Dark-NighT
New member
Na ernstig lang nadenken, en reviews lezen heb ik ook maar de duik genomen en behoorlijk wat geld uitgegeven aan mijn allereerste watercooling systeem, ik heb al heel wat systemen in elkaar gezet, maar deze setup was toch wel de meest leuke, en toch wel moeilijke build die ik gedaan heb.
Ik heb in deze loop de cpu, chipset en mosfets gekoeld omdat ik in eerste instantie alleen de cpu wou doen, maar er achter kwam dat ik dan weer de chipset actief moest gaan koelen met een 40mm herrie fan + de asus mosfet cooler, ik dacht dat is een beetje over de top en nogal waardeloos aangezien ik ook stofopbouw wil vermijden.
Hier zijn wat pictures.
totaal overzicht van de loop, ongeveer :icon_wink:
Locatie van mijn pomp.
Een close up.
Cpu Koeler.
Complete pc.
Oja nog ff een pic van het moederboard met de blocks.
De Temperaturen zijn gemiddeld 15 graden gezakt op de cpu en chipset, dit was een behoorlijke aanwinst, en dat terwijl ik een bestwel goedkope radiator heb die ik zeker nog ga vervangen voordat het echt warm word in de zomer. Ik ben ook niet van plan om te gaan overclocken, de hele setup was bedoeld om mijn pc stiller en koeler te maken, en dat is gelukt, niet slecht voor een amateur op het gebied van waterkoeling, tot nu toe dan.
Nu dan even de specs van dit grote beest.
CPU: I7 920 @ 2.660 ghz
Mem: Corsair tri channel 1333 mhz, 6gb
Mobo: Asus P6T Deluxe V2
GPUs: XFX GTX 280
Groetsels
Ik heb in deze loop de cpu, chipset en mosfets gekoeld omdat ik in eerste instantie alleen de cpu wou doen, maar er achter kwam dat ik dan weer de chipset actief moest gaan koelen met een 40mm herrie fan + de asus mosfet cooler, ik dacht dat is een beetje over de top en nogal waardeloos aangezien ik ook stofopbouw wil vermijden.
Hier zijn wat pictures.
totaal overzicht van de loop, ongeveer :icon_wink:
Locatie van mijn pomp.
Een close up.
Cpu Koeler.
Complete pc.
Oja nog ff een pic van het moederboard met de blocks.
De Temperaturen zijn gemiddeld 15 graden gezakt op de cpu en chipset, dit was een behoorlijke aanwinst, en dat terwijl ik een bestwel goedkope radiator heb die ik zeker nog ga vervangen voordat het echt warm word in de zomer. Ik ben ook niet van plan om te gaan overclocken, de hele setup was bedoeld om mijn pc stiller en koeler te maken, en dat is gelukt, niet slecht voor een amateur op het gebied van waterkoeling, tot nu toe dan.
Nu dan even de specs van dit grote beest.
CPU: I7 920 @ 2.660 ghz
Mem: Corsair tri channel 1333 mhz, 6gb
Mobo: Asus P6T Deluxe V2
GPUs: XFX GTX 280
Groetsels