• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

jullie mening over deze 9800gx2

dark viper zwolle

Junior Member
ik weet nie of ik hier goed zit maar ik wilde jullie mening hier over hebben
ik heb vandaag (03-01-2011) een 2de hands 9800gx2 binnen gekregen
maar aan deze kaart is erg aan gerommeld waar onder het volgende
thermal pads helemaal kapot slecht contact tussen 1 gpu en het koel blok
sli chip set heeft geen enkelijk koeling gehad waar bij geen contackt met het blok
een grote donkere vlek bij 1 van de pci-e 6 pin connector
de plastike led indicator is gesmolten

ik heb de kaart niet getest bij aan komst omdat ik normaal eerst de boel schoon maak
en dit tegen kwam

heb al nieuwe thermal pads besteld om hem dan te teste

sommige vrienden zeiden dat deze gebakke is en dat ik mogelijk genaait ben om het zo te zeggen

daarom vraag ik jullie mening der over

sorry voor het type gedrag want ben iemand die dissectie heb

hier de foto`s der van

291f11k.jpg

1610umc.jpg

2enw581.jpg

29o64jc.jpg

otqkww.jpg

5nmcte.jpg

14x2he8.jpg

5vna6d.jpg

en zo horen de led indicator`s uit te zien foto van me andere 9800gx2
2rmmwqw.jpg


wat vinden jullie der van
heb ik een gebakke peer of is het zeer slordig heid van de vorige eigenaar

al vast bedankt voor de hulp

stiet ook op hwi
 
Duidelijk gebakken, na mijn ervaring daarmee weet ik het zelfs zeker, ELK soldeerpuntje is flux te zien. ookal wordt een kaart warm in een systeem, een fluxatie krijg je niet met die hard gamen ;)
 
ik denk idd ook wel dat hij gebakken is...

ik zou het zoizo ook niet accepteren en toch eens een hartig woordje met de vorige eigenaar spreken
ik zou al twijfelen of ik die kaart wel aan mijn pc durf te hangen...
 
Ik vind 70 euro nog wel flink aan de prijs.
Vooral als je kijkt naar de staat van het product.

Zoals Dopestuff al zegt: Even contact opnemen met de verkoper.
Dit kan echt niet naar mijn mening.

Overigens dat gesmolten ledje zit er ook niet echt gezond uit.
 
zo bleek maar weer maar die eerste was de behuizing der van af duzz kon de pcb`s op foto zien en deze nie

Added after 23 minutes:

dit kreeg ik via via en iemand die hem kent

Ik heb zelf ervaring met kapotte 9800GX2's, heb er twee in handen op moment, 1 is weer in elkaar gesoldeerd en draait al maanden goed, de ander is niet zo best meer om het zacht uit te drukken. Ik heb beide kaarten als defect gekocht voor een klein bedrag.
Ze waren allebei al gebakken trouwens. (Skullblower kan dit bevestigen, zijn zijn kaarten )

Deze die nu draait had weinig schade, alleen wat missende componenten en inderdaad versleten pads. Ik heb de componenten vervangen en nieuwe pasta (AS5) en pads erop. Kaart draait zonder koelkappen, scheelt een paar graden, en op flinke overclocks.

De tweede kaart had erg vergelijkbare schade, zei het wat minder. Deze was door de eigenaar voor Skullblower ook flink mishandeld. Hoeken uit de koelkappen gebroken, de plastic shroud van de 8-pins connector mist compleet, dus je hebt alleen maar losse pinnetjes, LEDjes zien er niet gezond meer uit maar werken nog wel.

Deze kaart gaf beeld na een inspectie en remount alleen sinds die keer ook nooit weer. Geeft een VGA Error piepcode op het moederbord.

Dus, wat je het beste kan doen is de kaart compleet remouten met pasta en pads, booten in safe-mode zodat hij maar 1 GPU gebruikt, checken of de fan goed draait, checken of in Apparaatbeheer 2 9800GX2's staan, driversweeper even draaien voor oude drivers te verwijderen, 260.99 drivers installeren en dan normaal booten.

Heb je nu goed beeld dan gaan we een stapje verder, heb je nu na het Windows logo een leeg zwart beeld en loopt je sound wel door, moet je Windows helaas opnieuw installeren. Heb dit ook gehad en ik kreeg hem met geen DriverSweeper of wat dan ook aan de praat.

Het stapje verder: Download GPU-Z en check alle waardes.
Hier een screenshotje van hoe een 9800GX2 eruit moet zien in GPU-Z van mijn eigen kaart.



Klopt dit en ziet hij een ''SLI (2 GPU's)'' setting dan draait alles tot zo ver goed.

*Check beide kaarten! Dus in die dropdown linksonder ook kaart 2 selecteren!

Download nu MSI Afterburner en Kombustor en draai heaven.exe uit de kombustor folder (dit is multiGPU, de gewone Kombustor stressed maar 1 GPU)

Kijk in Afterburner goed hoe de clocks, fanspeed en vooral temperatuur zich gedraagt tijdens het stressen. Als de temperatuur boven de 90c komt, force dan de fanspeed manual naar 100%.

Een stresstemperatuur van zo'n 90-95c is niet vreemd bij deze kaarten, eerder normaal. Let wel, 100+c is niet goed. Zo lang de kaart onder de 10c blijft is er weinig aan de hand.

Deze kaarten voeren het meerendeel van hun lucht naar de zijkant uit, de kast in dus, dus aan te raden is om een pull-fan voor de uitgang te monteren.

Ook wil het weglaten van de shroud (kappen) de temperatuur nogal eens positief beinvloeden.

Draait dit na een half uur oid ook goed, kan je evt nog een stukje overclocken, bv 650Mhz core en 1050Mhz RAM om te kijken hoe stabiel hij ECHT is.

Draai nu gewoon een game met de settings vol open getrokken en kijk wat er gebeurd met de temps, fanspeed en clocks en evt. vastlopers of artifacts.

Hoop dat dit helpt.

waar op ik op antwoorde

@ Imprezzion nix der van meneer skull heeft nix vermeld dat dat ding gebakken is 70e voor een gebakke kaart ga ik zkr niet mee accord voel me genaait nu moet ik der mee gaan lopen klooten om het prima te laten draaien nee nee echt nie

ik heb nog een perfect werkende 9800gx2 en als deze een keer bam zeg heb ik kans dan hij me andere kaart en mb mee neemt

PUNT IS IK VOEL ME GENAAIT
meneer kan heb van een andere hebben over genomen die hem miss handelt heb
als meneer het in de ad had gezet heb ik verder gezocht ik wil me zooi niet kapot hebben door een onstabiele kaart en ik denk dat andere daar mee mee eens zijn
 
Laatst bewerkt:
Als je het volgens de regeltjes doet:
Je hebt te weinig gevraagd naar de staat van het product. Als je het echt goed wil doen moet je vragen of hij shit met de kaart heeft uitgespookt en of hij nog wel goed werkt.
 
Ik zou maar us even contact leggen met betreffende verkoper.
Dit is een lichte oplichting, omdat hij bepaalde informatie niet vermeld heeft, je staat gewoon in je recht.

Als hij dit vermeldt had in zijn advertentie, was het verhaal anders.

Dit is in ieder geval een situatie die mij weer wakker schudt en zegt: "Bij het aankopen van hardware, eerst goed inspecteren alvorens het geld wordt overgemaakt.."

Succes iig..

Edit:


Met ons briefjes systeem zou dit niet zo heel snel gebeuren :D
 
Met ons briefjes systeem zou dit niet zo heel snel gebeuren :D

Zal je verbazen hoe je hardware vanuit een goede hoek kan fotograferen terwijl het misschien wel gewoon dood is ;)
Het briefjes systeem helpt, maar het is niet faal-proof. Iemand met kwade wil kan er omheen werken.
Maargoed, daar gaat dit topic niet over :p

Je staat in je recht DVZ, maar helaas krijg je dat niet altijd.
Zeker in deze gevallen is het jouw woord tegen het zijne. Maar bewijs een van beide kanten maar eens?
Politie gaat zich hier uiteraard ook niet mee bezig houden helaas.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Y Wat vinden jullie hiervan? Advies Waterkoeling Setup 5
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Quadcore kunnen jullie me helpen ... Algemene Discussies 2
Cygnitr0n Herkennen jullie deze nog...? Films / Movies 29
E Welke pomp adviseren jullie? Waterkoeling 11
D Welke PC nemen jullie mee naar The party 9? Lan Party 24
k.3nny Ik vraag om jullie steun bij bit tech. Cases en Modding 23
D Wat vinden jullie nou een mooie/bijzondere/snelle laptop ? Hardware & Software 0
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
Alex Wat zijn jullie nicknames op andere fora? Algemene Discussies 8
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Hoe vinden jullie het forum lopen op dit moment? HighFlow Forum 20
Wouter We are back!!! :D Nieuw forum, wat vinden jullie ervan tot nu toe? HighFlow Forum 29
Vannos Hoe hot is het bij jullie ? Algemene Discussies 45
Vannos Welke reclame,s vinden jullie irritant ? Algemene Discussies 18
Freddy Zijn jullie WK Ready?! :D Nieuws en Sport 147
Sw333t Vraagje over hoe jullie die IMG en URL popup scherm gerealiseerd hebben HighFlow Forum 14
MonsterEnergy Hoe zijn jullie begonnen? Cases en Modding 29
vincent welke schoevendraaier gebruiken jullie Algemene Discussies 17
F [Waterkoeling] Dit was mijn idee, wat vinden jullie? Advies Waterkoeling Setup 5
MASTERBLASTER Welke series vinden jullie leuk!? Films / Movies 256
Don_Holio Welke voeding gebruiken jullie? Hardware & Software 14
Source Wat vinden jullie er nou van :S Algemene Discussies 15
M Wat vinden jullie van... Advies Waterkoeling Setup 1
stravinski welke tv hebben jullie? Algemene Discussies 36
meneer peer Welke casefans gebruiken jullie? Overige Koeling 44
stravinski [ebay] wat denken jullie? Algemene Discussies 73
R Een idee om een BBG te maken wat is jullie opinie? Waterkoeling 27
R Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 29
MASTERBLASTER wat vinden jullie van deze kleine film? Gaming 5
wijthoef welke headset hebben jullie? Gaming 23
Brutus Hoe lossen jullie dit op?? Waterkoeling 10
ZwerverRoodbaard Hoe hard kan de fan van jullie grafische kaart draaien ? Algemene Discussies 29
stravinski wat vinden jullie hiervan? (upgrade)... Waterkoeling 21
W Testen jullie de loops niet? Waterkoeling 9
Freddy Welke games spelen jullie? Gaming 147

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan