• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

mijn 3820 overclock oke????

paco

New member
Hoi mensen Ik ben nieuw op dit forum, en Ik heb deze vraag al op andere forums gesteld, maar dat was allemaal In het engels, en dat gaat me niet echt goed af dus vandaar dat ik hethier nog maar eens vraag.
Ik heb een i7 3820 met een asus rampage formula IV moederbord, dit word gekoelt door een corsair h75.
nu ben ik op zoek naar een 24/7 overclock, en ik heb die denk ik el gevonden, maar ik weet niet zo goed of wijs is om de cpu constant op dit volatage te laten draaien.
dit zijn mijn settings en alles is stabile, dit heb ik goed getest, met prime95, itb, en linx.
Ook tijdens het gamen, en het renderen heft me dit geen problemen op geleverd.

bclk 120
mp 40
llc high
cpu current capability 130%
cpu power phase control extreme
vccsa regular
vccsa current capability 120%
speedstep en c-states disabled
geheugen draait op 1600mhz wat het ook is.

voltages

cpu vcore 1.395 lager is niet meer stabile.
vtt cpu vcore 1.1250
cpu pll voltage 1.850
ram vcore 1.5

voor de rest staat alles op auto, is dit oke???
tips zijn welkom heel graag zelfs.
 
over die vtt en ppl weet ik niet, maar wat ik eerder zou doen is hem niet naar 4800 24/7 maar hem lekker terug brengen naar 4500 of nog iets lager, voor een quadcore met htt is dat zat voor 24/7 (of je moet veel heftige cpu berekeningen doen)
dat scheelt ook in de warmte die in die kamer hangt in de zomer ;)
 
het is officieel 0,04 boven wat intel aanraad, die hebben natuurlijk een marge dus in mijn ogen moet die Vcore wel kunnen voor 24/7
Voor een korte benchsessie zou je zelfs wat hoger kunnen als je wilt
 
ja voor een korte bench sessie zit Ik op 5.0 en 5.1, ligt aan de benchmark natuurlijk.
en inderdaad, wat merk je aan verschil tussen 4.6 en 4.8, niks volgens mij, ook niet veel met rederen, oke misschien? heel misschien een minuut of 2 langer wachten haha, nou dat kan ik wel hoor.
af en toe een benchmark is leuk, maar ja, je weet met de spullen die je hebt al snel wat de max is, dus dan maar gewoon op 4.6 with ease
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan