• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Grijze stof in loop?

fcg123

Junior Member
Hey, ik heb in mijn waterkoeling (denk ik) een soort grijze stof zitten. In mijn vorige loop had ik dit ook, maar dat waren van die blauwe UV slangen dus zag ik het niet totdat ik hem uit mekaar haalde. Nu heb ik Tygon clear slangen die standaard heel helder zijn en je kunt er dwars doorheen kijken, maar nu zijn ze bijna wit.

Ik heb alle drie rads voordat ik ze in de loops zette erg goed uitgespoeld met net niet kokend water en azijn. Ik denk dat het om hetzelfde probleem gaat als in de vorige loop. Ff een paar pics:

Slangen oude loop:
2qwzp6e.jpg


Hoe het nu is:
qqamm9.jpg


Het is een soort zachte grijze "stof", als ik mn vinger er zacht overheen veeg dan veeg ik het er al vanaf, maar onder de kraan blijft het gewoon zitten.

Iemand enig idee?

BTW ik heb silver kill coils in beide loops zitten, volgens mij moet dit genoeg zijn?
 
Ja het water zag er mooi schoon uit, alhoewel het nog wel een beetje een vreemde kleur had, maar dat kwam waarschijnlijk door het azijn. (volgens mij een beetje groen voor zover ik me kan herinneren)

Ik denk ook dat dit van de radiator komt. Beide loops hebben ook precies dezelfde kleur. Eigelijk begon het al een paar dagen nadat ik de set had ingebouwd. Zouden mn blokjes door deze troep ook vervuild kunnen zijn?
 
Waar je wel rekening mee moet houden is dat die 'ultra gedistilleerde' vloeistof van Feser zuur is. Dit is de reden dat het zo'n lage conductiviteit heeft en zo zuiver is. Op zich niet slecht, maar het maakt wel makkelijker dingen los, waardoor je misschien sneller aantasting zoals deze verkleuring kan zien.
 
ik gebruik ook Feser One Pure, en ook mijn slangen zijn niet meer helemaal helder (dit gebeurd bij alle slangen wel in de loop van de tijd)
Maar mijn water is nog altijd kristalhelder. Dus het vreet zich niet in, in de radiatoren of iets dergelijks. Dat leid ik daar tenminste van af
 
Tja het rare is alleen wel dat het al na een kleine week begon. Weet niet precies hoe lang zo'n proces nodig heeft maar het lijkt mij dat hij in de loop der tijd steeds meer meeneemt. Ga toch nog een keer een kleur mixje er bij in gooien, dat zal iig mooier staan als dat doffe witte kleurtje wat het nu heeft.
 
ik gebruik ook Feser One Pure, en ook mijn slangen zijn niet meer helemaal helder (dit gebeurd bij alle slangen wel in de loop van de tijd)
Maar mijn water is nog altijd kristalhelder. Dus het vreet zich niet in, in de radiatoren of iets dergelijks. Dat leid ik daar tenminste van af

Dit was ook meer een redenatie van mezelf (hoewel de One Pure wel degelijk zuur is). De verkleuring van de slang heeft, zoals Coolfris als zei, te maken met de plasticizer die in vrijwel alle slangen zit. Slangen zonder plasticizer hebben echter het probleem dat ze nogal stug zijn.

Ik heb alleen nog nooit gezien dat de verkleuring zo snel ging.
 
als hij zijn rads niet heeft geflusht VOOR gebruik, heb je snel zooi in je loop,

Dus gewoon alles vervangen (slangen+vloeistof) alles schoonmaken, ja ALLES! dus ook je blokken etc. daarna nieuwe slangen + een vloeistof naar keuze, en gaan met die banaan.

Uit wat bestaat je koelsetup eigenlijk?

Straks heb je een oldscool koolance reservoir of iets anders wat van ALU is, dan heb je dat spul ook snel.
 
Late reactie maar hier komt ie dantoch.

eerste loop bestaat uit:
tfc xchanger 360
HWL black ice gt xtreme 140
watercool hk 3.0
MIPS mobo blokjes (1x chipset/2x mosfet)
mcp 355 met xspc dual bay res

loop 2:
EK FC470
RX240 rad
mcp350 met xspc dual bay res

Verder alleen maar BP fittings en Tygon clear tubing. Water is Feser aqua pure water zonder kleurtje.

Heb eigelijk wel zin om 'm uit elkaar te halen, maar heb nog nooit eerder die blokjes uit elkaar gehaald, zijn er dingen waar ik op moet letten? En waar maak ik ze het beste mee schoon? Ketchup heb ik een keer gelezen?

PS. verder vind ik mijn temperaturen ook niet helemaal je van het, al sinds het begin dat ik deze set heb. (juni 2010) Misschien dat het allebei dezelfde oorzaak heeft...
 
Gisteren alles uit elkaar gehaald, maar wat een klotenwerk zeg (had geen drainpunt). Met gevaar voor eigen leven dan toch alles zo goed mogelijk los gekregen en wonderwel is er niks gelekt. Ga zometeen meteen wat fittings etc bestellen voor een drainpunt. Radiators ook weer schoongemaakt. Vooral na de eerste keer was het water best troebel, beetje grijs. Heb 3/4 water gedaan en 1/4 azijn.

Weet niet of ik het aandurf de blokjes uit elkaar te halen. Zit er nu aan te denken om er gewoon heet water door te spoelen. De fittingen zijn niet aangetast ofzo, en als ik door het fitting gat kijk zie ik geen troep. Volgens mij zat het alleen maar in de slangen.

Wat zeggen jullie? Doorspoelen of schoonmaken?
 
Ja klopt, alleen een beetje zonde van die slangen. Zijn stuk of 13 euro de meter, en heb er straks 8 doorheen gehaald. Stel dat ie straks weer vies word moet ik weer nieuwe bestellen enzo. Maar heb er straks wel een kleurtje in, misschien dat het dan ook wat minder opvalt.
 
Dat valt inderdaad minder op, en mocht dat toch problemen opleveren (wat ik niet hoop), dan zou ik kijken naar gekleurde slangen, die zijn ook minder onderhoud.
 
Vroeger had ik gekleurde slangen. Maar op de een of andere manier vind ik het geweldig om dat water te zien stromen bij het fillen enzo haha :D

Maar normaal gesproken als je alles goed schoon hebt gemaakt zal je toch nooit dit soort troep in je loops moeten hebben toch? Bovendien is alles vernikkeld wat ik er in heb zitten.
 
Ja dat moet het haast wel zijn.

Net terug van werk en nog maar een keer schoongemaakt. Maar uit de tfc xchanger komt heel lichtblauw water, maar er zit nog wel wat troebel in. Heb het btw wel met gekookt kraanwater doorgespoeld, misschien dat het daardoor komt?(kleine beetjes kalk oid)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J grijze rommel in loop Waterkoeling 4
S demciflex stof filters cm storm enforcer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Stof filter: Slecht voor airflow? Overige Koeling 12
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan