• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[HTPC] Vragen en tips.

Johnny

Moderator
Forumleiding
Beste mede highflowers,

Ik ga binnenkort verhuizen en dan ga ik wat dingen aanpassen.
Heb het er al met mijn moeder over gehad en ze vind HTPC erg leuk.

Ikzelf heb al een hele tijd zitten te bekijken wat ik allemaal nodig heb voor een HTPC.

Hardware:

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H
Intel Core 2 DUO E8400 + intel cooler -> Boxed dus :icon_oak:
Corsair 2 GB DDR2-800
Voeding 620W Corsair
Case moet ik nog ff bekijken
Samsung spinpoint F1 1TB
Vista ultimate 32bit
cd speler etc moet ik ook nog zien

Nja dat lijkt me toch een mooi systeem(Bij verbetering etc ff melden :)), die gigabyte moederbord was laatst bij hardware info TV, de onboard 9400chip kan zonder enige moeite HD films afspelen dus een videokaart kan later maybe nog wel..

Maar nu komt het.

Die HTPC word aangesloten op een TV die binnenkort aangeschaft word, kan ik dan ook TV-kijken op dat systeem? Heb ik uiteraard een tv-kaart nodig.
Momenteel hebben wij UPC-digital, geen enkele tv-kaart werkt daarmee ofzo iets wat ik tijd geleden gehoord had.

Hoe kan ik dit oplossen? Hopelijk snappen jullie mijn verhaal en kunnen jullie mij helpen.

Groeten,

Johnny
 
Ik zit daar inderdaad over na te denken.

Die floppydtv vervangt dus de volledige tv decoder die ik ontvang van UPC toch?
ZIjn er verder nadelen bij zon floppydtv?

En wat kan ik met zo;n upc tv decorder wel, wat ik met een floppydtv niet kan doen?
 
Het nadeel is dat je pc altijd aan moet staan en dus langer duurt voor je daadwerkelijk tv kan kijken.

de onboard 9400 heeft PureVideo HD rendering en kan dus x.264 afspelen. Echter is de vraag of ze het hebben over 720p of over 1080p En is het van belang om te weten wat voor HD ze ermee bedoelen. Je hebt namelijk 2 soorten metingen. Eerste is rechtstreeks vanaf een blu-ray / HD-DVD en de tweede is gecomprimeerde content. De tweede variant is vele malen zwaarder omdat het realtime gerenderd moet worden, dus van 8gb naar 30gb encoderen. De 780G chipset, wat de tegenhanger is van jou gekozen chipset, zou ook HD films af moeten spelen, maar ben er achter gekomen dat het niet altijd even gemakkelijk gaat. Ik zou het eerst met de onboard aankijken en als het niet naar wens is, kan je er altijd nog een dedicated videokaart instoppen.

Wat betreft de HDD, deze heeft genoeg snelheid om de gecomprimeerde content vanaf te spelen.

Het werkgeheugen, mja 2GB zou genoeg moeten zijn, maar hou er rekening mee dat je onboard VGA ook meesnoept van het werkgeheugen. Hou ruimte over voor mogelijke uitbreiding, alhoewel DDR2 tegenwoordig niet veel meer kost. Er hoeft geen highspeed ram in, PC5300 is volgens mij al genoeg, maar PC6400 voor de zekerheid.

kast en voeding maakt niet veel uit. Zolang het maar stil is. Het is erg irritant als je film zit te kijken en je hoort de hele tijd dat gezoem, helemaal tijdens spannende en stillere scene's.

oja, als je digitale tv hebt, met zo'n smartcard, zal het erg lastig worden om daar een geschikte tv kaart voor te vinden. Ik ben er nog geen tegen gekomen.

sluit de pc aan via HDMI voor mooiere kleurweergave. Zorg voor een goede geluidskaart met goede aansluitmogelijkheden naar de reciever. De 9400 heeft geen onboard geluidskaart, dus hoe je dit aan gaat pakken, zal nog een leuke uitdaging worden.
 
Laatst bewerkt:
Ja goed even wat aanpassingen.

Ik pak i.p.v 2GB zoiezo pc6400 pak ik 3GB pc6400. Dat moet zoiezo genoeg zijn, misschien was bij 2gb beetje kiele kiele.

Nu even iets heel anders.

Ik wil ook een TV-kaart in mijn systeem steken.
Ik heb momenteel UPC digital TV, dus geen 1 tv-kaart werk enkel die FloppyDVB, maar dat is dus 150 euro dat vind ik beetje zonde.

Mijn ma hoeft niet persee meer digitale TV van UPC.
Dus ik kan een andere zoeken.

'T liefst willen we internet, tv en telefoon bij 1 provider.

Momenteel hebben we;

UPC Mediabox - DVR
UPC Internet Power
UPC Digitale Telefonie FreeTime

Betalen we rond de 55/60 EU p/m

Ik heb al beetje zitten rond kijken en misschien dat tele2 wat is.
maar ook tele2 is volgens mij digitaal, dus dat betekend het zelfde als bij upc met die floppydb....

Iemand helpen? :(
 
Wat dachte we van KPN digitenne?
Die kan ik op de meest simpele tv-kaart aansluiten volgens mij, uiteraard neem ik geen simpele tv-kaart wel beetje goed merk :)

analoge tv-kaart kan niet samen met digitale tv van iig UPC.. :S
 
Ja maar je betaald voor Digitale TV toch? En de kwalititeit is ook niet van "Hoi hoi wat een kwaliteit".
Of kan jij jou situatie ff uitleggen?

Ik denk, nog niet zeker, dat ik enkel de digitale tv opzeg bij UPC.
En dan bij kpn digitenne ga aanschaffen, mits de ervaringen goed zijn.
 
Via de gemeente heb ik gewoon analoge TV via UPC.
Daarbij hebben van UPC een mediabox ontvangen waarmee we digitaal kunnen ontangen, deze staat onder de TV in de woonkamer, en de andere TV's hebben gewoon nog een analoog signaal.
En zolang de mediabox niet aanstaat heeft de tv in de woonkamer ook gewoon nog analoog signaal.
 
Die processor is erg overkill. Heb het zelfde mobo in een low end pc'tje staan. Deze heb ik gekoppeld met een E5200. Dit samen met 2GB is al genoeg om 1080i af te spelen. Geen problemen what so ever. Je moet alleen zoeken voor een hele goede media player. TV kijken via pc, mijn vraag waarom? Zo'n mediabox is altijd energie zuiniger dan een pc. Of je moet van plan zijn om te gaan opnemen. Maar dan zit je volgens mij meteen aan 2 tuners vast. 1 om te kijken en 1 om op te nemen. Ik zie er zelf niet echt het nut van in en zal het zelf ook niet proberen. Collega heeft het wel en die doet het met een rare cam. We hebben hier dan Ziggo en geen UPC, dus weet niet precies wat er verschilt
 
En kan je ook 1080p kijken?

Er is een wereld van verschil of je blu ray kijkt of blu ray kijkt. De content is er op 2 manieren, op schijfje en gecomprimeerd. Gecomprimeerde content vraagt hogere eisen van je pc dan een schijfje, omdat dit gewoon uitlezen is. De gecomprimeerde content moet realtime geencodeerd worden. Hoe kijk jij je content? Gecomprimeerd of schijfje?
 
de tv, de kleuren zijn erg helder. ik heb hem ook niet gefinetuned. Er zitten een hoop beeld en geluidsinstellingen op om het geheel naar wens te maken. De aansluitingen zijn ruim voldoende. 3x hdmi, 2x scart, 1x rgb, 1x die andere (weet niet hoe die heet).

Het contrast van het scherm is voor mij voldoende en donkere scenes worden zeker met een goede kwaliteit film/zender goed weergegeven.

minpunten, de afstandsbediening is wat lang en om een vage reden hebben we 2 signalen, zelfde als je DVD kijkt en heeeeeel zachtjes de tv op de achtergrond hoort, beetje maf, maar heb geen idee waar het aan ligt. Ghosting heb ik nog geen last van gehad
 
Tweakers.net

winkelmandje;

Corsair TWIN2X2048-6400 2GB (2x 1GB) DDR2 € 24,90 € 29,90
Gigabyte GA-E7AUM-DS2H € 134,- € 144,-
Hauppauge WinTV HVR1100 € 55,45 € 61,40
Intel Core 2 Duo E8400 € 149,90 € 154,90
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 89,95 € 94,90
Bijkomende kosten meerekenen Totaal € 485,10

Komt dan nog dvd spelertje bij en de nox media

Iemand mening over hierboven?
 
Ik zit te overwegen om een E5200 aanteschaffen, in plaats van die E8400.

Dit staat bij de HTPC bij best buy guide van tweakers;

Voor een htpc is een zuinige maar vlotte processor nodig, en de Core 2 Duo E5200 uit de stal van Intel voldoet aan deze eisen. De cpu is het kleinere broertje van de Wolfdales die men kan vinden in de E8x00-reeks. De processor is gebakken op een 45nm-procedé en verstookt maximaal 65 watt, terwijl de twee kernen hun werk doen met een kloksnelheid van 2,5 GHz.
Met deze specificaties is de processor snel genoeg om alle high definition-content af te spelen zonder dat er lawaaiige koeling nodig is.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
bunbun passief gekoelde ryzen/vega htpc Gallery & Build Logs 5
Sw333t HTPC with Air Flow [HAF] Gallery & Build Logs 24
CDA441 Modular HTPC Gallery & Build Logs 15
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
gerjanlubbers Clean HTPC Gallery & Build Logs 5
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
X Htpc Problemen & Oplossingen 17
J Jap2slow - Danny - Game-PC & HTPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
gerjanlubbers HTPC Build (SINASS Case) Gallery & Build Logs 5
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Mobomonster [VERKOCHT] Lian Li PC-C32B - Black - HTPC Case Verkocht 5
bundymania [Bundymania User Review] Streacom F7CB - ein neuer Stern am HTPC Himmel ?! HighFlow Product Reviews 4
T Benodigdheden voor een NAS/Fileserver/HTPC? Hardware & Software 6
vincent Vincent,s HTPC Gallery & Build Logs 42
animal baars [VERKOCHT] Zalman HD160 HTPC behuizing Verkocht 11
H HTPC advies Hardware & Software 4
D Waarom een htpc ? Hardware & Software 8
animal baars Animal's HTPC Gallery & Build Logs 21
M Advies, soort van htpc Overige Koeling 4
P HTPC koelen Overige Koeling 34
H HTPC configuratie? Hardware & Software 17
D htpc samenstellen ? Hardware & Software 20
MonsterEnergy Monster's Custom HTPC Gallery & Build Logs 27
Freddy Moneual Mediacenter / HTPC cases! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Htpc Hardware & Software 8
D HTPC configuratie Hardware & Software 13
Mobomonster Mobo's Peace 'nd Quiet - HTPC Gallery & Build Logs 97
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
Johnny Johnny's HTPC Monsta Gallery & Build Logs 40
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
maomanna Full HD HTPC Gallery & Build Logs 53
maomanna HTPC samenstellen Hardware & Software 10
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan