CPU Blok is dan zo goed als schoon nu en heb een testopstelling met alleen
pomp&
reservoir + cpu blok lopen en op het eerste gezicht ging het aardig goed lopen maar heeft de
pomp nu wel aardig wat schuim laten ontwikkelen in het
reservoir (zie foto).
Klopt het naarmate er steeds meer lucht uit het systeem gaat, je de loop minder goed kan zien lopen, of is dit een aanduiding dat het weer de verkeerde kant op gaat met het blok? Mijn vader zei dat de
slang misschien te breed is om het water op voldoende tempo rond te laten lopen (schuim, luchtbellen, loopt een stuk harder als je er in knijpt) maar dat moet toch niets uit maken en verder is het toch een kwestie van tijd?
Ik hoop nu eindelijk dat ik kan beginnen met het opbouwen van een succesvolle waterkoelingsset..
Mochten er foto's nodig zijn ter verduidelijking o.i.d. laat het graag weten, vinden jullie denk ik ook niet erg zo her en der gezien.
De
pomp (denk ik) laat het water klotsen waardoor het schuim ontstaat. Kan dat klotsen enigszins kwaad of hoort het er gewoon bij het begin? Ik heb er altijd al vast van gehad, al eerder los en ook zo in de kast.
Edit: Door te kantelen gaat het schuim enigszins weg, maar als je het weer in de normale positie zet dan komt het schuim weer langzaam terug. Wel zie je de loop dan weer wat beter lopen, wat waarschijnlijk dan betekent dat het lucht eruit *gestimuleerd* moet worden voor een optimale werking.