Hm, op foto's met leds heb ik meer de ervaring dat ze erg blauw/koud zijn. Of bedoel je dat ze de instellingen van de witbalans verpesten door ook rood licht uit te stralen?
Heb gisteren al
deze filmpjes gekeken, raad het aan voor iedereen die interesse heeft in studio/modellen fotografie. Zeker de hele simpele trucjes met verschillende lampjes die hij gebruikt zijn erg leuk om te zien en zelf eens te proberen. Ik ga iig ook een beetje kloten met stick-in-a-can's en die klemlampen, daar heb ik er nog wel een paar van liggen.
In nieuw zeeland heb ik ook nog wat leuke panorama's geschoten, resize:
origineel (onbewerkt) recht uit de camera,
uber groot plaatje. Foto is gemaakt met een canon powershot A720 en aan elkaar gestitched met autostitch.
edit: was halverwege het typen vergeten wat ik wilde gaan typen :/. Voor Nikon is het met de bijgeleverde software niet mogelijk om tethered te schieten, daarom laat ik DIYPhotobits.com camera control 4.1 de foto's opslaan in een bepaalde map die ik dan weer laat autosyncen met lightroom 2.5. Tussen de foto nemen en het beeld op m'n scherm zit wel een paar seconden maar ik hoef nu iig geen 150 dollar uit te geven aan software
.