• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Avenger M99, mijn retro high end Game systeem van 1999, gerenoveerd!

Gold Leader

New member
De jaren 90 dit was echt de bom qua mogelijheden, men had terminste keusze en veel keuze ook wat VGA en Geluids kaarten begingenn zelfs de CPU amrkt was ook leuker toen, omdat je gewoon meer keuze had.

De afgelopen 2 maanden terug heb ik mijn oude Pentium3/E 650Mhz game systeem terug gekregen van mijn zus, die ze als kantoor PC heeft gebruikt sinds 2001, maare het oude beest was nog nooit schoongemaakt geweest en stond altijd op de grond stof te zuigen, en letterlijk ik kwam gewoon grijze dekens stof tegen vooral in de fans enzo haha, maar het gekke ervan het oude kreng werkte nog rofl! :D :D :D

Dus ik ben hem maar uit elkaar aan het halen geweest en kijken wat er schoon gemaakt moest worden of vervangen in het geheel:


Na dit heb ik alle hardware er uit gehaald en stuk voor stuk schoon gemaakt met een zachte kwast, en alle plastic kappen met dreft en heet water letterlijk schoon geschrobt, sommige grijze wolle stofmassa's waren meer dan 3cm dik :D :044: , echt ik kwam niet meer bij op te duur haha :044: te leuk, ook de reden dat ik bleef maar hoesten, heel gezond heur :sarc: :D


Hier kan je goed zien van hoe vies het was voor de schoonmaak :p en er na :D:


Hier de gehele kast na de schoonmaak beurt, alles ziet er weer mooi glimmend uit, daar lag letterlijk niet alleen stof dekens in maar ook grond...:icon_eek: :120:


Hier had ik alle onderdelen zoals CPU, Mobo en insteed kaarten gereinigd:


Een splinter nieuwe A-Open 350 Watt PSU er in gezet, de PSU is nogal een belangerijk onderdeel en met zo iets , heb ik deze nieuwe A-Open er ingezet, die had ik nog liggen nioeuw in doos, geen id waar ik hem vandaan heb zelfs rofl, echt zo'n handig moment :)


Hier komt het systeem in zijn laatste renovatie process, het in elkaar zetten er van:


Het systeem zit in elkaar en heeft Windows 2000 Pro USA + SP4 er op staan, goed genoeg voor nu, alhoewel ik Win9*SE + UnOfficial Service pack 3.0 gaat proberen, vanwegen de betere game support.

Systeem specs:

Avenger M99

Intel Pentium !!!/E 650Mhz Coppermine S.E.C.C. 2 / Slot 1
3x 128MB PC-100 CL3 Hyundai / Samsung
EPoX EP-BX3 Intel BX440 Chipset
3dfx Voodoo3 3500C AGP 16MB + TV-Out Rev.A 2100
Intel Pro 100/S Desktop Adapter
Philips FM/AM Radio Card 8Bit ISA
Creative Labs AWE64 Gold CT4390
1x Maxtor Diamond Max 9+ 40GB ATA 100
FKI FK-403 Midi Tower

Windows 98SE USA + UO SP 3.0a
AmigaMerlin 2.9 for V3-3500C

Het hele renovatie process heft me zeker een halve dag geduurt, maar het was zeker de moeite waard :)

Het enigste wat ik zoek zijn drivers voor die Radio kaart, das erg lastig te vinden hehe.
 
Joa, Die geluidskaart was ook de beste toen de, de Creative Labs AWE64 Gold CT 4390 met zijn EMU 8000 Audio chip hah :D met Advanced Wav Effects, het is nog steeds mooier als al dat General Midi van tegenwoordig, als het om midi games gaat van zijn tijd.

Toen had men vaak een FM/AM Radio kaart in de PC omdat Internet streaming nog niet bepaald in was toen die tijd, dus je radio had je via de ether haha, dat Radio kaartje is van Packard Bell, die me pa ooit bij de Conrad kochte in 1995, dat is waarschioijnlijk het oudste onderdeel.

Over groene PCB's gesproken, mijn Supermicro H8DAE-2 en H8DG6-F zijn ook nog steeds in groen hoor :)

Supermicro H8DAE-2


Supermicro H8DG6-F
 
Joa, Die geluidskaart was ook de beste toen de, de Creative Labs AWE64 Gold CT 4390 met zijn EMU 8000 Audio chip hah :D met Advanced Wav Effects, het is nog steeds mooier als al dat General Midi van tegenwoordig, als het om midi games gaat van zijn tijd.

Toen had men vaak een FM/AM Radio kaart in de PC omdat Internet streaming nog niet bepaald in was toen die tijd, dus je radio had je via de ether haha, dat Radio kaartje is van Packard Bell, die me pa ooit bij de Conrad kochte in 1995, dat is waarschioijnlijk het oudste onderdeel.


als ik zoiets zie gooi ik het gelijk in de afval :p
krijg soms wel is zulke systemen mee van mensen die er niet mee overweg kunnen. :p

maar wel leuk om dit te zien
 
Je kan er zelfs nog geld voor krijgen ook, er zijn zat retro gamers op de aardbol die er echt naar zoeken :)
Overclocken is ook retesimple, gewoon met de jumpers spelen van je multiplier en FSB, echt lache eigenlijk, zo simple was het toen, later kreeg men mobo's met dipswitches, ook zo iets geniaals haha :D
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
M Mijn vraag aan jullie Gamers Hardware & Software 5
Freddy GEVONDEN: Modwerk aan voet platen van mijn Cross Desk Gevonden 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan