• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

PC herkent mijn externe hardeschijf niet

Fuwa Fuwa

New member
hey;

Nadat ik het probleem heb gehad dat mijn drivers van mijn videokaart niet wil installeren heb ik besloten mijn windows opnieuw te installeren.
Dus ik heb een nieuwe hardeschijf gehaald en heb het toen aangesloten op mijn computer het probleem is nu dat mijn pc dat hardeschijf niet herkent.

Ik heb een interne hardeschijf, en een externe hardeschijf.

Mijn hardeschijf heeft een aansluiting van IDE.

Weet iemand hoe je dit in stappen kan uitleggen, of dat ik mss iets in de BIOS moet veranderen??


Wacht misschien weet ik zelf wel de oplossing.

Op welke stand moet mijn jumper staan? master slave ... ???
 
Laatst bewerkt:
maakt allemaal niet uit, ik neem aan dat je externe harde schijf met je PC verbonden is via een USB of firewire aansluiting. In je computerbeheer zou je hem als eerst moeten formatteren (anders via DOS >>fdisk) controleer ook of de power erop staat en of de kabels goed aangesloten zijn.
 
maakt allemaal niet uit, ik neem aan dat je externe harde schijf met je PC verbonden is via een USB of firewire aansluiting. In je computerbeheer zou je hem als eerst moeten formatteren (anders via DOS >>fdisk) controleer ook of de power erop staat en of de kabels goed aangesloten zijn.

mijn hardeschijf is verbonden via een IDE kabel en een kabel van de voeding.
En bij "deze computer" staat die er niet bij. :S
Ik heb XP 32-bit

Wat is computerbeheer? en DOS en fdisk?
En de kabels zijn aangesloten.


maar als ik deze taak uitvoer bij taakbeheer:
diskmgmt.msc
dan staat die bij schijf 1, als onbekend.

Kan iemand het dan gewoon in stappen uitleggen wat ik moet doen?
 
Is er nog een andere harde schijf of cd-speler op de kabel aangesloten?

Als er twee apparaten op de kabel is aangesloten, moet de een slave zijn en de andere master.
Check de jumpers dus even na achter de schijf/speler.
 
LOL was handiger geweest als je afgelopen weekend ermee was gekomen.:eusa_silenced:

Ik neem aan dat je externe leeg is en ongebruikt?
Kan je op de rechtermuisknop drukken? Zie je dan staan: formatteren?
 
je topic titel is verkeerd, je hebt een interne schijf erbij gezet.

Computerbeheer in windows XP zit verstopt in het configuratiescherm --> systeembeheer --> en dan heb je daar computerbeheer.

die gestart klik je op opslag --> schijfbeheer (lokaal)

daar moet hij als goed is bijstaan.

hier kan je tevens ook de driveletters en namen van alle optische en logische stations veranderen. Kijk wel uit met het formatteren, en controleer 3x of je de juiste schijf hebt geselecteerd
 
nee nog niet, ik heb maar een screenshot gemaakt hoe het eruit ziet.
Dit is geen Vista! dit is gewoon XP 32-bit
157ont4.jpg


Dit is een sreenshot hoe de aansluiting eruit ziet(van die pinnetjes, waar die jumper moet komen), met paint gemaakt.
11golzp.jpg



Misschien dat jullie zo een beter beeld krijgen dan dat ik de hele tijd moet gaan vertalen hoe het eruit ziet :p
 
Uhm Youhao, je hebt dus toch 2 partities op je 1e schijf??? :080:

Als je in je pc kijkt (met je ogen) zie je 2 HDD schijven. Allebei 200Gb per stuk.

Als je in pc kijkt via computerbeheer zie je dat schijf 1 is opgedeeld in 2 partitie's: een c en een D schijf.

Schijf 2 is waarschijnlijk nog niet geformatteerd.

Waar staan je downloads op? Op je c of je d schijf?
Zorg dat ze allemaal op je d schijf komen.

Dan start je je pc opnieuw op en installeert Xp opnieuw. Dan zal die vragen op welke schijf je m wilt installeren.
Dan verwijder je de C partitie.
vervolgens maak je de c partitie opnieuw aan en installeert XP op C met een snelle format.

Can you dig it?
 
Uhm Youhao, je hebt dus toch 2 partities op je 1e schijf??? :080:

Als je in je pc kijkt (met je ogen) zie je 2 HDD schijven. Allebei 200Gb per stuk.

Als je in pc kijkt via computerbeheer zie je dat schijf 1 is opgedeeld in 2 partitie's: een c en een D schijf.

Schijf 2 is waarschijnlijk nog niet geformatteerd.

Waar staan je downloads op? Op je c of je d schijf?
Zorg dat ze allemaal op je d schijf komen.

Dan start je je pc opnieuw op en installeert Xp opnieuw. Dan zal die vragen op welke schijf je m wilt installeren.
Dan verwijder je de C partitie.
vervolgens maak je de c partitie opnieuw aan en installeert XP op C met een snelle format.

Can you dig it?


wacht, jij bent echt zo "geniaal"!!! :D :D

op dit idee ben ik nog helemaal niet op gekomen, ik weet al hoe je opnieuw je windows kan installeren, en ik wist ook al dat ik 2 partities heb :D
Ok, zodra ik bij mijn partities kom verwijder ik enkel "C" :D
Dan maar ik een nieuw partitie aan genaamd "C" en installeer daar mijn windows op :D
En dan houd ik alsnog partitie "D" :D
Dan heb ik toch eigenlijk helemaal geen Externe HDD nodig?? :D :D :D :D :D :D
Ik hoef alleen partitie "C" te verwijderen :D
Windows daarin douwen. :D
Alle Drivers op "C" installeren. :D
En dan is eigenlijk alles gewoon hetzelfde :D
Alleen Partitie "C" heeft gewoon een schoon windows installatie + Drivers gekregen :D en er veranderd niks aan partitie "D" :D :D :D
muahahahaha


Correct???? :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
DieHard Externe HDD wordt niet meer herkent. Problemen & Oplossingen 2
olympus pc herkent videokaart niet AMD / ATI 11
D Acer aspire 8942G herkent in de bios 2 gb geheugen niet maar in cpu-z wel Hardware & Software 0
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan