• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn Watercool setupje

Dark-NighT

New member
Na ernstig lang nadenken, en reviews lezen heb ik ook maar de duik genomen en behoorlijk wat geld uitgegeven aan mijn allereerste watercooling systeem, ik heb al heel wat systemen in elkaar gezet, maar deze setup was toch wel de meest leuke, en toch wel moeilijke build die ik gedaan heb.

Ik heb in deze loop de cpu, chipset en mosfets gekoeld omdat ik in eerste instantie alleen de cpu wou doen, maar er achter kwam dat ik dan weer de chipset actief moest gaan koelen met een 40mm herrie fan + de asus mosfet cooler, ik dacht dat is een beetje over de top en nogal waardeloos aangezien ik ook stofopbouw wil vermijden.

Hier zijn wat pictures.

totaal overzicht van de loop, ongeveer :icon_wink:


Locatie van mijn pomp.


Een close up.


Cpu Koeler.


Complete pc.


Oja nog ff een pic van het moederboard met de blocks.


De Temperaturen zijn gemiddeld 15 graden gezakt op de cpu en chipset, dit was een behoorlijke aanwinst, en dat terwijl ik een bestwel goedkope radiator heb die ik zeker nog ga vervangen voordat het echt warm word in de zomer. Ik ben ook niet van plan om te gaan overclocken, de hele setup was bedoeld om mijn pc stiller en koeler te maken, en dat is gelukt, niet slecht voor een amateur op het gebied van waterkoeling, tot nu toe dan.

Nu dan even de specs van dit grote beest.

CPU: I7 920 @ 2.660 ghz
Mem: Corsair tri channel 1333 mhz, 6gb
Mobo: Asus P6T Deluxe V2
GPUs: XFX GTX 280

Groetsels :)
 
Ziet er prachtig uit! :023: Erg mooi met die flowmeter in het midden en de slangen allemaal een beetje bovenin de kast ernaast. :p


edit: Oh ja:
wi7ukj.jpg
:)
 
Ziet er lekker uit zo :023:... Dat de temps met 10 graden gezakt zijn is een mooie temp winst...

Alleen de flowmeter met de tie-wraps vind ik niet zo'n mooie oplossing... Maar als je geen window in het zijpaneel hebt zie je toch niets van... of misschien een ander beugeltje maken
 
Thanks voor de reacties.

Ik had geen andere plek voor de flow meter, en sinds ik de build klaar heb gebruik ik ook geen sidepanel meer, je hebt gelijk, het ziet er een beetje primitief uit, maar het werkt goed.
 
Dat is zeker, ik heb in een oogwink gezien of het draait, mischien dat ik nog een beugeltje maak voor de flow meter, maar dat heeft geen haast.

Ik wil zoiezo nog een water loop gaan maken tegen de tijd dat ik een nieuwe video kaart ga kopen, wat ergens volgend jaar zal wezen, deze 2 kaarten hebben voorlopig nog geen probleem om alles op max te draaien, en dan koop ik meteen een kaart met waterblock er standaard op, ik behoud liever de garantie van de video kaart aangezien die een van de meest duurdere objecten zijn in computers.

Het eerst volgende object is een nieuwe radiator, namelijk deze
Black Ice GT Xtreme 280

Ik heb nu een slim 240 rad omdat ik vermoede dat een normale rad niet zou passen tussen het ophangpunt en het moederbord, maar zoals het blijkt heb ik nog ruimte genoeg over om er een normaal formaat rad in te doen, en dan gelijk n stukkie groter.

vergeet wel dat je nu flink wat airflow mis he dus gewoon zijpaneel erop met een window! :054:

Helaas is de standaard zijpaneel van de cosmos behoorlijk dicht en de temperaturen van de video kaarten gaat makkelijk 5 tot 10 graden omhoog met de klep er op, dus zonder klep draaien dan maar, de standaard airflow van de cosmos is redelijk, maar niet echt top met high end hardware er in, maar ik ben ook van plan om de Corsair 800D te kopen ergens dit jaar, en dan is het airflow probleem ook verholpen.


Cheers.
 
Laatst bewerkt:
Een kleine Update.

Ik heb de bovenkant van mijn cosmos eventjes wat aangepast, een groot plastic vak gesneden zodat daar een fan grill in paste, wel jammer van de krassen in de rechtse hoek, is mischien nog wel iets op te vinden.




Ik moet hier nog wel eventjes aan de gang om de scherpe randjes
even te verwijderen.



Bijna klaar, moet het alleen nog netjes dicht zien te maken, mischien een of andere kit in het zwart.




Dit is ook een beetje ter voorbereiding van de nieuwe radiator die ik besteld heb, ik heb altijd al de fan op die plaats gehad, maar met de bovenkant dicht is dat niet handig. De rest van het bovenstuk heeft ventilatie grills voor de 2e fan die verderop komt, dus daar hoefde ik niet in te zagen.

Ik zal weer updaten zodra de nieuwe black ice gt 280 er is :)

Cheers
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Mijn eerste watercool project met k en 3x gtx 570 Gallery & Build Logs 9
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan