• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

wat vinden jullie hiervan? (upgrade)...

stravinski

Oc-en is a way of life
ik heb een thermaltake Kandalf LCS kast (big tower) en ik wil eens kijken wat ik allemaal zou kunnen doen om de temperatuur nog meer omlaag te krijgen.

dit is mijn setup:
cpu: e8500 met standaart thermaltake blok erop
moederbord: xfx 680i-lt met een ek blok op NB (-> dit wordt een Asus Striker II NSE)
vga: 8800gtx (aircooled)
HDD's:
1x 74gb raptor
1x 300gb samsung
1x 1TB Samsung
EXTERNE HDD:
1x wd 500gb
DRIVES:
1x DVD sata
1x fan control (coolermaster aerogate)
POWERSUPPLY:
750 watt Toughpower (non-modulair)

OVER DE WC SETUP:
1x360mm rad in het deurtje voorin (standaart van thermaltake)
1x120mm rad in de kast aan de achterkant
1x standaart 500L/U pompje thermaltake met bijhorend reservoir.

Wat is mijn plan...:

ik wil mijn diameter slang wel behouden (3/8 Slangen 10MM ID), ik vind het namelijk gewoon lekker strak uitzien en dan hoef ik ook geen nieuwe fittingen aan te schaffen :116: sorry freddy;)

ik wilde mijn reservoir vervangen door een XSPC Passive Aluminium Reservoir 150mm Black
image.php

en het cpu blok.....:017:..... wilde ik waarschijnlijk vervangen door een EK-Supreme Acetal
image.php


de 120mm rad hou ik ook zowiezo.

misschien is het nodig om de pomp te vervangen????? al lijkt 500L/U tog redelijk sterk hij trekt het nu nog perfect!! misschien :102:dat ik deze pas vervang zodra hij echt kapot is.:043:

verder sta ik open voor tips...:040: ik hoop da jullie mij kunnen helpen...
 
zo'n thermaltake pompje hoor ik toch veel klachten van, zou kapot gaan na een maand of 2 ... of begint te lekken. En de de combo dat ik voorstelde is bewezen dat het het meeste flow geeft. Uitgenome de iwaki pompen dan...
 
als ji dat mooi vindt in je kast, en je kan alles gemakkelijk aansluiten mag jij dat gebruiken hoor :) maar die combo dat ik voorstelde is gewoon beter als je met tijd toch een andere pomp ga moeten nemen. Better safe then sorry :D
 
nog een vraagje:eusa_think:

dit blokje
image.php

is gemaakt voor de fusion blokken van de asus bordjes... is het aan te raden om dit blokje erop te zetten, met andere woorden heeft het zin!? in een review werd gezegd dat er in principe geen extreme koeling nodig was als je klein beetje wilt overclocken... maar ik wil redelijk wat clocken:icon_fU: ik heb zoiets van ik wil het mobo zo veel mogelijk standaart laten, wat zouden jullie doen??
 
Als je de NB gaat waterkoelen is het 100% aan te raden.
De standaard "fusion" blokje is kwalitatief niet echt top te noemen.
Als je op google zoekt naar "asus fusion crack", kom je vanzelf threads tegen waarbij een heleboel mensen problemen ermee hebben.
 
Als je de NB gaat waterkoelen is het 100% aan te raden.
De standaard "fusion" blokje is kwalitatief niet echt top te noemen.
Als je op google zoekt naar "asus fusion crack", kom je vanzelf threads tegen waarbij een heleboel mensen problemen ermee hebben.

nee dat weet ik dat had jij mij al een keer eerder gezegd freddy (enorme dank daarvoor:D) maar bedoel je nu te zeggen dat ik beter dit swiftec blokje erop kan zetten of zeg je haal gelijk de hele koeler eraf en zet er een "fullcover" blok op?!

trouwens ik vind het met dat swiftech blokje ook nog een strakker uit zien:023:
 
ik denk dat ik gewoon dat blokje een neem van swiftech en als het tegenvalt dat ik alsnog koeler neem voor NB en SB apart...
ik moet namelijk dat mobo nu gaan kopen, dat reservoir dan ben ik al veel geld kwijt, kan altijd naderhand zeggen van wil NOG koeler maken... dan neem ik wel andere blocken...
ik moet nu al even snel (270+36.50+36.50) 343 euro gaan ophoesten:097:
wat je een kras op je mobo wel niet kan aandoen:022:
 
trouwens zou ik dan dit blok nemen voor NB en SB?
image.php

of is het beter om 2 losse blokken te nemen van EK?
tenminste deze past toch op een Striker II NSE toch?

EDIT:
kan ik trouwens makkelijk het rad voor in de kast vervangen door een beter rad? hetzelfde (360mm) formaat??
THNX:D geweldig dat jullie helpen:)
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Hightower wat vinden jullie van de nieuwe call of duty advanced warfare Gaming 7
Y Wat vinden jullie hiervan? Advies Waterkoeling Setup 5
D Wat vinden jullie nou een mooie/bijzondere/snelle laptop ? Hardware & Software 0
Wouter We are back!!! :D Nieuw forum, wat vinden jullie ervan tot nu toe? HighFlow Forum 29
F [Waterkoeling] Dit was mijn idee, wat vinden jullie? Advies Waterkoeling Setup 5
Source Wat vinden jullie er nou van :S Algemene Discussies 15
M Wat vinden jullie van... Advies Waterkoeling Setup 1
MASTERBLASTER wat vinden jullie van deze kleine film? Gaming 5
1 Wat je al niet bij het vuilnis kan vinden... Algemene Discussies 5
W Twijfels over koelcapaciteit radiator, wat zouden jullie doen? Waterkoeling 6
D Watercooling newbie met wat vraagjes voor een 3080 en Ryzen 3600 Waterkoeling 13
iSP Kast(delen) op maat laten maken, wat en waar? Cases en Modding 3
M Wat past in een Meshify 2 XL Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 Cable management, zelf kabels maken, wat heb ik nodig Cases en Modding 16
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
P Wat is beter: 4k TV op HDMI of 4k Monitor op DP? Hardware & Software 3
Das Experiment De Overheid, wat vind je ervan? Algemene Discussies 29
anub1s18 wat heb je nodig voor een interne usb kabel te maken? Cases en Modding 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
Havvie Koeling wat voelt als een warm bad HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Als beginner heb ik een vraagje over wat ik moet kopen Advies Waterkoeling Setup 8
B Wat heb ik nodig voor een simpele drain port Waterkoeling 4
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
Freddy MTN Spuitbussen/lak alle kleuren, voor ieder wat wils :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
M Uitgekeken op huidige build,wat nu? Waterkoeling 4
M Phobya Xtreme 200 - 85mm V.2 - Full Copper met wat accessoires HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D nieuwe pc? wat denken jullie ervan? Hardware & Software 7
Stephan---pro Windows 7 naar fabrieks instellingen wat nu ? Algemene Discussies 8
arwin74 TP13 misschien wat vroeg maar....... Lan Party 40
E wat te doen met waterschade aan hout? Algemene Discussies 2
mixedup [CLOSED] wat is de waarde van dit Gesloten 3
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
DieHard Wat heb jij zojuist veranderd aan je pc? Algemene Discussies 2
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
H [CLOSED]Wat spul dat hier ongebruikt ligt Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
AzzKickr Wat voor water blocks heb ik op de kop getikt ? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan