• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Foto's (hoge temps etc)

Lereno

Junior Member
2rg1h6e.jpg


beafy0.jpg


11h474j.jpg


330y3cz.jpg


iem3rt.jpg


2u93k36.jpg


ne6r9t.jpg


qpphy8.jpg


11t8qk0.jpg


2cqe9nq.jpg


352heeu.jpg


2zptump.jpg


2nkjcrs.jpg


2ewir1j.jpg


2q8a8eo.jpg


vq4n69.jpg
 
Laatst bewerkt:
De volgorde maakt idd niets uit omdat het water overal nagenoeg dezelfde temp is. Beetje afhankelijk per set is het verschil tussen rad in en uit niet veel meer dan 0.2 tot hoogstens 0.4c.



Je zou kunnen proberen die fan achterop op intake te zetten. Als ik het goed zie komt er nergens lucht van buiten de kast binnen.
Of zijn de temps hetzelfde met de kast open?


De mount van het blokje kan je ook even controleren en daarna nieuw doen. Dat zou ook een graad of twee kunnen schelen.
Aan de afdruk van de pasta kan je zien of het contact goed is. Omdat de supreme een licht gebogen onderkant heeft, zou er in het midden een brede streep moeten zitten waar minder pasta zit.

Meestal remount ik het blokje al een paar keer voordat er slangen aan vast komen. Paar keer achter elkaar en dan proberen exact dezelfde handelingen te herhalen. Dan heb je meer zekerheid voor jezelf dat dit in ieder geval goed zit.


Waren de temps met luchtkoeling misschien ook al aan de hoge kant? Kan ook voor een deel de CPU zelf zijn die of een heethoofd is (miss minder goed contact tussen cpu en de core oid) of dat de tempsensors van de cpu een beetje brak zijn.
Een gelapte E8400 hier heeft ook zowel op lucht als op water veel te hoge temps. Op water is het verschil tussen idle en stressed wel normaal voor de koeling waar i onder zit.
 
ik heb de temps gemeten met de kast open
ik stress met prima95 en stock worden temps 60 graden+
lucht koeling heb ik niet getest op deze i7 920, kheb er direct water koeling op geplaatst
kan het misschien zijn dat mijn loop verkeerd om loopt? dat ik dus intake en outtake helemaal verkeerd heb zitten?
men 2 yate loons op men rad zijn al intake trouwens, die zuigen lucht van buiten naar binnen door de rad
 
Hoe is de luchtverplaatsing door je radiator? Voel je een beetje stroming achter het rad?
Die mesh grills lijken me nl nogal luchtflowkillers; zeker wanneer de fan zuigend ertegenaan staat. Net nog even met een yate uitgeprobeerd op een mesh met zelfs grotere gaatjes en de luchtstroom wordt beduidend minder wanneer de fan ongeveer een cm in de buurt van de mesh komt.
Wanneer je een radiator overkill hebt, zal dat niet direct een probleem zijn. Misschien dat het met jouw set een grotere impact heeft.

(Lucht van buiten naar binnen is overigens :023:. Het leek op één van die foto's anders, maar moeilijk te zien.)
 
ik zou outtake doen aan de bovenkant nu hep je namelijk je airflow omzeep.

ik zou de fans eerder op pull zeten zodat ze lucht door het rad naar buiten zuigen.

Ook een remount is wel aan te raden.

en hoe zit het met die slang die van de pomp naar het mobo achter de 24 pins gaat? zit daar geen knik in? hij maakt wel een aparte bocht iig.
 
Laatst bewerkt:
Je moet onderscheid maken tussen de temperatuur van de koelvloeistof en de temperatuur van de CPU/GPU.

Als de temperatuur van je vloeistof niet veel warmer is dan de temperatuur in de kast en je hebt een redelijke flow moet je het zoeken in de CPU.
Zeker als je GPU wel normale temperaturen heeft.

Kan zijn dat je CPU slecht contact maakt met je koelblok of dat je CPU niet lekker in elkaar zit waardoor hij zijn warmte niet goed kwijt kan of gewoon teveel warmte produceert.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
gerjanlubbers Foto's Reality 14 LAN Lan Party 5
MrGiorgio Firstlook: gelukkig hebben we de foto's nog! Algemene Discussies 10
L Glans van foto halen. Fotografie, Film en Video 9
Fryslanboy [WIP] Fiat Ritmo 130TC Abarth (VEEL FOTO'S) Overige Builds 11
VoYaGeRTM Verkeerde product foto? HighFlow Webshop 1
Sw333t Foto Upload hosting Algemene Discussies 18
Johnny Gesealde producten uitpakken voor foto?! Te Koop 25
Fall3n [INACTIVE] 3xDDR1 Ram 1xDDR2 1x Amd Proc 1XIntel Proc (Veel Foto's) Verkocht 1
M welke cooler nodig? (met foto) Overige Koeling 21
Vannos Mooie auto gespot? Post het hier! A.u.b. foto's :) Algemene Discussies 62
Freddy Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :) Fotografie, Film en Video 473
vincent stem aub op de foto Algemene Discussies 23
MonsterEnergy Welke site om foto's uploaden? Algemene Discussies 17
dopestuff foto DVD software Hardware & Software 10
Slader GF 100 foto met DX11 Nieuws en Sport 3
Exeon Klein wondertje geboren! Foto's! :) Algemene Discussies 30
nbtran1975 GADGET : Laat het hier zien met foto's Hardware & Software 8
F Ons reis naar egypte ... veel Foto's ;) (juni-2009) Algemene Discussies 12
Mobomonster Foto van jouw huisdier! Algemene Discussies 388
Freddy Foto's voor Customer Gallery HighFlow Webshop 75
S Foto's uploaden, HighFlow Forum 9
N Foto's van jou vakantie! Fotografie, Film en Video 35
Freddy Foto's Cebit - Hannover 2009 Nieuws en Sport 44
Freddy Foto van jou zelf Algemene Discussies 938
Freddy Forum update: Foto's en Video's! HighFlow Computer Cooling Shop 1
D foto's triple of meer loops. Waterkoeling 20
wijthoef Hoge CPU temp met h80i v2 Waterkoeling 3
R Hoge waterkoeling temperaturen Waterkoeling 11
S Hoge temperaturen 7700K Waterkoeling 28
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
J Extreem hoge temp Auxtin @HWmonitor Overige Koeling 1
Sw333t [IN-ACTIVE] Hoge resolutie plaatjes van moederborden Gevonden 30
Sw333t [GEZ] Hoge Intel Boxed cooler (socket 775) Gevonden 6
soppy Hoge temp's Waterkoeling 14
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
E Hoge temp? Waterkoeling 21
M i7 920 en Noctua nh-d14 hoge temp Overige Koeling 22
S te hoge temperaturen? Waterkoeling 21
B Te hoge temperaturen? Waterkoeling 11
S te hoge temps Waterkoeling 17
M Hoge Temperaturen bij wc setup (Zalman Reserator 1) Waterkoeling 18
H (te) Hoge score in vantage Overclocking 3
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
J Hoge temp southbridge Hardware & Software 29
D Hoge verzendkosten of toch niet? HighFlow Computer Cooling Shop 11
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Robin Misterieus zo hoge temps? Waterkoeling 12
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan