Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik schiet atm veel op auto idd, ik schiet wat random dingen en kijk welke instellingen die pakt. heb ook al wat in het donker gedaan met een vast ISO en shutterpriority dat ging wel aardig maar krijg k gelijk een berg ruis.
Ik schiet atm veel op auto idd, ik schiet wat random dingen en kijk welke instellingen die pakt. heb ook al wat in het donker gedaan met een vast ISO en shutterpriority dat ging wel aardig maar krijg k gelijk een berg ruis.
ISO 100 en in het donker fotograferen krijg k weer lange sluitertijden waar ik ook niet echt vrolijk van wordt. Moet eigenlijk nog een fatsoenlijk statief kopen eerst .
Heb iig al wel leuke ledjes gevonden, dus binnenkort zal ik gaan beginnen aan 2 lightboxes. Heb al een kleine spot gemaakt met 24 ledjes, maar dat geeft niet genoeg licht om fatsoenlijke foto's mee te maken. Binnenkort zal er een logje komen iig .
btw, je moet je banner tussen IMG tags zetten anders doet ie het niet.
Oke, kan iemand mij vertellen waarom je perse in het donker wilt fotograferen?
Overdag gebruik je alleen iso 100.
Als je in het donker wilt fotograferen, fotografeer dan met iso 800 (1600 is teveel) en zorg dat je een lichtsterke (2.8) lens hebt en een statief.
Dan kan je dat kleine beetje licht tijdens een lange sluitertijd gebruiken.
Ik was gisteravond even aan het spelen met de instellingen toen ik buiten een besneeuwd weiland ging fotograferen. op ISO 100 is de foto onderbelicht en met ISO 1600 kreeg ik een berg ruis.
Zal er dus ns tussenin gaan zitten op 800 en een statief erbij pakken, lichtsterkere lenzen ga ik nog even niet aan beginnen .
Als je beeldstabilisatie hebt, een statief gebruikt en een heeeeele lange sluitertijd dan kan je iso 100 gebruiken bij heel weinig licht.
Iso 3200 bij een concert of in een discotheek als je een hele goede beeldsensor hebt (Nikon D700 of Canon D5), geen statief of niet een lange sluitertijd kan veroorloven. Zoals bv bij dansende mensen.
Als je beeldstabilisatie hebt, een statief gebruikt en een heeeeele lange sluitertijd dan kan je iso 100 gebruiken bij heel weinig licht.
Iso 3200 bij een concert of in een discotheek als je een hele goede beeldsensor hebt (Nikon D700 of Canon D5), geen statief of niet een lange sluitertijd kan veroorloven. Zoals bv bij dansende mensen.
dat is idd wel ernstig, wat zijn de camera instellingen? en is dit snachts/bij slecht licht gemaakt?
edit: nvm ik heb de exif file al, maak foto's als er meer licht is, zet je iso lager 80/100 is ideaal maar vaak door het licht niet haalbaar en gooi je diafragma/aperture omhoog (als dat nog verder kan), oh ff opgezocht grootste diafragma is f3.1 en dat heb je al dus daar valt verder weinig aan te doen.