• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor mijn eerste waterkoelings setje

chicken

New member
Beste allen,

Komende kerstvakantie wil ik een eerste poging gaan doen tot waterkoeling. Doordat velen hier al veel meer ervaring hebben, zou ik graag wat feedback willen krijgen op mijn winkelwagentje. :)

Zie hier: http://highflow.nl/index.php?dispat...id=6256&hash=10b968caa0cd0de6044d79431b0a004a

De fans die ik wil gaan gebruiken zijn Aerocool Shark's, die op dit moment m'n Noctua koel houden. Ook zou ik nog twee keer deze ramblocken erbij willen doen, alleen staan die (nog) niet in de shop. :)

Het hoogste doel voor mij van waterkoeling is esthetisch, oftewel ik doe het meer om m'n pc mooier te maken dan dat ik daadwerkelijk diehard ga overclocken. :)

Hardware die ik wil gaan gebruiken:
EVGA X79 SLI
Intel I7 3820
Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9
EVGA GTX 660
Corsair HX850
Silverstone Fortress FT02

Alvast bedankt!
 
Een 120 rad voor je cpu alleen voldoet dus dat zit al goed, ook als je de ramblokken erbij zou doen is het nog steeds voldoende.

De vloeistof die je gekozen hebt ziet er fantastisch uit maar is niet om te gebruiken in een pc die je dagelijks gebruik, het is meer voor shows en demo's.. Vraag k3nny maar naar zijn ervaringen ermee of google erop.

De 3/8-1/2 e1000 heb ik geen ervaring mee maar wel met de r3606 3/8-1/2 van tygon en dat was een verschrikkelijke slang om mee te werken, door de dunne wanddikte en de hoge elasticiteit knikte de slang erg snel.
Zelf gebruik ik nu de E1000 3/8-5/8 slang samen met 1/2 fittingen... ondanks de kleinere slang maar erg makelijk over de fitting te krijgen en zit daarna erg vast :p

Je pomp is sterk zat voor jou setup, vaak worden op dcc pompen een top geplaatst om de prestaties wat te verbeteren en zo dat je fittingen naar keuze kan gebruiken op je pomp Tops for DDC Pumps (MCP350, MCP355, PMP-400)
 
Bedankt voor je reactie!

Ik kan met een rad ook eigenlijk niet groter dan 120, of ik moet de rad op de fans op de onderkant leggen, wat ik persoonlijk niet mooi vind. Komt dus goed uit dat ik het ga halen met een 120.

Nu je het zegt kan ik me inderdaad vaag herinneren dat kenneth er erg veel last mee had en na wat googlen ga ik inderdaad voor een andere vloeistof. :p Gewoon Feser One dan maar?

De juiste slangen en fittingen bij elkaar zoeken vind ik nog steeds erg lastig met ID en OD. :p Heb ik in dit wagentje in ieder geval de goeie maten bij elkaar? Dan weet ik tenminste of ik op de goeie weg ben en zal ik op jouw aanraden andere slangen zoeken. :D Ik zie trouwens dat Bitspower fittingen soms zo'n 5 keer zo duur zijn als die ik nu heb gekozen. Is dat puur omdat ze mooier zijn of zijn ze zoveel betrouwbaarder dan EK's?

Mijn eerste schetsje voor een loop:
loopw.png
 
Had ook gekund, maar met een h100 heb ik natuurlijk bij lange na niet zoveel plezier tijdens het bouwen als een echt setje. Dat RAM niet gekoeld hoeft te worden weet ik natuurlijk wel, maar zoals ik in de beginpost al zei doe ik dit primair om de looks van m'n pc op te krikken. Een H100 (overigens ook een 240 rad, wat ik dus niet mooi vind in m'n case) heeft wat dat betreft naar mijn mening niet veel toegevoegde waarde.

Ook lijkt mij een 480 rad een beetje overdreven voor alleen CPU en RAM als ik ook niet diehard ga overclocken. :)
 
Kort vraagje trouwens nog;

Om de loop te testen, kan ik daar gewoon m'n HX850 voor gebruiken met zo'n bridging tool zonder die te beschadigen of kunnen ze niet tegen die lage load? Ik lees op verschillende fora namelijk verschillende dingen.
 
Die gedachte is van lang geleden(pre-ATX tijd). Er waren toen nog voedingen die je moest belasten, anders konden enkele onderdelen in de voeding worden opgeblazen. Tegenwoordig zijn de voedingen beveiligt tegen te hoge temperaturen en schakelen ze zichzelf uit.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies en controle nodig voor mijn setup Advies Waterkoeling Setup 13
H Advies waterkoeling voor mijn pc Advies Waterkoeling Setup 15
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan