• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fotograferen, tips en tricks

Het enige wat er aan die ruis te doen is, is de ISO omlaag moet je zelf even checken wat het beste gaat je camera kan 80/100/200/400 dus daar moet je even mee spelen.
Als je dan onderbelichte foto's krijgt en de diafragma staat al op f3.1 dan moet je de sluitertijd wat langer maken.

@hierboven: idd, maar een iso van 2000 op zo'n kleine/'slechte' kwaliteit beeld sensor gaat zoiezo al fout :p, op een goede slr kan je dat meestal nog proberen zeker op de high-end full frame dingen.

Ah, je kan dus alleen de ISO instellen. En ik zie ook dat je belichtingscompensatie kan aanpassen (-2EV - +2EV with 1/3EV steps), daar kan je dan ook nog wat mee rommelen om je foto's beter belicht te krijgen.

Wat het is staat hier duidelijk uitgelegd

Er is alleen een stand aan en uit als ik de foto's van het toestel bekijk, het enige wat in te stellen is is de ISO (auto, 80 t/m 2000) en de belichtingscompensatie zie m'n post hierboven.

Ik heb eergisteren een spotje gemaakt van wat ledjes die ik nog had liggen en heb als test wat foto's ervan gemaakt in t donker :)

zonder filter:
DSC_0061.jpg

met hama filter :(:
DSC_0057.jpg

berg lensflares daar wordt k niet goed van, wordt dit beter als k er een b+w uv filter op gooi? die sterretjes die k krijg bij de eerste foto zijn wel grappig maar wil ik ook niet altijd als ik een lampje fotografeer ;).

Ik heb eergisteren een spotje gemaakt van wat ledjes die ik nog had liggen en heb als test wat foto's ervan gemaakt in t donker :)

zonder filter:
DSC_0061.jpg

met hama filter :(:
DSC_0057.jpg

berg lensflares daar wordt k niet goed van, wordt dit beter als k er een b+w uv filter op gooi? die sterretjes die k krijg bij de eerste foto zijn wel grappig maar wil ik ook niet altijd als ik een lampje fotografeer ;).

.... UV filter waar denk jij dat een UV filter voor dient eigenlijk? wil je dit anders hebben kan je beter polorisatie filter nemen maar dat is meer tegen reflectie all zou het wel werken.

meestal worden UV filters gebruikt puur als berscherming van de lens zelf. UV filter verandert ook weinig of niets aan je kleur foto en scherpte.

ik gebruik hem ook all pure bescherming want ik wil geen krassen op me lens krijgen ;) ik denk dat je beter een polorisatie filter kan nemen

Tevens blokkeer UV filter bepaalde UV stralen.

ik kan je alleen zeggen dat qua kwaliteit B+W filter beter zijn dan Hama

"
B+W UV-filters

De filters van Biermann en Weber (B+W) zijn sinds 1947 toonaangevend in zijn soort. Samen met Schneider Optics ontwikkelden zij het meerlaagscoatingssytemen (MC). De filters van B+W ondergaan een zeer strenge kwaliteitscontrole: ieder filter wordt apart gecontroleerd voor het de fabriek verlaat. Een UV-filter voorkomt het blauwe waas van het onzichtbare UV-licht. Hiervan heeft u vaak last op grotere hoogte, zoals tijdens de skivakantie.
"

voorbeeld wat zo filter nou doet:

imagephpic.jpg

Laatst bewerkt:
Het gaat me niet om de werking van het filter maar om de weerspiegeling, zoals je kan zien krijg ik op de tweede foto die lichte vlekken rondom de leds. Volgensmij zijn dit lensflares en is dit te wijten aan de coating die op de hama lans zit (of niet zit), daarom mijn vraag of dit beter is bij een b+w filter :).

wat is er mis met automaat? :icon_eek:

Best veel eigenlijk, vooral omdat op de automaat de ISO als een raket omhoog gaat bij slecht licht !
De automaat kan een handig hulpmiddel zijn om te kijken welk diafragma hij pakt, vervolgens kan je dan in de M stand deze overnemen, maar dan met je eigen witbalans en iso waardes

ISO 800 is voor mij de grens, daarboven wordt het de grote pixel show en dat wil je echt niet.

Ik heb net een uurtje geleden een donker park in de sneeuw op de foto gezet, instellingen: 18 milimeter F5.6 , ISO 100 en 15 seconden sluitertijd. vijf foto's vormen samen een mooi panorama

kncll.jpg

Dit is dus met het blote oog gewoon donker, er staan maar een paar lantaarns langs de kanten.

Nog een voorbeeld, vuurwerk , ook weer ISO 100, dit keer F8 en 10 seconden
geen verdere photoshop toegepast, het park op de voorgrond is mooi belicht door alle flitsen van het vuurwerk:

9kclqd.jpg

En tot slot omweer, mijn favoriete onderwerp!
Dit kost veel geduld om te maken, ISO100 F16 en BULP stand

rti24k.jpg

Bulp staat voor onbepaalde sluitertijd, via een draad ontspanner zet je de lens open en die doe je pas weer dicht als er een bliksem is geweest.

Een draadontspanner is een bijzonder goede investering, de instap modellen kosten een paar tientjes, dus goed te doen!

En flyte, waarom een lightbox met led's ?????? dat vieze licht wat daar uit komt wil je echt niet om foto's te maken hoor! Slechte spreiding, kleurtemparatuur die per led verschillend is enz enz (sommige 'witte' leds stralen veel rood uit!)
Koop bij een bouwmarkt gewoon 150 watt mini bouwlampjes voor 4,50 per stuk, laat die door je witte doek schijnen en stel je witbalans goed in en je hebt prachtig difuus licht!
verder heb je een prachtige camera gekocht!!

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
V Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
Fuwa Fuwa Soldeerbout tips Handleidingen en Installatie Tips 32
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
K OC E8500 mss tips? Overclocking 12