• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling setup, € 250 - 300, Club3D 7970 + evt. i5 2500K

Haha, zat al te kijken. Ziet er goed uit. Maar kan ik niet beter ipv een reservoir een fillport nemen? Scheelt wel enorm in de kosten!
Waarom kies je niet voor EK vloeistof?
En een slangknipper van € 20!! XD
Kan een GPU + CPU op een 35mm RAD? Anders kan ik daar wel mee beginnen idd.
 
Laatst bewerkt:
Een fillport zegt het al een vul punt. Niet echt bedoelt als res.
Het kan wel zoals het fillport res van DD, maar heb ik m'n twijfels over. (tov de prestaties van een normale res)
Daarbij heb je weer extra fittingen nodig en een losse fillpoort. zit je ook weer boven de 30,-

Dan kun je net zo goed een echte res pakken van 50,- en je mooie kniptang van 20,- laten vervallen :)
Kom je op het zelfde bedrag. Een degelijke schaar doet precies het zelfde.

De EK vloeistof is inderdaad goedkoper, even gemist.
Ik zie nu ook nog dat de drain er nog inzit. 3/8 ipv. 1/2"dat gaat niet passen.

Zoals ik al aangeef vanaf het begin van dit topic, vind ik één 240mm rad erg krap voor deze setup.
Zelf heb ik dit nooit geprobeerd, maar er is een reactie langs gekomen waar iemand wel een gpu/cpu combi heeft op één 240mm rad. met goede temps. dus het zou moeten lukken

Met een dikke rad heb echter wel je een stuk meer speling.
Voor een complete loop CPU/GPU is 350 al een krap budget.
 
Een fillport zegt het al een vul punt. Niet echt bedoelt als res.
Het kan wel zoals het fillport res van DD, maar heb ik m'n twijfels over. (tov de prestaties van een normale res)
Daarbij heb je weer extra fittingen nodig en een losse fillpoort. zit je ook weer boven de 30,-

Dan kun je net zo goed een echte res pakken van 50,- en je mooie kniptang van 20,- laten vervallen :)
Kom je op het zelfde bedrag. Een degelijke schaar doet precies het zelfde.

De EK vloeistof is inderdaad goedkoper, even gemist.
Ik zie nu ook nog dat de drain er nog inzit. 3/8 ipv. 1/2"dat gaat niet passen.

Zoals ik al aangeef vanaf het begin van dit topic, vind ik één 240mm rad erg krap voor deze setup.
Zelf heb ik dit nooit geprobeerd, maar er is een reactie langs gekomen waar iemand wel een gpu/cpu combi heeft op één 240mm rad. met goede temps. dus het zou moeten lukken

Met een dikke rad heb echter wel je een stuk meer speling.
Voor een complete loop CPU/GPU is 350 al een krap budget.
Hmm.. Bij de omschrijving staat wel dat het een vervanger van een res is, maar dat maakt dus niet uit. Ik hou gewoon lekker dat reservoir en die pomp ineen.
Maar hoe zit dat nou met die drain? Heb er over gehoord dat het van binnen gaat schilveren?
Ja idd, kan ik toch beter die tientjes extra investeren voor een dikke RAD, en die onderin plaatsen. Alleen gaat dat dan wel passen denk je, met mijn voeding?
 
Ozich zou het moeten passen, als je naar de maten kijkt.
Ik heb net m'n systeem even opgetrokken om te kijken.
Tussen de voeding en m'n rad zit +/- 3cm speling
Tussen de voorkant van de behuizing en m'n rad zit +/- 2cm speling.
Dus 5cm totaal

Als je dan kijk naar de maten van de voeding (even gecheckt via azerty)
CM silent pro gold 1000W (j
Afmetingen (BxDxH)
15 cm x 16 cm x 8.6 cm

CM silent M700 (voeding die ik heb)
Afmetingen (BxDxH)
15 cm x 15 cm x 8.6 cm

Dan is je voeding 1 CM langer :) houd je in totaal nog 4 cm speling over.
Moet passen dus. :)

Betreft die drain weet ik het niet. Zelf heb een andere drain gemaakt.
Anders kun je gewoon dat plastic Y-splittertje pakken met een stop
 
Ozich zou het moeten passen, als je naar de maten kijkt.
Ik heb net m'n systeem even opgetrokken om te kijken.
Tussen de voeding en m'n rad zit +/- 3cm speling
Tussen de voorkant van de behuizing en m'n rad zit +/- 2cm speling.
Dus 5cm totaal

Als je dan kijk naar de maten van de voeding (even gecheckt via azerty)
CM silent pro gold 1000W (j
Afmetingen (BxDxH)
15 cm x 16 cm x 8.6 cm

CM silent M700 (voeding die ik heb)
Afmetingen (BxDxH)
15 cm x 15 cm x 8.6 cm

Dan is je voeding 1 CM langer :) houd je in totaal nog 4 cm speling over.
Moet passen dus. :)

Betreft die drain weet ik het niet. Zelf heb een andere drain gemaakt.
Anders kun je gewoon dat plastic Y-splittertje pakken met een stop
OK. Top man, dankjewel! Tsja zal best gaan passen denk ik. ;)
Ik ben er nu klaar mee, als laatste, dit is de lijst: KLIK
Wat vind jij hiervan? Heb je nog tips o.i.d.?
Of misschien dingen die niet goed zijn, of sommige dingen die beter anders kunnen?
Tell me what you think! ;)
 
Dankje :D Ja die heb ik al. Ik heb hier nog 2x Scythe SlipStream 120mm 1600rpm liggen. Ik wil aan de ene kant ook nog Scythe Gentle Typhoon's. Wat vind jij, is het dat waard?

En wilde eigenlijk de Mayhems Pastel - Ice White - MD-P-IW bestellen. Is dat betere kwaliteit dan die van Feser One?
Hoeveel ml heb je normaal nodig voor zo'n loop denk je?
 
Die Slipsteam zullen wel voldoen :)

2 liter heb je meestal voldoende en ruime reserve, daarom 2 flessen aan te raden.
Mayhems is niet beter, maar als je witte koelvloeistof wilt, heb je geen andere keuze.

OK bedankt. En EK vs Feser koelvloeistof?
En weet jij wanneer de Black Ice GT Xtreme 240 Black weer op voorraad komt?
Tot slot, als ik 2x Typhoon's zou kopen, en die onderaan zou plaatsen, en de SlipStreams bovenaan vanwege de static pressure, zou dat een goede combi zijn? En gaat dat passen op deze RAD of moet ik dan nog extra schroeven hebben??
 
Laatst bewerkt:
De slangklemmen passen bij zijn gekozen slang (slang is 1/2 OD en de slangklem is 1/2 ID, dus dat past :)).

Op het moment nog onduidelijk wanneer de GTX240 binnen komt, maar als je een stille PC wilt is deze radiator niet aan te raden.
Je hebt daarvoor fans nodig die hard kunnen draaien -> lawaai

Fans boven én onder is niet noodzakelijk, als je dat toch wilt doen, zie het volgende topic:
http://forum.highflow.nl/f6/push-pull-cooler-radiator-setup-261/
 
Welke RAD raden jullie dan aan? De XSPC RX240?
Maar is het dan niet zonde? Kan ik dan niet beter onderin een dikke, en bovenin een dunne RAD plaatsen?
Dacht zelf aan de XSPC EX/RX/RS240 of de EK-CoolStream RAD XTX 240, maar heb vaak gehoord dat die EK's nogal snel gaan lekken?

Dat witte vloeistof, vind ik wel heel vet. Maar vraag me af of die niet van mindere kwaliteit is dan de Feser One?

En de XSPC DDC 5.25 Dual Bay Reservoir One, daar lees ik op internet best veel slechte dingen over i.v.m. vibraties die de kast rumoerig maken. Hebben jullie hier ervaring mee? Zou toch minder zijn als ik overal op let om het zo stil mogelijk te krijgen, en je die pomp hoort losgaan. ;)
 
Laatst bewerkt:
Je krijgt verschillende adviezen, omdat je enerzijds beste prestatie wilt en anderzijds een tekort hebt aan budget.

Als je het budget hebt, is duurder vrijwel altijd beter (we hebben in ons shop zo goed als geen slechte producten en zo geprijsd dat duurder meestal beter is).
Dus heb je het budget -> XSPC RX240 of EK XTX240.
Wordt het totaalbedrag te hoog -> Magicool of XSPC RS240

Nieuwe radiatoren lekken zo goed als nooit, als je verhalen leest over lekken is het 99% van de gevallen door een gebruikersfout.

Koelvloeistof zal niet van mindere kwaliteit zijn, maar veel kleur betekent wel meer kleurstof, wat op langer termijn (zeg maar meer dan een jaar) mogelijk tot ophoping van vuildeeltjes leidt in jouw CPU blok, waardoor je dus jouw CPU blok na een jaar even moet schoonmaken.

Als je een cheapass kast hebt wat los in elkaar zit, gaat de boel inderdaad resoneren, maar dat zal je met elke pomp/fan hebben.
Je kan eventueel voorkomen met rubbertjes tussen de kast en reservoir:
Lamptron Noise Isolation Strip
 
Je krijgt verschillende adviezen, omdat je enerzijds beste prestatie wilt en anderzijds een tekort hebt aan budget.

Als je het budget hebt, is duurder vrijwel altijd beter (we hebben in ons shop zo goed als geen slechte producten en zo geprijsd dat duurder meestal beter is).
Dus heb je het budget -> XSPC RX240 of EK XTX240.
Wordt het totaalbedrag te hoog -> Magicool of XSPC RS240

Nieuwe radiatoren lekken zo goed als nooit, als je verhalen leest over lekken is het 99% van de gevallen door een gebruikersfout.

Koelvloeistof zal niet van mindere kwaliteit zijn, maar veel kleur betekent wel meer kleurstof, wat op langer termijn (zeg maar meer dan een jaar) mogelijk tot ophoping van vuildeeltjes leidt in jouw CPU blok, waardoor je dus jouw CPU blok na een jaar even moet schoonmaken.

Als je een cheapass kast hebt wat los in elkaar zit, gaat de boel inderdaad resoneren, maar dat zal je met elke pomp/fan hebben.
Je kan eventueel voorkomen met rubbertjes tussen de kast en reservoir:
Lamptron Noise Isolation Strip

Ok bedankt. Maar die pomp kan je normaal op een Sanwich doen, maar in zo'n 5,25" bay reservoir kan dat natuurlijk niet.
Hoe is die trilling daarin dan?
 
ipv sponsje, kan je daarom het beste de noise isolation strip gebruiken:
Lamptron Noise Isolation Strip

Oke. Maar omdat ik ook een stil systeem wil, kan ik dan niet beter de pomp los gebruiken, en die achter m'n RAD zetten, en een 5,25" reservoir gebruiken?
En heb ik dan een dubbele 5,25" reservoir nodig?

Ik denk dat ik nu de perfecte samenstelling heb: KLIK
Note: Ik ga gedestilleerd water gebruiken i.c.m. met de Silver Coils, en ik ga de Scythe SlipStream fans gebruiken die ik nog heb liggen. Ook wil ik de pomp gescheiden van het reservoir hebben i.v.m. de trillingen, en dus heb ik gekozen voor de kleine XSPC. Wat vinden jullie ervan?

Wat denken jullie over deze configuratie?
En is het niet verstandig om voor alle aansluitingen zo'n Herbie Clip te nemen, voor de zekerheid?
Tevens heb ik 2 verschillende soorten materialen gebruikt, voor de CPU en de GPU block. Lijkt me het beste? Acetal + Nickel?

Tot slot, de RX240 met de SlipStream's of de Typhoon's op +/- 1200RPM. Goede combi?
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
vgojef Reinigen waterkoeling setup Waterkoeling 6
BrownMuffin [Waterkoeling] €700 euro i7 X99 setup Advies Waterkoeling Setup 2
S waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
R Hulp met 1e waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
R Waterkoeling setup Waterkoeling 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
J Waterkoeling setup voor Xbox 360 Advies Waterkoeling Setup 4
Thieutje Multi GPU setup waterkoeling : Serial or Parallel waterflow Waterkoeling 11
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
X NZXT Phantom - Waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 0
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
U Waterkoeling setup in SG03 Advies Waterkoeling Setup 3
D-foX 2e setup waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 8
cederieck Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 13
D de volgorde van mijn waterkoeling setup Waterkoeling 9
S Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 5
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan