• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Fotograferen, tips en tricks

Inderdaad, zo'n timer gebruiken werkt erg goed als je geen statief hebt. Als je de knop namelijk indrukt en weer los laat, beweegt de camera mee, wat een wazig beeld oplevert.

En ik moet zeggen dat ik de natuur niet altijd een mooiere plek vindt om te fotograferen. Zeker met computeronderdelen kan je soms het gevoel krijgen dat ze daar helemaal niet thuishoren (horen ze eigenlijk ook niet ;)).

je moet ook in de camera knijpen, niet op de knop drukken ;) met een beetje oefening heb je al geen last meer van bewegende beelden door camera beweging.
 
kwam dit tegen in t boekje en vond t ook wel een handige tip ;)

fotohouding2.png
 
kwam dit tegen in t boekje en vond t ook wel een handige tip ;)]

Tja, maar eerlijk gezegt vind ik dit toch eigenlijk niet meer dan logisch!

Maar inderdaad, ik heb echt regelmatig mensen gezien die een dslr vasthouden als een digicompact , met gestrekte armen en kijken via de live view :icon_eek: :eusa_wall:
Sorry, maar dan heb je zo'n camera alleen gekocht om te kunnen zeggen dat je ook een dslr hebt ,maar begrijpen doe je het dan niet hoor :021:
 
Jeuj ik heb nu ook een dslr :).

IMG_2494.jpg

D3000 body, nikkor 18-105mm lens, hama uv filter.

Nu alleen nog ff spelen met de instellingen want ik krijg er tot nu toe niet echt goede fotos uit :p. Iemand nog tips voor handige guides die ik moet lezen?
 
agh mijn Sony A200 heeft steadyshot wat een statief bijna niet nodig maakt, maar voor bepaalde foto's zoals vuurwerk heb je wel degelijk een statief nodig :D mijn pa heeft de Sony A350 beide tegelijk gekocht :D met polorisatie filter en uv filter
 
Ik dacht iets van 39 euro, die b&w hadden ze ook maar daar moest ik 49 euro voor neertellen. Aangezien ik nog 0 ervaring heb met slr fotografie wilde ik wat besparen op m'n eerste uitgave maar volgensmij heb ik op het verkeerde bespaard :p.

edit: prijzen kloppen nu wel, en misschien moet ik erbij vertellen dat ik de camera vooral voor binnen fotografie ga gebruiken voor m'n casemods dus het ging me puur om het feit dat ik af en toe bij het verwijderen van de lenskap de lens per ongeluk aanraak oid. Veel ruige dingen zal de camera voorlopig nog niet meemaken. Zal er wel over gaan nadenken om een wat duurder filter te kopen als ik weer n's op vakantie ga en het hele spul meeneem.
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht iets van 39 euro, die b&w hadden ze ook maar daar moest ik 49 euro voor neertellen. Aangezien ik nog 0 ervaring heb met slr fotografie wilde ik wat besparen op m'n eerste uitgave maar volgensmij heb ik op het verkeerde bespaard :p.

edit: prijzen kloppen nu wel, en misschien moet ik erbij vertellen dat ik de camera vooral voor binnen fotografie ga gebruiken voor m'n casemods dus het ging me puur om het feit dat ik af en toe bij het verwijderen van de lenskap de lens per ongeluk aanraak oid. Veel ruige dingen zal de camera voorlopig nog niet meemaken. Zal er wel over gaan nadenken om een wat duurder filter te kopen als ik weer n's op vakantie ga en het hele spul meeneem.

ah ja ik zie het nja voor binnen is het leuk enzo natuurlijk, maar je hoort mij niet zeggen dat het geen goede is :p haha.

tipje: Lensfilters - Digicamshop.nl

bij die site moet je eens zoeken en kijken meestal wat goedkoper en volgende dag in huis, daar koop ik me spullen had vorige week nee 2 weken geleden een Sony A tas gekocht mooi ding volgende dag all binnen :icon_smile:

en veel plezier met je camera :D Nikon is een goed product :pray

oja nog een tip voor foto's te maken want daar vroeg je om:

http://raym.deds.nl/vuurwerk.html beneden word uitgelegt hoe je vuurwerk foto's maakt en daaronder zie je zo DROP DOWN MENU daar kan je weer wat kiezen en daar staat dan bij hoe je de foto's moet maken welke instellingen enz, miss wel leuk om rond te neuzen? ;)
 
Leuke foto moet die lichtsporen van t vuurwerk :).

Ga denk ik 2 redelijk grote lightboxes maken met puur witte leds erin met een stuk wit doek eroverheen (of melk-wit plexiglas), om een beetje product-foto achtig effect te krijgen. Zit alleen nog even te twijfelen hoeveel mcd die dingen moeten worden.

Ik ga nu maar n's naar mn bed toe om er over na te denken :p.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Fryslanboy Tips/Ideeën met betrekking tot zijpaneel Phanteks Mini XLDS Cases en Modding 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
P GTX 1080 waterkoeling tips? Waterkoeling 4
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
A Customloop advies/tips nodig :) Advies Waterkoeling Setup 2
R Reservoir tips Waterkoeling 3
Ed Kokke advies en tips gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
M Tips voor verwijderen pinnetjes uit PSU kabels Cases en Modding 2
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
M [Waterkoeling] €400-€600, i7 4970k, 780(ti) sli open voor TIPS Advies Waterkoeling Setup 4
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
T Tips gevraagd ivm UV, LED, belichting.. Cases en Modding 1
S Tips voor vervangen stock fan ATI Radeon Club 3D 7870 Tahiti LE. Overige Koeling 4
maomanna Tips kleine WC onderdelen Advies Waterkoeling Setup 15
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
D Bf3 guide/tips/tricks video's Gaming 0
Freddy TP10: HighFlow Casemod Compo, jouw tips aub Lan Party 37
K High-end muis (tips) gezocht Hardware & Software 31
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
A Interieur tips gewenst! Algemene Discussies 6
vincent Vincent vraagt basis tips om te O.C-en Overclocking 6
cederieck [Waterkoeling] €500 euro, Q6600, 6970 meningen en tips Advies Waterkoeling Setup 9
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
SillentWolf Nieuw te bestellen PC, tips a.u.b. Hardware & Software 22
R Sleeving PSU Vraag, Tips, suggesties? Cases en Modding 2
S Advies, Tips, Suggesties GTX 480 Hydro Advies Waterkoeling Setup 10
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
Fuwa Fuwa [FireFox] Gebruiker tips! Handleidingen en Installatie Tips 12
ShockRaver Probleempje met setup. tips aub Advies Waterkoeling Setup 13
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
Fuwa Fuwa Soldeerbout tips Handleidingen en Installatie Tips 32
R Tips spuiten behuizing Cases en Modding 2
K OC E8500 mss tips? Overclocking 12
Havvie Adviezen/tips Nieuwe WC-setup: Waterkoeling 11
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
M Nieuwe/Eerste WC setup! Advies/tips gevraagd :) Waterkoeling 19
R TIPS!(plaats hier) over GPU WC montage Waterkoeling 20
G laatste tips voor mij? Waterkoeling 18
Robin Tips / How-tos HighFlow Computer Cooling Shop 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan