanden), en mogelijk RAM? Maar ik heb gehoord dat dit de flow verpest/minder goed is?

- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Hogere performance met overclocken, stilte van het systeem en uiteraard de gave looks.

- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Een 480mm bovenin en 480mm onderin. Een 240/280/360mm onderin als het moet maar dat is optioneel

- En overige informatie die van toepassing kan zijn
Zelf kwam ik tot : Winkelwagens :: Custom loop 2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Dit is zonder de fittingen en acrylic slangen. Omdat ik nog niet helemaal weet hoeveel ik nodig ga hebben en hoe mijn loop gaat lopen.

8x duo set fans, 16 fans voor de radiatoren in push/pull config.
Mis ik hier nog dingen of zijn er verbeteringen mogelijk?

Is er een verschil tussen de http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/ek-coolstream-xe-480-quad.html en de http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/alphacool-nexxxos-xt45-full-copper-480mm-14167.html . Zijn de geselecteerde radiotoren van alphachool goed of kan ik beter de ek blokken.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet!

Met vriendelijke groet,
Roland
 
Dat wordt een hele vette setup!

Jouw waterkoeling set heeft zo een goede basis.
Van het reservoir heb je maar 1 nodig, gezien je een dual top neemt.

Je hebt nog wel twee D5 ringen nodig:
Laing threaded Rim/Main Ring for D5/MCP655/PMP-450/VPP655
(of voor een mooiere oplossen, een D5 modkit, zoeken naar: D5MA in de shop)

De radiator van EKWB is een stuk dikker, dus meer koelvermogen, maar kan lastiger zijn met monteren door de dikte.
Die van Alphacool zal voldoende zijn.
 
Dat wordt een hele vette setup!

Jouw waterkoeling set heeft zo een goede basis.
Van het reservoir heb je maar 1 nodig, gezien je een dual top neemt.

Je hebt nog wel twee D5 ringen nodig:
Laing threaded Rim/Main Ring for D5/MCP655/PMP-450/VPP655
(of voor een mooiere oplossen, een D5 modkit, zoeken naar: D5MA in de shop)

De radiator van EKWB is een stuk dikker, dus meer koelvermogen, maar kan lastiger zijn met monteren door de dikte.
Die van Alphacool zal voldoende zijn.
Ik wil graag dubbel reservoir, vind ik er namelijk wel tof uitzien. En wellicht in de toekomst met andere kleuren, 1 zwart en 1 rood. Wie weet. Dan moeten 2 van die toch passen, ik zat ook te kijken naar : EK-RES X3 250 Tube Reservoir maar dan moet ik de montage spullen allemaal nog los erbij nemen?

D5 ringen zal ik even toevoegen, waar dienen die precies voor? Zo'n D5 modkit zag ik er inderdaad ook tussen staan, maar ze komen waarschijnlijk uit het beeld of heeft dit ook nog andere voordelen?

Ja de 900D zou voldoende ruimte moeten hebben voor een dikkere radiotor + push/pull config maar het zal in dit geval niet veel uitmaken tenzij je extreme dingen gaat doen?

Zijn er nog aanpassingen die beter zijn, bijvoorbeeld de pomp oid? En is 2x480 goed genoeg voor cpu + 3 gpu en eventueel ram?
 
Als je twee verschillende kleuren wilt, dan moeten de pompen van elkaar gescheiden zijn (dus ipv een dual top, een single top nemen).
Dan draai je met twee gescheiden waterkoeling setups als het ware.
Ziet er tof uit, maar kost meer geld en moeite en ruimte in jouw kast.

Je kan voor een top kiezen, waarop je het reservoir op kan schroeven.
Of je houdt pomp+top en reservoir gescheiden.

De ringen dienen ervoor om jouw pomp aan de top te schroeven.
Gezien je de D5 pomp hebt gekozen zonder top, zitten zo'n ring er niet bij.

Een D5 mod kit heeft behalve een cool uiterlijk, verder geen functie.
Als de pompen niet zichtbaar zijn, heb je dat dus niet nodig.
 
Qua rad oppervlakte heb je zat aan 2 480's, met jouw setup.
K thanks :026:


Als je twee verschillende kleuren wilt, dan moeten de pompen van elkaar gescheiden zijn (dus ipv een dual top, een single top nemen).
Dan draai je met twee gescheiden waterkoeling setups als het ware.
Ziet er tof uit, maar kost meer geld en moeite en ruimte in jouw kast.

Je kan voor een top kiezen, waarop je het reservoir op kan schroeven.
Of je houdt pomp+top en reservoir gescheiden.

De ringen dienen ervoor om jouw pomp aan de top te schroeven.
Gezien je de D5 pomp hebt gekozen zonder top, zitten zo'n ring er niet bij.

Een D5 mod kit heeft behalve een cool uiterlijk, verder geen functie.
Als de pompen niet zichtbaar zijn, heb je dat dus niet nodig.
Ah precies, 2 losse pompen naast elkaar. Zal niet veel schelen in prijs waarschijnlijk, wel iets om te overwegen als ik inderdaad 2 kleuren wil draaien. Is het overigens veel werk als je 2 kleuren wilt hebben of zit daar niet veel verschil in?

Het liefst kies ik een pomp die komt onderin de 900D en de 2 reservoirs naast het moederbord zeg maar. Maar dat moet ik nog even bekijken wat het mooiste is.

Oké ringen dus noodzakelijk en toegevoegd. Modkit is dus onnodig en voegt niks toe behalve strakke looks.

Zijn er voor de rest nog aanpassingen in de set?
Dit is een beetje hoe ik het voor ogen had :
28sqauf.jpg
 
Als je twee verschillende kleuren wilt heb je dus twee waterkoeling sets.
Dan werk je met met meer fittingen en slangen/tubes en dat is meer werk.

Voor de rest heb je goede componenten uitgekozen.
Oké mooi, als ik 2 verschillende loops wil gaan bouwen, bijvoorbeeld zwart & rood. Wat kan je me dan aanraden kwa componenten? Hoe zit het als ik zwarte tubing neem met rode uv vloeistof. Ga dat er doorheen schijnen of blijft dat zwart?

Ik moet het natuurlijk allemaal even uitdenken + ontwerpen, maar wat is reëel qua fittingen?
 
Hetzelfde aanhouden, je hebt dan een aparte waterkoeling set voor bijvoorbeeld jouw processor en een aparte waterkoeling set voor jouw videokaarten.
Zwarte tubing is niet transparant, je zal dan dus niks zien van jouw rode vloeistof.

Elk component heeft twee fittingen nodig, rekenvoorbeeld: heb je 1 radiator, 1 cpu blok, 1 reservoir, 1 pomp = 4 componenten x 2 = 8 fittingen.
Oké, dus als ik zoiets neem : Bitspower None Chamfer Crystal Link Tube OD 12MM - Length 500mm - Black - BP-NCCLT12ACBK-L500 , ik stop daar rode UV vloeistof in met een uv light erop. Dan zal je dat niet er door heen zien en blijft het gewoon perfect zwart? Dat is dan eventueel nog wel een oplossing, al is het nadeel wel dat als je dan wil veranderen, je nieuwe acrylic moet gaan buigen etc.

Oké, dan dan zou ik op 18 fittingen oid uitkomen, zit er overigens nog verschil in?
Ik vind fittingen zoals : EK-AF Angled 2x45 degree G1/4 - Nickel met soort chromen look namelijk wel erg vet. Al zie ik de meeste mensen gewoon zwarte gebruiken.
 
En rood uv, word vaak rose, met uv licht.
Is een moeilijke kleur, qua uv licht.
Hmm, is dat altijd zo of is het ook mogelijk bloedrood te krijgen? Anders is er maar 1 optie, en dat is gekleurde slangen met witte vloeistof. Alleen krijg je dan niet echt dat effect, en als je dan ooit wil veranderen, moet je alle tubes vervangen ipv de vloeistof.

Want dit ziet eruit als rode vloeistof : The beauty of water cooling systems - 2009/11/149455d1255466536-wakue-bilderthread-uv.jpg - PC Games Hardware
En dit als rode tubes : http://i.ytimg.com/vi/ZNITco-PgU0/maxresdefault.jpg
 
Als je kleur van koelvloeistof wilt zien door de tubes/slang moet je doorzichtige tubes/slang nemen.
Fittingen van verschillende merken zijn qua functionaliteit het zelfde, de duurdere hebben een mooiere afwerking.
En welke kleur je neemt, chrome, zwart, wit etc. is jouw eigen smaak :)
Met de adapters kan je rare bochten in slangen/tubes voorkomen, daarmee richt je de fitting naar de juiste hoek.
 
Als je kleur van koelvloeistof wilt zien door de tubes/slang moet je doorzichtige tubes/slang nemen.
Fittingen van verschillende merken zijn qua functionaliteit het zelfde, de duurdere hebben een mooiere afwerking.
En welke kleur je neemt, chrome, zwart, wit etc. is jouw eigen smaak :)
Met de adapters kan je rare bochten in slangen/tubes voorkomen, daarmee richt je de fitting naar de juiste hoek.
Ja dat besef ik, maar als ik doorzichtige tubes neem. Ik vul hem met rood uv, en witte leds.

Dit is voor uv rood : Feser View – FV – Active UV Dye Red ?
Dit is normaal zonder uv : EK-Ekoolant Pastel RED concentrate 250mL
Misschien even aanpassen Freddy, bij technical date staat dat het de groene is?

Ja, net wat freddy zegt, maar het blijft moeilijk met rood en uv licht te werken.
Ik zou gewoon doorzichtige tube pakken met rode koelvloeistof.
En dan met witte leds spelen in de kast.
Hmm ja precies, zoiets : LED RGB of gewoon zo'n import ding van china of ebay. Er zit heel veel verschil in viel mij op, de 1 is veel sterker als de ander. Hoe sterk zijn de leds van highflow?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan