Hallo allemaal,
Ben al een tijdje bezig met mijn eerste waterkoeling build.
Duur al lang oa doordat ik twee linker handen ben en omdat ik erg weinig tijd heb om lekker te knutselen. Het is zeker leuk werk maar tijd rovend.
Anyway ik heb mijn rad nu boven in de kast hangen (Lian Li PC A71F) en wil nu een nette, verbinding van mijn radiator naar mijn pomp/reservoir.
Het probleem is vooral de kleine ruimte waarin dit moet gebeuren.
Alles moet binnen afstanden van +5 cm, en dat is incluis de slang koppelingen.
Ik gebruik om dit moment maar een helft van me resevoir/pomp (daar zitten de slang koppingen aan.
De witte slangen die je van boven ziet komen zijn de slangen die van de rad komen.
De bay indeling is 2 vrije plaatsen boven in, dan zit er een plaatje (voor de stevigheid in de kast vermoed ik), en dan 3 bay sloten.
De onderste slot moet ik vrijhouden voor de DVD/CD-rom. Op dit moment zit het resevoir/pomp houder op slot 3-4 (van boven af geteld)
Ik ben nu opzoek naar een elegante (minder elegant is ook goed op dit moment). Om de rad aan het revoir aan te sluiten.
Ik was van plan dat te doen met Koolance quick connectors zodat ik het geval ook redelijk simpel weer uit elkaar kan halen. Maar helaas werken deze niet zoals gewenst. Ik heb een niet goed werkende 90 deg. connector liggen.
Mooiste zou zijn dat ik het revoir naar voren eruit haal en dan de connectie zou kunnen verbreken.
Bedank voor het doorlezen als je tot hier bent gekomen.
Tips en mee denken wordt ofc gewaardeerd.
Het grootste probleem is de kleine ruimte waarin ik me heb vast gewerkt...
Groet,
Menno
P.S.: Ik er speciaal een foto toestel gekocht hehe.
Overview
De bays van uit de kast:
Pomp/Connecties Close up:
Front Views:
en
Een voorbeeld van de connector die ik wou gebruiken.
Ben al een tijdje bezig met mijn eerste waterkoeling build.
Duur al lang oa doordat ik twee linker handen ben en omdat ik erg weinig tijd heb om lekker te knutselen. Het is zeker leuk werk maar tijd rovend.
Anyway ik heb mijn rad nu boven in de kast hangen (Lian Li PC A71F) en wil nu een nette, verbinding van mijn radiator naar mijn pomp/reservoir.
Het probleem is vooral de kleine ruimte waarin dit moet gebeuren.
Alles moet binnen afstanden van +5 cm, en dat is incluis de slang koppelingen.
Ik gebruik om dit moment maar een helft van me resevoir/pomp (daar zitten de slang koppingen aan.
De witte slangen die je van boven ziet komen zijn de slangen die van de rad komen.
De bay indeling is 2 vrije plaatsen boven in, dan zit er een plaatje (voor de stevigheid in de kast vermoed ik), en dan 3 bay sloten.
De onderste slot moet ik vrijhouden voor de DVD/CD-rom. Op dit moment zit het resevoir/pomp houder op slot 3-4 (van boven af geteld)
Ik ben nu opzoek naar een elegante (minder elegant is ook goed op dit moment). Om de rad aan het revoir aan te sluiten.
Ik was van plan dat te doen met Koolance quick connectors zodat ik het geval ook redelijk simpel weer uit elkaar kan halen. Maar helaas werken deze niet zoals gewenst. Ik heb een niet goed werkende 90 deg. connector liggen.
Mooiste zou zijn dat ik het revoir naar voren eruit haal en dan de connectie zou kunnen verbreken.
Bedank voor het doorlezen als je tot hier bent gekomen.
Tips en mee denken wordt ofc gewaardeerd.
Het grootste probleem is de kleine ruimte waarin ik me heb vast gewerkt...
Groet,
Menno
P.S.: Ik er speciaal een foto toestel gekocht hehe.
Overview
De bays van uit de kast:
Pomp/Connecties Close up:
Front Views:
en
Een voorbeeld van de connector die ik wou gebruiken.
Laatst bewerkt door een moderator: