• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Aanpassen bestaande loop

Osiiris

New member
Hallo,

zou graag advies krijgen m.b.t. het aanpassen van mijn huidige loop:

- Swiftech H220 reservoir/radiator (overblijfsel van mijn allereerste poging)
- EK-XTOP DCC PWM Elite pump
- XSPC RayStorm CPU WaterBlock Intel - XS-RAYS-INT
- Monsta 360 reservoir/radiator
- EK-FC R9-290X
- EK-FC R9-290X

Nu ga ik de twee R9 290X kaarten uit het systeem halen en vervangen door één RTX 2070. Verder zit er een i7 8700K (OC) in het systeem en zit het in een Tt Chaser A41 ingebouwd. Tevens zou ik de Monsta 360 graag uit de loop hebben omdat het gewoon een enorme bak is en hopelijk niet meer nodig met één RTX 2070.

Zou graag advies krijgen over het volgende:

  • Kan ik de 8700K + RTX 2070 op het H220 res/rad draaien zonder dat de fans op 100% moeten en/of het water te warm gaat worden of is een ander rad dan aan te raden? Zo ja, welke?
  • Heb ik dan nog een extra reservoir nodig?
  • De DCC kan ook in de kortere loop goed draaien?
  • Zijn er nog andere tips die ik gelijk kan meenemen om een stille loop te maken die de 8700K (wil deze nog gaan dellidden omdat hij alsnog erg heet wordt) aan kan? Is bijv. een flow meter aan te raden of is dat meer een gimmick?
Alvast bedankt.
 
De H220 is een best dunne 240 radiator, als je gaat gamen of iets anders doet wat rekenkracht gebruikt, dan zullen je fans wel volop moeten gaan draaien.
Als jouw systeem niet vaak verplaatst wordt of in de weg staat, zou ik gewoon de Monsta 360 radiator erin laten houden, daarmee kan je de fans wel op een lager toerental laten draaien.
Voor een zo stil mogelijk systeem is een 360 radiator of groter altijd aan te raden.

Gebruik je nu jouw radiator als reservoir en heb je dus helemaal geen reservoir in gebruik?
In dat geval kan je beter wel een reservoir boven de pomp plaatsen, zeker met een DDC pomp, die gaan snel kapot als de pomp onverhoopt zonder koelvloeistof gaat draaien.
Met een reservoir erboven weet je zeker dat de pomp altijd koelvloeistof krijgt.

De DDC kan ook in een kleine loop goed werken, gewoon de PWM aansluiten op jouw mobo en bij fan instellingen in de BIOS op "silent" zetten bijvoorbeeld.
 
Hi Freddy, dank je voor je reactie. PC wordt inderdaad voor gaming en video bewerkingen gebruikt. Het H220 rad/reservoir zit fysiek boven de pomp (tegen bovenkant kast gemonteerd) en de pomp zit daar ook als eerste onder en rechtstreeks op aangesloten. Dat was ook de originele opzet vanuit de H220 AIO set. Heb daarna de pomp en cpu-block vervangen. Als dit beter kan/moet, dan hoor ik dat graag.

Het probleem met die Monsta 360 is dat het echt een monstreus ding is (9cm diep excl. fan), die nu ook niet in de kast past maar erachter hangt, wat optisch niet echt fraai is. Tegelijkertijd zou ik ook niet goed weten waar ik wel een 360 rad in de kast kan plaatsen. Een (groter) reservoir + een beter 240 rad zou niet voldoende zijn om de Monsta te kunnen laten vervallen en toch de fans op een lager toerental te houden? Hoor graag je advies.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
vincent wie kan afbeelding aanpassen? Hardware & Software 7
88Gamer88 EK-Supremacy EVO aanpassen voor 2066 - 7820x Waterkoeling 2
O advies aanpassen slangen, Waterkoeling 6
Source Aanpassen algemene voorwaarden HighFlow Webshop 12
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Alex Aanpassen hoeveelheden in winkelwagen HighFlow Webshop 3
88Gamer88 Windows installatie: Program Files locatie aanpassen. Hardware & Software 10
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
J Topic naam aanpassen HighFlow Forum 2
B Bestelling aanpassen HighFlow Webshop 2
A Bestaande OS overzetten naar RAID 0 ? Handleidingen en Installatie Tips 4
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan