• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Grijze stof in loop?

Kraanwater gebruiken voor schoon maken kan prima, je moet er toch niet aan denken dat je 11,95 per liter koelvloeistof zomaar gaan weggooien :p
Maar spoel daarna wel nog even na met de koelvloeistof die je gaat gebruiken.
3 keer is een mooie standaard die ook in de chemie wordt gebruikt om te spoelen.

Maar ik denk niet dat een klein restant kraanwater het bovenstaande tot gevolg kan hebben.
Ik zou het persoonlijk nog steeds op de radiatoren gooien.
 
Ik kamp met exact hetzelfde probleem. Alleen zie ik in mijn res effectief wolkjes voorbij komen. :)
Er zit demiwater in icm. Feser View, zowel clear UV als Blue UV, met killcoils.

Het is eigenlijk zeer eigenaardig. Mijn GT Stealth 360 heb ik nóóit gespoeld voor het eerste gebruik.
Ik heb met dit radiator nooit last gehad van flux ofzo, alles was heel normaal in het begin.
Daar gebruikte ik nog een DDC X-Res met Tygon tubes.

Toen heb ik mijn VGA-blokje aangekocht en één stuk van mijn tubing vervangen. Toen viel me al op dat het nieuwe deel helderder was dan het oude. (minimale clouding op het oude deel, dus)
Een tweetal weken later was hier helemaal niets meer van te merken : de nieuwe slangen hadden gewoon de kleur aangenomen van de delen die gecloud waren. Ook merkte ik plots dat mijn vloeistof helemaal niet heterogeen was (door extra belichting in res). Ik zag continu minuscule deeltjes door m'n res gaan.

Daarna heb ik m'n loop geüpgrade naar wat hij nu is, X-res weggedaan (ga ik binnenkort op HF verkopen) en AC top gekocht voor de DDC1. Ook heb ik er een EK Multioption bijgezet. En misschien het belangrijkste van allemaal : ik ben overgeschakeld op Tygon.

Nu wil het lukken dat zich net hetzelfde voordoet in mijn nieuwe loop. Ik heb ook een GT Stealth 240 toegevoegd laatst, die heb ik ook meteen in de loop gehangen en daarna tweemaal het water vervangen.


Dus ik snap het niet meer. Het ligt niet aan de Tygon, niet aan het water (2 verschillende flessen geprobeerd), mss door die UV fluid? Is die vloeistof wel helemaal homogeen?
 
Hey Kenny,

Uiteraard heb ik niets liggen mengen, heb gewoon van alles en nog wat aangekocht. Dit is helemaal niet mijn eerste waterbuild, zoiets zou ik mezelf niet vergeven. ^^

Het lijkt me gewoon dat die UV-reactieve deeltjes niet 'oplossen' in water, maar dat deze zo zichtbaar blijven. Als het water in stilstand is merk je het namelijk helemaal niet, het is enkel als de loop draait dat het opvalt. Het zou me niet verbazen als dit bij pre-mixed fluids ook het geval zou zijn.

Hou maar eens wat Schweppes onder een UV-lamp. Coolness gegarandeerd. Daarna wat in een glas doen en ermee ronddraaien, dan zie je die deeltjes ook rondgaan. Alleen spijtig dat dit enorm afleidt als je rustig aan je bureau aan het werken bent. :) Op zich geen probleem, gewoon irritant. En ik wil zeker zijn of dat effectief de oorzaak is.

Achja, genoeg gezeurd, ik hoor wel van Jeroen hoe het verder gaat met hem. :) Dit is mijn dagelijkse rig, dus kan die spijtig genoeg niet om de 5 drainen.
 
Ik heb een paar ledjes in mn bay res zitten, en als ik naar dat water kijk (nu dus feser one blue en green) dan lijkt het alsof er een soort "mist" doorheen zweeft. Mijn slangen (nog steeds tygon clear) zijn nog niet aan het verkleuren voor zover ik dat goed kan zien. Ik heb gister wel even een oude slang gepakt die van binnen helemaal wit was aangeslagen. Trechtertje er boven en gekookt water er door heen gespoeld. Bijna alles kwam los maar ik heb de indruk dat er nog een heel dun laagje zit. De slang is na ca 6 maanden nog bijna niet verkleurd, wel een heeeeeeel klein beetje gelig maar dat is erg moeilijk te zien. Ik weet bijna zeker dat die vorige problemen uit mn rad kwamen, daar spoelde dezelfde kleur water uit als dat ook aan de binnenkant van de slangen zat.

Heb je ook een paar pics van die wolkjes die je in het water ziet?
 
Ja precies, ik dacht al dat een beetje gelig wel normaal was, en is opzich niet erg zolang ze maar niet geel geel worden :p

Zal dat niet te maken hebben met hoeveel licht er op schijnt misschien? Dat ze daardoor sneller verkleuren?
 
Hmm, dat denk ik niet. Die Tygons staan erom bekend dat de weekmakers in de tube na verloop van tijd beginnen loskomen, die beslaan dan na verloop van tijd de binnenkant van je tubes.

Ik vind Tygon er zo enorm lekker uitzien als ze vers geïnstalleerd zijn, maar dat uitzicht heeft bij mij nog maar max. 2 weken geduurd.

Spijtig. Ik koop gewoon nooit meer Tygon .. Wordt enorm lelijk na een tijdje.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J grijze rommel in loop Waterkoeling 4
S demciflex stof filters cm storm enforcer HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D Stof filter: Slecht voor airflow? Overige Koeling 12
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan