• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €1000 euro, i7 2600K, 1x GTX660Ti, 4x HDD

Toch nog wat aangepast. Had mijn vader de opdracht gegeven om de ruimte te meten tussen mobo en top van de case en hij kwam op 55mm uit. Zou betekenen dat een 30mm rad strak past.

Hou het dus op 1x een 240mm radiator: Nieuwe winkelwagen.

Moet eigenlijk ook meer dan genoeg zijn en is inclusief drain en fillport.
 
En de winkelwagen weer aangepast: Nieuwe link.

Zit nu nog met 2 vragen:

1. Hoe zit het met het aansluiten van bijvoorbeeld een MCP350 of 355 op een fancontroller, is deze op 9 a 10 Volt een flink stuk stiller dan op 12 Volt?

2. De radiator komt in het front, echter zit bij deze case een deurtje in het front en zuigt de fans de lucht door sleuven heen:

Silencio650_2.jpg


Het deurtje is te verwijderen, maar is iets wat mijn vader absoluut niet wil.

Gaat de 240mm wel genoeg zijn in dat geval of zal er toch gegeten moeten worden naar een extra radiator ter ondersteuning (wellicht push outtake)?
 
1: ik heb een MCP355 op de fancontrollert hangen. Op 12 V is hij duidelijk hoorbaar, op 9 à 10 volt nog steeds best.
Daarom heb ik hem op 7 volt plakken en dan hoor ik hem totaal niet meer. Het water klotst dan ook niet meer in het reservoir.

2: Wellicht kom je al uit de voeten als je de opening groter mod, door middel van de spijlen weg te halen.
Eventueel panty-stoffilter installeren op die plek.
 
Hmm.. op 7v draaien zou nog wel kunnen opzich. Zou dat ook gaan met een 350?

2: Wellicht kom je al uit de voeten als je de opening groter mod, door middel van de spijlen weg te halen.
Eventueel panty-stoffilter installeren op die plek.
Modden van het front is geen optie in deze kwestie. Een zijkant zou nog kunnen, maar pas als laatste redmiddel. Ook achterop valt overigens af vanwege de diepte van het computermeubel waar de case in staat.
 
Beste mark,

zonde om hier 1000 euro aan waterkoeling in te prikken, deze case is niet geschikt voor waterkoeling. Ik heb verschillende revieuws bekeken
en ze kwamen allemaal op dezelfde conclusie dat hij de warmte niet goed kan toe voeren. om daarom de hele case te verzagen is geen doen.

Ik neem aan dat de pc een vaste standplaats heeft in huis tenzij de vader wekelijks naar lanparty,s gaat.
zou ik een externe watersetup maken met 2 koolance quik connectors deze plaatst je mooi onder het bureau.

Bijv: Aqua Computer Webshop - aquaduct 720 XT mark IV ceramic externe Wasserkühlung 11226


phobya_radiator_stand_10.jpg

30uu2hu.jpg


zit de boel onder stof, ff disconnecten, meenemen naar buiten ff afblazen en klaar is kees.
 
Leuk dat zijn pa ook nog echt Kees heet (als ik het goed herinner).

Een MCP350 op 7V laten draaien is natuurlijk mogelijk, maar aangezien hij al minder kracht produceert dan een 355 en dan ook nog eens op 7V is het de vraag of het voldoende is.
Ik heb een super simpele loop met 1 rad en 1 GPU blokje, dus een beschonken bosotter krijgt dat water zelfs nog rond.
 
@Vincent:

Ook extern is geen optie. Het meubel waar de pc in staat ziet er namelijk ongeveer zo uit:

kast.jpg


Waarbij in het onderste gedeelte een printer staat en ordners, die niet verplaatsbaar zijn naar een ander gedeelte van het meubel of ander gedeelte in huis.

Alles moet dus in de behuizing komen en de behuizing staat ook vast (mijn vader is er erg happy mee).

Hij hoeft ook geen extreem lage temps te hebben, het draait puur om zo min mogelijk geluid (liever nog het totaal ontbreken van geluid, maar dat is bij deze case niet mogelijk lijkt mij).

Huidige temps:

CPU (met Corsair H80): 40c idle / pieken rond 80c tijdens renderen.
GPU (stock cooler): rond 45c idle / piekt rond 85c onder load.

Als die temps (of wat lager onder load) kunnen met een radiator in deze case met zo min mogelijk geluid, dan is het al een win-win situatie.

En als dat betekend dat er een extra 120mm radiator (of 2) bij moeten komen om zo alsnog een gunstige warmte afgifte te verkrijgen, dan moet dat maar. Maar ook dan, het moet intern.

Zal morgen wel eens overleggen of ik wat mag doen met de zijpanelen, zo ja dan leg ik 2x 240mm op de kant op de bodem met intake / outtake via de zijpanelen. Dan maar wat overkill.

@Sanders: Mijn vader heet inderdaad Kees ;).
 
My two cents:

Waarom neem je niet gewoon een nieuwe kast (speciaal voor waterkoeling), past makkelijk in het budget.
De 35x is een hele goede pomp. Ik zou wel een fancontroller aanraden als het om het geluid gaat, dan kun je zowel de fans als de pomp lekker tweaken voor optimaal resultaat.

Succes!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan