• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

First loop - Corsair 900D - orange - Unnamed :O

Hoe moet ik mijn systeem noemen?


  • Totaal aantal stemmers
    13
Er komen inderdaag allemaal losse onderdelen bij, er zijn allemaal kleine plaatjes waarmee je dus de cable management gaten op kunt vullen. Hiervoor heb je steeds zo'n plaatje, een latje met 3 gaten en 3 schroefjes nodig. Voor de grootste gaten zijn die vierkante plaatjes met 2 schroefgaten bedoeld. Het lange latje met (volgensmij) 5 gaten komt verticaal, ongeveer 10 cm rechts van het moederbord te zitten (wel op de achterkant natuurlijk). Dus ongeveer op de plek waar de meeste mensen (en ook ik) een reservoir zouden mounten. Verder zijn er volgensmij 3 of 4 schroefjes die perfect samenvallen met gaatjes in de case, waar ook schroefdraad in zit.

Hoop dat het lukt (of al is gelukt)!
Ik ga vannacht even lekker aan de slag denk ik. :p
 
Hey mensen! Eindelijk kan ik weer eens goed aan de slag... Ik heb vakantie en opeens heb ik nergens meer tijd voor, erg vreemd.

Een tijdje geleden had ik gaatjes geboord in de behuizing om het reservoir op te hangen. Ik heb hem mooi in het midden geplaatst, als het goed is, is de afstand tussen het moederbord en het reservoir even groot als de afstand tussen de 5,25'' bays en het reservoir. Ik vind dat hij er mooi bij hangt.
IMG_20150604_123457.jpg
Natuurlijk wel kaal zo... Nouja tot vandaag was het hierbij gebleven en ik ben erg blij dat ik vandaag weer een stukje verder kon :D

Als eerste heb ik maar het waterblock op de CPU gezet. Heb het moederbord eruit gehaald en het waterblock geïnstalleerd, dit was niet zo moeilijk want het principe is natuurlijk hetzelfde als met een normale koeler.
IMG_20150604_123510.jpg
Daarna was mijn Grafische kaart aan de beurt. Het betreft een MSI Geforce GTX 970 Gaming 4G. Deze kaart schijnt heel goed te kunnen overclocken dus daar kijk ik al naar uit ^^ helaas zitten er wel 4 memory chips op de achterkant die niet gekoeld worden aangezien mijn backplate alleen cosmetisch is. Misschien als dit een probleem is koop ik wel een backplate die ook nog een beetje koelt.

De kaart:
IMG_20150604_123538.jpg
Wat stom trouwens dat de garantie vervalt als je de MSI koeler eraf haalt... Ach ja... De schroef waar de sticker op zit met ''warranty void if removed'' is nog steeds onbeschadigd ghehe. Mocht er ooit een probleem voorvallen, kan ik het altijd nog proberen de stock cooler weer te monteren en de garantie te claimen.

De kaart zonder koeler:
IMG_20150604_133816.jpg
Wat stelt zo'n kaart dan opeens weinig voor zeg!
 
Vervolgens heb ik alle custom coldzero platen weer uite de kast gehaald omdat de midplate eruit moest. Hier heb ik 2 gaatjes in geboord voor de passthrough fittingen. Moest ze (helaas) wel op de kop monteren omdat die onder de grafische kaart teveel naar beneden stak met de radiator eronder. Ik heb dus besloten om ze alle twee maar op de kop te doen, zo lelijk is het eigenlijk nog niet.
IMG_20150605_121909.jpg
Zelfs met de passthrough fittingen op de kop was het nog erg krap bij de radiator:
IMG_20150605_121828.jpg
Het onderste stuk had ik allemaal al klaar met slangen, kabels etc. zodat ik alle coldzero platen weer in de kast kon schroeven.
Ik heb het moederbord, het reservoir, de top radiator en de PCIe kaarten weer in de kast gezet en meteen alle tubing aangesloten :)
IMG_20150605_152037.jpg
Nu alleen nog opvullen... Dit kan echter wel een probleem worden want ik wil het graag hebben zoals het er nu uit ziet. Echter, het vullen van de loop wordt dan heel moeilijk aangezien ik de bovenkant als ingang gebruik.
IMG_20150605_152048.jpg
Ik wil liever niet de ingangen gebruiken die onderaan het reservoir zitten... Misschien dat ik de loop wel vul met de fitting los van het reservoir en dat ik de slang even dichtknijp en de loop vul. Als de vloeistof dan uit de bovenste radiator komt schroef ik hem weer op het reservoir denk ik. Waar ik wel over inzit is of de lucht dan wel goed kan ontsnappen want de enige weg uit de loop is dan terug...

Hebben jullie misschien ideeën over hoe ik dit moet doen? Mochten jullie zeggen dat ik dit absoluut NIET moet doen dan heb ik nog wel een 90 graden verloopstukje zodat het nog enigszins mooi is af te werken.

Ik heb in ieder geval wel aan een systeem gedacht om de boel leeg te laten lopen:
IMG_20150605_154028.jpg

Van de pomp/res loop de tubing naar een T-stuk, de ene kant gaat naar de bottom rad en de andere kant loop naar een afsluitbaar kraantje. Als ik de loop dus wil drainen kan ik gewoon dit kraantje eruit halen en ik hoop dat dit goed werkt, maar dan kan ik als het goed is heel makkelijk de loop drainen.

Dit was het voor nu, moet weer een avondje werken :) Hoop dat jullie intussen tips of suggesties hebben voor het vullen van de loop en dat ik morgen weer verder kan.

Bedankt alvast!
 
Mijn loop is nu half gevuld, er kan alleen niks meer bij omdat ik geen fillport heb. Ik heb hem dus gevuld door de bovenste fitting los te halen, de boel erin te gieten totdat het bij de bovenste fitting komt en daarna die weer bevestigen op het reservoir.
image.jpg

Sorry als dit bericht een rare lay out heeft, ik typ dit op de iPad namelijk...
Anyways, de loop loopt nu wel lekker door maar er zit heel veel lucht in het reservoir dat niet kan ontsnappen. Als ik de pomp uit zet loopt een boel vloeistof ook weer terug het reservoir in vanuit de top radiator. Ik weet niet of dit erg is? Het zit me in iedergeval wel dwars
image.jpg
Moet toch maar even een fillportje bestellen dan...
Ik heb ook nog een grafische kaart gekocht dus alles moet er straks toch weer uit. Kan ik ook meteen een extra waterblok bijbestellen.
Zou ik mijn systeem ondertussen wel kunnen gebruiken?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    100,7 KB · Weergaven: 1
Waarom wil je zo graag de bovenzijde gebruiken?
Ik had de slang langs de achterzijde van de case laten lopen en dan gewoon beneden erop gezet.

Ik heb gelezen dat je op jouw manier ook altijd het water hoort lopen? Omdat het nu in je res valt.

Ziet er verder wel netjes uit!
 
Heb het nu anders gedaan want de bovenkant als inlet gebruiken was gewoon alles behalve praktisch.
image.jpg
Zo vind ik het ook best mooi, maakt het tevens minder kaal.
Ik laat de pomp wel even een paar uurtjes lopen. Die fan hangt er trouwens zo bij omdat die even uit de weg moest zodat ik het reservoir kan vullen.

Het enige wat nog mist zijn led strips. Nog even sparen want die bestel ik dan wel samen met een waterblok voor mijn tweede GTX 970, heb er eentje vrij goedkoop op de kop kunnen tikken :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Corsair 250D tricky custom loop versch. vraagjes Advies Waterkoeling Setup 2
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
G i9 13900k custom loop Advies Waterkoeling Setup 1
R Complete dual loop te koop [Hardline] Hoop onderdelen Te Koop 6
M Custom loop aanpassen voor nieuwe CPU en GPU : kom er niet uit. Waterkoeling 2
Jason EK-Loop Heat Gun 2000W HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Leak Tester Flex HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
Jason EK-Loop Torque Schroevendraaier - 0.6Nm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop D-RGB 2-Way & 3-Way Splitter Kabels HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J Custom loop voor cpu Waterkoeling 0
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
Jason Be Quiet! Silent Loop 2 AIO CPU Liquid Cooler - 360mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Jason EK-Loop Connect Fan, Pump, Addressable D-RGB controller unit / hub HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
Jason EK-Loop Connect Level Sensor TBE 60 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Jason EK-Loop Connect - Flow Meter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
C schuim in loop Waterkoeling 10
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder – Shifted HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
M Nieuwe Custom-Loop Waterkoeling 1
Jason EK-Loop CMS HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Loop Vertical GPU Holder HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
M Custom loop in een Fractal nano s Waterkoeling 3
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
S Loop GPU poort Waterkoeling 4
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
O Aanpassen bestaande loop Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
M Triple loop extreme overkill Gallery & Build Logs 9
T loop lang niet gebruikt - gevaar op bacterie of zo? Waterkoeling 1
brepoels peter Tweede loop maken. Gallery & Build Logs 8
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
P EK Loop connect Waterkoeling 3
F Double AIO of Full loop? Advies Waterkoeling Setup 9
987Overlord Eindelijk begonnen aan de loop! Gallery & Build Logs 0
Freddy EK-Loop Modulus Hard Tube Bending Tool HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Phanteks/EKWB/Hardline loop (noob) Waterkoeling 5
Slader Full hardline loop Waterkoeling 2
Freddy EK-Loop Connect 51, Fan, Pump and Addressable D-RGB controller HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Custom loop in grote kast Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan