• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Interesse Check Phase koelers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog steeds intrese vandaar dat ik pm probeerde te sturen :p
Je nas staat trouwens reeds ingepakt en klaar voor verzending ;)

Arwin
 
Nou na wat drukke maanden weer een update.

eerst wolfje happy gemaakt vd zomer. Ja mensen het is inderdaad HUGE!!
Ik post nog geen daadwerkelijke foto's ivm zijn build nog in volle gang is en ik niets verklappen wil :):036:

IMG600.jpgIMG598.jpgIMG599.jpg

Daarna van bart zijn unit een grotere 4000watt versie gemaakt ivm zijn monstersetup :)

IMG658.jpg

Nu bezig twee andere units klaar te maken. Een met onder de unit het koel reservoir. Kijken of dat wat is. Gewoon een beetje uittesten wat nou het efficiëntste is. Vd week ook eindelijk arwin zn unit klaarzetten voor transport en testen.
Dan 3 phase builds klaarmaken. Dus druk druk druk.

Nog wat uitleg ivm er toch nogal vaak dezelfde vragen worden gesteld:

- Afmetingen van de waterchillers.:

Deze zijn gemiddeld zo'n 25x25x35 cm. En de zware versie's 45 x45x50

- Uitleg van waarom heat carrier beter is dan gewoon water/koelvloeistof voor chiller:

De reden hiervan is omdat normaal koelwater een hoger vriespunt heeft. De normale feser (of alle andere koelwaters) bevriezen bij een temperatuur van 0 graden. Uit ervaring krijg je bij -2 een soort slush ijs in je slangen. Wat nou niet echt goed is voor je pomp. Feser heat carrier heeft glycol toegevoegd. Hierdoor is het vriespunt -31 a -36 Dus is ijsvorming veel minder. Het koelspiraal in de chiller wordt bij aanslaan ongeveer -26.

Sommige mensen stellen bijvoorbeeld hun unit in op 10 graden. Maar om het water op deze temperatuur te krijgen is het koelspiraal ongeveer -8 graden. Dus dan heb je het probleem dus al.
Je krijgt dan een ijslaag over je spiraal heen waardoor je unit niet goed meer koelt. En waardoor je water warmer wordt. Waardoor je unit denkt te moeten bijkoelen. En deze aanslaat. Waardoor je weer meer ijsvorming krijgt op je koelspiraal. Waardoor je water nog warmer word. Etc etc

Probeer ook niet te bezuinigen op je water. Door bijvoorbeeld normale koelvloeistof met heat carrier te mixen. Glycol en water mixen veroorzaakt een chemische reactie waardoor je een soort slijmdrap krijgt na een aantal weken. Wat erg moeilijk is te verwijderen :) (spreek uit ervaring)





Waarom een waterchiller.

1 . koudere temps
2. geen grote radiatoren nodig
3. vaak net zo duur als een dikke radiator setup.
4. makkelijk in vervoer ivm een chiller gemakkelijk is los te maken van je pc.
5. Temperatuur in te stellen naar wens

- Wat voor geluid maakt een chiller.

Je moet het vergelijken met het aanslaan van je koelkast. Amper hoorbaar. (tenzij je er een uit de middeleeuwen heb) Het meeste geluid maakt de ventilator die de condensor koelt. Maar zoals jullie wel weten zijn er ook hele stille fans :) Ik gebruikte eerst 1 kleine 220v fan. Maar sinds kort nu een hele grote ivm deze langzamer hoeven te draaien en meer lucht verplaatsen dus stiller zijn. Daarnaast kun je m zo stil als mogenlijk is maken bet behulp van rubbers of kurk ondergrond.

- Wat het zo ongeveer uit het stopcontact trekt.

een 1500 watt chiller verbruikt zo'n 210 watt stroom. Bij phase change units is dat lager maar daarbij zijn wel de wattages koeling weer anders. ivm je daar met een 50 watt stroom chiller al op -13 zit
een 150 watt (koeling) phase unit gaat naar ongeveer -65 graden en verbruikt ca 240 watt stroom.
En dan is er weer verschil wat voor gas je gebruikt. en onder load of idle. Dus vaak pas te zeggen na de build zelf.

- De verschillen met phase change

Phase change.

1. Veel lagere temperaturen. tot -125 graden is mogenlijk. Ja MIN 125 GRADEN.
2. Vanaf -70 niet in te stellen
3. Alles moet worden geisoleerd waar de koelkop in de buurt zit, Socket, cpu,
4. Maar een onderdeel te koelen (of twee)
5. Veel stabieler voor overclocken. 6 ghz en hoger is een eitje
6. Verbruikt minder stroom
 
Laatst bewerkt:
Goed om te zien :) Mijn build is ondertussen af, dus als je nog foto's hebt staan mag je die zeker on-line zetten (ik heb zoals altijd weer bijna geen foto's van het hele gebeuren :( moet ik toch echt eens afleren.

Heb ondertussen ook mijn 'review' van de chiller in mijn laatste build-post gezet, wens je dat ik die hier ook eens neerzet?
 
Tnx X voor de extra uitleg.mn handen beginnen nu echt te jeuken.alleen heb ik binnekort wat anders om handen in de vorm van een "kleintje" waar dus geld in de vorm van luiers wordt gepompt.lol.
Ik denk dat ik mijn Coolit TEC units maar eens op Ebay ga zetten en ga sparen voor zo'n chiller unit van jou X.

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
 
Zo, gaan we hier ook maar eens nieuw leven in blazen :p
Blijkt dat ik de update van de werken in maart/april zelfs gewoon volledig vergeten te posten ben :eusa_wall:

Er is dus veel verandert. Eerst en vooral hebben het toch zo ver kunnen krijgen dat ik nieuw spul heb gehad (2 keer zelfs) en toch op mijn kamertje mocht blijven, geen idee hoe het me gelukt is :sarc:

De eerste update die jullie gemist hebben was het waterkoelen van mijn kaart en het toevoegen van een drainpunt (en het vullen met drainpunt open :eusa_wall: en het toevoegen van verlichting. Degene die op TP10 waren hebben hem zo gezien.

Ondertussen is er terug een hoop verandert. Om te beginnen heb ik hier nu al bijna 2 maanden een chiller van X-tripiot staan, welke ik 3 weken geleden terug eindelijk aangesloten heb. Zoals ik X-tripiot had belooft, bij deze een review ;)

De chiller is ontwikkeld om rond de 800W aan warmte zonder problemen af te kunnen voeren. Zelf verbruik ik wat minder (zal maar rond 500W onder full load liggen), maar voor een volgende build wilde ik toch goed zitten ;) Hoewel het een heel avontuur was is alles eigenlijk perfect op zijn pootjes terecht gekomen, waarbij ik X-tripiot wil bedanken voor de vele antwoorden op mijn eindeloze vragen stroom :039:

Het was best even schrikken toen ik de chiller en behuizing voor de eerste keer zag. Vooral de behuizing dan, zijn leverancier had de verkeerde opgestuurd, groot genoeg om er 2 in kwijt te kunnen :S Vooral ze terug op te sturen heb ik echter beslist deze eerst eens te proberen, zoizo moest deze namelijk onder mijn bureau komen, en de kast die hij had leek me qua omvang beter dan een klein kastje dat veel te diep staat. De chiller zelf was zoals ik verwacht had, maar ook best groot. Let wel dat ik ook geen beperkingen gesteld had.


Zo staat ie nu in de kast. De unit zelf wordt aangestuurd door een controllertje waarop je instelt hoe koud je je koelwater wenst en welke offset je er op wilt. In mijn geval staat deze momenteel op 20°C met 1° offset. Hij begint dus te koelen vanaf 21°C en stopt aan 19°C. Daarna zakt hij nog wat door, wat normaal is gezien de koelspiralen zelf snel kouder zijn dan de vloeistof. Al met al wil dit zeggen dat hij na 2 minuutjes koelen 11 en een halve minuut niets meer moet doen (dit bij normaal gebruik). Onder full load is het meer 3minuutjes koelen, 8 - 9 minuten niets doen. Dat is natuurlijk zeer intressant naar geluidsproductie toe. Niets is irritanter dan een fans/rad die constant zo'n vervelende toon maakt. Dat heb je hier dus niet. Wat het geluid tijdens het koelen betreft, dat valt ook goed mee. Het kwam ongeveer overeen met mijn GTX360 met fans op 1350RPM. Dus niet echt stil, maar ook zeker niet zo luid als een performance rad met fans op vol vermogen. Het luidste wat je hoort van de chiller is eigenlijk de 230V fan. Dat is wel een beestje en kan helaas maar op 1 snelheid :( Als ik morgen tijd vind maak ik misschien nog snel een geluidsopname van de chiller in actie.

Wat ook zeker opgemerkt moet worden is dat je hier veel beter af bent als je een glycol gebaseerde koelvloeistof gebruikt. Deze bevriest namelijk niet rond de koelspiralen, waardoor je een veel betere warmte afgifte hebt. Dat heeft me dus wel een vermogen aan fesser heatcarrier gekost :p Moesten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel, maar als je het zeker wilt weten ben je beter af bij X-tripiot zelf ;)

Op naar het volgende puntje: Een nieuw res/pomptop:


CPU block uit gekuist (GPU was nog oke):


Verder is ook heel de loop herdaan (en lekvrij :)):


En heb ik het zijpaneel eindelijk onder handen genomen:


Verder zijn de loop/case en de chiller aan elkaar verbonden door middel van koolance Quick Disconnects, zodat ik voor LAN's enzo de case los kan koppelen en aan een Reservoir met QD's kan hangen ;)

Zo, dat was het voor de update, Ik hoop morgen mijn broers foto toestel even te kunnen gebruiken om een paar mooie/all round pics te kunnen maken.

Thx ethernal

Sent from my LG-P920 using Tapatalk
 
Ik heb hier nog een 1000 watt chiller staan klaar voor een nieuw baasje. En een 2000 watt chiller met het reservior onder de compressor. Tevens een nieuwe Little devil unit SS met lange flexhose en grotere vapokop, een verchroomde vapochill lightspeed met venster (uniek). En een zwarte vapochill computerbehuizing met kast waarin een nieuwe ss unit inzit met r507 refill, nieuwe vapohead, slangen , etc. Bij interesse stuur maar effe een pmmetje :)
 
Mogen wat units weg.

*UNIEK*
Volledig verchroomde Vapochill Lightspeed
Nieuwe vulling.
Gemod voor stabielere koeling.Nieuw mount van duniek. Lasercutted. Voor alle moederbord sockets
Nieuwe R507 Vulling

25snd50.jpg
.
14v7nty.jpg

2i6l4k8.jpg




Bij interesse graag een PM
Ik kan hem bij serieuze interesse komen brengen. Mits vooraf betaling.
Geen goudzoekers.
 
Laatst bewerkt:
Die chrome vapochill is van Rolco geweest ik heb de Chrome lian li behuizing nogsteeds thuis staan,

Pm me maar een prijs, wie weet komen we er uit :)
 
Klopt heeft nieuwe olie gehad en een r507 vulling gekregen van me.gaat als een speer nu naar -60 je heb pm

Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Interesse in Custom waterkoeling Waterkoeling 8
M Waterkoeling interesse Waterkoeling 2
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
C Componenten check Advies Waterkoeling Setup 3
B Advies en final check Waterkoeling 5
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2
MrGiorgio Animo check TP 12 Lan Party 28
Johnny Zack Snyder Announces BATMAN/SUPERMAN; Check Out The Official Logo Films / Movies 0
P Laatste check CPU Loop Advies Waterkoeling Setup 8
J Water loop check Waterkoeling 4
R Eerste waterkoeling, onderdelen check Advies Waterkoeling Setup 4
T Winkelwagen check/ fittings check/mogelijkheden check Advies Waterkoeling Setup 5
bundymania [Bundymania Review / Test] Der große Nvidia GTX580 Fullcover Wasserkühler Check ! HighFlow Product Reviews 0
K Winkelwagen Check.. GPU Waterkoeling GTX580 SLI Advies Waterkoeling Setup 12
P Laatste check op waterkoelingsetup Advies Waterkoeling Setup 8
M Laatste check, Advies Waterkoeling Setup 5
I Laatste check + vraagje matte black Rasa Advies Waterkoeling Setup 8
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
boefmans check een aantal vraagjes! Advies Waterkoeling Setup 26
T [check] 1155 systeempje Hardware & Software 8
S [check] is dit systeem goed en kloppend? Hardware & Software 28
Wally1987 [VERKOCHT] EK X58 fullcover? blokken [animo-check] EK suppreme HF Verkocht 11
Sw333t [INACTIVE] VOLTCRAFT Energy Check 3000 Verkocht 10
Vissa [VERKOCHT] Volledig Highend WC Set met evt GTX480! Check it out! Verkocht 20
D Lan Party Zeeland vernieuwd! Check snel! Lan Party 6
Sanders [VERKOCHT] 2x Asus HD 5850 animo check Verkocht 16
bundymania [INACTIVE] Bundymania Big Special Sale Thread - check it out now ! Updates Verkocht 18
B 3pin fan cable + connector to check fanspeed HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
K Check mijn lijst watercooling - suggestie - advies Advies Waterkoeling Setup 26
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
E Advies en check gevraagd - waterkoeling setup Waterkoeling 7
Nerd1979 Waterkoeling check gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 4
D loop check Waterkoeling 13
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Wouter Wat moet je mee nemen voor lan party. Check het hier! Lan Party 78
wijthoef Laatste Check Hardware & Software 32
MrGiorgio Mobo check Hardware & Software 12
B LD PC-V2 Phase Change - Black XL Suction HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
X-Tripiot [IN-ACTIVE] Cascade Phase koeler. -110 Graden Verkocht 0
X-Tripiot [CANCELLED] Phase Change opruiming!! Verkocht 8
X-Tripiot [CANCELLED] Nventi Mach 2 GT Phase Change vapochill koeler Verkocht 6
X-Tripiot [CANCELLED] Mach 2 GT phase koeler, vapochiller, -70 graden Verkocht 0
X-Tripiot [VERKOCHT] Vapochill Lightspeed Phase change koeler Verkocht 18
ForresT Phase Change Cpu/Gpu Block Overige Koeling 12
Zwelgje [INACTIVE] Phase Change Unit Gevonden 2
Freddy LittleDevil Phase Change Units en Behuizingen combi's HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
brinkdinges Phase 2 Casemodding Gallery & Build Logs 40
P Phase Change Koeler voor S1366? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
Foxdelta-Mods Vapochill / Phase Change Overige Koeling 9
P Phase Change Koeling Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan