• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Testen jullie de loops niet?

Whiskers

Junior Member
M'n eerste post hier en zoals je aan het onderwerp kunt zien ben ik nog een beginner :095:

Van de guides en tutorials die ik gelezen heb, zie ik niemand de loop vantevoren testen. Is die stap gewoon overgeslagen in de guides die ik gezien heb, of hebben ze echt zoveel vertrouwen dat alles lekvrij zal zijn?

En als je de loop wel eerst test, halen jullie dan ook de vloeistof er weer uit voordat je de blokken monteert? En als je dat doet, hoe haal je de vloeistof er uit zonder de pomp droog te laten lopen?

Veel vragen van de noobie, elke hulp wordt zeer gewaardeerd :D
 
Sommige mensen slaan die stap inderdaad over.

Het is echter wel aan te raden om dat niet te doen.
Hoe zeker je ook van jezelf bent, de kans is er altijd dat iets niet goed aangesloten is.

Lektesten doe je wanneer je alles in hebt gebouwd.
Je geeft dan alleen de pomp stroom en alle andere hardware niet.
Dan gaat het water dus stromen en mocht er een lek zijn en er komt water op jouw hardware, dan is dat geen probleem.
Gewoon droogmaken en er gaat niks kapot, want er zit geen stroom op.

Als er geen lekken zijn, kan je de hardware ook aansluiten op het stroom en kan je beginnen met Windows installeren :D

Je hoeft dus niet water in laten lopen en weer uit laten lopen.
Tenzij je de boel extern gaat lektesten.
Maar dan test je meer de blokken op kwaliteit.
Want als je alles gaat inbouwen, zou je toch weer moeten lektesten of alle aansluitingen lekvrij zijn.
 
Mijn ervaring is dat als je bijvoorbeeld feser schroef aansluitingen gebruikt dat de kans op lekkage erg klein is. Als je met clips o.i.d gaat werken is het wel verstandig om eerst te testen want de kans is aanwezig dat een clip niet goed of niet strak genoeg zit.
 
Voor het water uitlaten (drainen/aftappen), kan je het beste een Y-stuk of T-stuk in jouw loop plaatsen.
Daaraan een kraantje of een stop.

Als je ooit de loop wilt leeghalen, kan je het kraantje open draaien of de stop eruit trekken :)
 
ik heb zelf een snel koppeling en y splitter.

die zijn super handig voor uitbreiding en onderhoud. ik raad je aan om het te halen.

eerst had ik het niet, want zoeen koppeling kost gauw 10 euro.
maar nadat ik mijn moederboard met de bijbehorende gpu had gemold dacht ik er anders over. (msi p7n sli had ik destijd en kreeg een xtra 8800gt erbij voor sli, dus heb ik alles eruit gehaald en weer erin zonder goed te controleren.)

maar dat ligt meer aan mij zelf, ik klooit elke week aan mijn pc.
 
En de voeding aanzetten (zoals Freddy al voorstelde) zonder dat de rest ook aan gaat doe je als het onderstaande plaatje of gewoon een paperclip gebruiken. Het ding kost trouwens maar € 1,89 en je kan in ieder geval geen kortsluiting veroorzaken.

image.php


Ik laat trouwens zeker de boel testdraaien. Moet er niet aan denken dat de pomp niet aangaat of niet goed functioneert en de processor om zeep helpt. Ik weet uit ervaring dat dat ook niet zo snel gebeurd, maar toch.
 
het testdraaien bespaart je een hoop ellende, omdat je direct erbij bent als het gaat lekken

in principe kan het water dat je gebruikt voor je waterkoeling niet super veel kwaad.

omdat gedestilleerd water is geen elecktrishe geleider. maar als je een lek hebt, raad ik toch aan om je computer uit te zetten en direct ter drogen.

in principe kan je je hele computer (excl HDD) in gedestilleerd water dompelen,(voor een uurtje kan het zeker geen kwaad)
omdat je water vervuild geraakt door al het metaal in je pc, zal het uiteindelijk ook gaan geleiden, dus is het niet aan te raden..

er zijn wel hopen mensen die 24h/7 draaien met een pc ondergedompeld in Olie.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
XenoMorpH Maak je eigen pomp psu voor het lek-testen :) Handleidingen en Installatie Tips 7
T Nieuwe gpu eerst testen? of gelijk waterblock erop? Waterkoeling 4
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
B Testen op lekkage? Waterkoeling 4
D Laptop videokaart testen ? Hardware & Software 0
D Welke software heb ik nodig om mijn pc te testen Hardware & Software 2
D back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
Blackruby Geluid van koelers testen? Overige Koeling 10
D het testen van een voeding Hardware & Software 3
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
brepoels peter Welke Led controller raden jullie aan? Hardware & Software 14
Freddy Welke games / spellen spelen jullie tegenwoordig? Gaming 7
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
M Bedankt Highflow voor jullie expertise! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
J Welke game hardware/gear gebruiken jullie? (muis, headset, muismat etc.) Gaming 32
Y Wat vinden jullie hiervan? Advies Waterkoeling Setup 5
S Met wat verwijderen jullie oude koelpasta van de CPU ? Handleidingen en Installatie Tips 46
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Quadcore kunnen jullie me helpen ... Algemene Discussies 2
Cygnitr0n Herkennen jullie deze nog...? Films / Movies 29
E Welke pomp adviseren jullie? Waterkoeling 11
D Welke PC nemen jullie mee naar The party 9? Lan Party 24
dark viper zwolle jullie mening over deze 9800gx2 Hardware & Software 29
k.3nny Ik vraag om jullie steun bij bit tech. Cases en Modding 23
D Wat vinden jullie nou een mooie/bijzondere/snelle laptop ? Hardware & Software 0
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
Alex Wat zijn jullie nicknames op andere fora? Algemene Discussies 8
E Graag jullie mening Hardware & Software 3
Woozy Graag jullie "professioneel" advies Advies Waterkoeling Setup 4
Wouter Graag jullie mening over steal mod van vBShop. HighFlow Forum 9
Wouter Hoe vinden jullie het forum lopen op dit moment? HighFlow Forum 20
Wouter We are back!!! :D Nieuw forum, wat vinden jullie ervan tot nu toe? HighFlow Forum 29
Vannos Hoe hot is het bij jullie ? Algemene Discussies 45
Vannos Welke reclame,s vinden jullie irritant ? Algemene Discussies 18
Freddy Zijn jullie WK Ready?! :D Nieuws en Sport 147
Sw333t Vraagje over hoe jullie die IMG en URL popup scherm gerealiseerd hebben HighFlow Forum 14
MonsterEnergy Hoe zijn jullie begonnen? Cases en Modding 29
vincent welke schoevendraaier gebruiken jullie Algemene Discussies 17
F [Waterkoeling] Dit was mijn idee, wat vinden jullie? Advies Waterkoeling Setup 5
MASTERBLASTER Welke series vinden jullie leuk!? Films / Movies 256
Don_Holio Welke voeding gebruiken jullie? Hardware & Software 14
Source Wat vinden jullie er nou van :S Algemene Discussies 15
M Wat vinden jullie van... Advies Waterkoeling Setup 1
stravinski welke tv hebben jullie? Algemene Discussies 36
meneer peer Welke casefans gebruiken jullie? Overige Koeling 44

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan