Vervolgens heb ik alle custom coldzero platen weer uite de kast gehaald omdat de midplate eruit moest. Hier heb ik 2 gaatjes in geboord voor de passthrough fittingen. Moest ze (helaas) wel op de kop monteren omdat die onder de grafische kaart teveel naar beneden stak met de radiator eronder. Ik heb dus besloten om ze alle twee maar op de kop te doen, zo lelijk is het eigenlijk nog niet.
Zelfs met de passthrough fittingen op de kop was het nog erg krap bij de radiator:
Het onderste stuk had ik allemaal al klaar met slangen, kabels etc. zodat ik alle coldzero platen weer in de kast kon schroeven.
Ik heb het moederbord, het reservoir, de top radiator en de PCIe kaarten weer in de kast gezet en meteen alle tubing aangesloten
Nu alleen nog opvullen... Dit kan echter wel een probleem worden want ik wil het graag hebben zoals het er nu uit ziet. Echter, het vullen van de loop wordt dan heel moeilijk aangezien ik de bovenkant als ingang gebruik.
Ik wil liever niet de ingangen gebruiken die onderaan het reservoir zitten... Misschien dat ik de loop wel vul met de fitting los van het reservoir en dat ik de slang even dichtknijp en de loop vul. Als de vloeistof dan uit de bovenste radiator komt schroef ik hem weer op het reservoir denk ik. Waar ik wel over inzit is of de lucht dan wel goed kan ontsnappen want de enige weg uit de loop is dan terug...
Hebben jullie misschien ideeën over hoe ik dit moet doen? Mochten jullie zeggen dat ik dit absoluut NIET moet doen dan heb ik nog wel een 90 graden verloopstukje zodat het nog enigszins mooi is af te werken.
Ik heb in ieder geval wel aan een systeem gedacht om de boel leeg te laten lopen:
Van de pomp/res loop de tubing naar een T-stuk, de ene kant gaat naar de bottom rad en de andere kant loop naar een afsluitbaar kraantje. Als ik de loop dus wil drainen kan ik gewoon dit kraantje eruit halen en ik hoop dat dit goed werkt, maar dan kan ik als het goed is heel makkelijk de loop drainen.
Dit was het voor nu, moet weer een avondje werken
Hoop dat jullie intussen tips of suggesties hebben voor het vullen van de loop en dat ik morgen weer verder kan.
Bedankt alvast!