+ Plaats een Reactie
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: [little project] Storm Rebuild

Senior Member tommienator will become famous soon enoughtommienator will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9

[little project] Storm Rebuild

Nu de bench bijna af is, (know it guys, update comming soon )

Alles maar eens in de tussentijd ingebouwd in de CM storm trooper die ik nog gemod had, en ondertussen nieuw graka'tje gekocht (wordt er helemaal zot van, ik haat reference kaarten! Met hun onnodig lawaai!)
    Maar goed, ga ik een klein projectje beginnen om heel de pc te watercoolen.

Bedoeling is gewoon alles lekker strak, geen onnodige lussen in de tubing, korste manier... Maar zonder te verliezen in de flow door een teveel aan 90° fittingen te gebruiken!

Maar goed, genoeg geluld! Wat komt er allemaal in?

Hardware
    Evga P55 FTW
    I7 860 (gelaped.)
    Sapphire radeon 7970
    16gb corsair dominator 1866
    Cooler Master 850watt silent pro
    enz. enz.

Koeling
    Allemaal acetal/koper blocks, het geheugen, graka en proc. zal zo gekoeld worden.
    EK supreme LTx acetal/koper
    EK dominator x4 acetal/koper
    EK 7970 acetal/koper.
    mengeling tussen feser en bitspower fittingen
    1 of 2 DC12-400 pompen. (ga ik nog zien, 2 is waaaaaaay overkill... Maar heb ze liggen.)
    phobya 150mm black nickled res.
    En dan nog 13/19mm blauwe feser tubing (UV.)

Hier wat foto'tjes hoe het er nu uitziet.
    En dan beginnen we er morgen vroeg aan, gaat een beetje een 'live stream' buildje worden, dus de vorderingen worden er meteen opgezet.

tot over een 10-tal uurtjes voor de volgende update :p.

Senior Member tommienator will become famous soon enoughtommienator will become famous soon enough
    Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Allé, updatje nummer 1...
    Pc'tje even strippen.. foto's spreken voor zich.

En dan hoopje fittingen die gebruikt gaan worden...

Voila, nu eten... Dan alles al inbouwen wat mogelijk is van watercooling.. En over een paar uurtjes hop naar Eddy rijden voor de andere blocken te gaan halen...
    Tot over een paar uur ^^.

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Updatje nummer 2

Wat ik al kon inbouwen even gedaan, foto'tjes spreken weer voor zich.

(kreeg die slang van de pomp naar het rad niet recht, moet schuin, gaat spijtig genoeg niet anders.)

Allé, nu in de auto springen en mijn blockjes bij Eddy (IT-Service gaan halen .) Gaat lekker vlot vandaag (a).

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Laatste updatje

Met een beetje vertraging.. Was normaal gezien de bedoeling dat het gisteren al af ging zijn, maar door problemen met het gpu block ging het nog al moeilijk.

Goed, hier eerst de blocks die ik meehad van Eddy...

En dan maar even de blocks monteren hé.

Nu, ik had wel een probleem met het gpu block, weet niet of dit een fabricage fout is, of een leak in hun design. God mag het weten, ga EK hier zelf nog voor contacteren, maar blijkbaar past een 13/19mm fitting niet, het wordt geblokkeerd door het pcs van de kaart. Uiteraard zo makkelijk op te lossen door gewoon de g1/4 schroef 2mm naar achter te plaatsen of een id/od g1/4 tussenstukje te plaatsen. Hier wat foto's van het probleem. (hoop dat het goed zichtbaar is.)

Maar goed, verder gewoon de tubing gestoken. Het enige wat ik wel spijtig vond is dat er een kleine cross-over is, maar kon echt niet anders. Anders kinkte de tubing. En ik wou gewoon geen anti knik vering gebruiken.

Was er ook nog aan het denken om mijn mosfets te coolen, maar door plaatsgebrek met de radiator vanboven zal dit spijtig genoeg niet gaan.
    Voila, dat was het dan .

Senior Member Dark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of lightDark-NighT is a glorious beacon of light Dark-NighT's Avatar
    Ingeschreven
    Sat 13-Mar-10
    Credits
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    15
    Ziet er wel goed uit.

However, je hebt je niet gehouden aan de gouden regel van watercooling, en dat is dat je altijd je reservoir voor je pomp moet zetten, zo kan de pomp niet drooglopen, en je hebt aanzienlijk meer flow. Hier moet je dus even mee spelen, pomp het liefst ook onder het reservoir, laat zwaartekracht meehelpen. Het moet mogelijk zijn in die kast met je huidige hardware.

Ingeschreven
    Sat 18-Feb-12
    Credits
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Reputatie Macht
    9
    Inderdaad, weet ik. Maar is echter geen optie, ik heb een tijdje zitten denken aan een bay reservoir, maar had echter niet echt de zin om het geld er aan uit te geven. plus, dan zit ik met het probleem dat ik de tubing naar mijn bovenste niet kan routen.
    Misschien in de toekomst een dc12 top/res aanschaffen van ek. Maar dat is nog niet voor nu, kan even wachten hé.

Al heb ik echt met vullen van de loop geen enkel probleem, als ik het reservoir volledig vul, is het hoger dan mijn pomp (wet van communiceerde vaten.) Maar van die flow wist ik niet echt . Zal ik in de toekomst zeker en vast iets aan veranderen , thnx.

+ Plaats een Reactie

User Tag List

Forum Rechten