• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling setup, € 250 - 300, Club3D 7970 + evt. i5 2500K

Misschien bestaan er wel mooie drain punten voor 1/2", ik kon ze alleen niet vinden op highflow, maar misschien weet iemand anders of Freddy dat wel.

Drain Valve [ID: 13mm (1/2in)] - Water cooling systems, pc liquid cooling kit, cpu, video card, hard drive

Of anders:

Drain Valve, Brass [no nozzles] - Water cooling systems, pc liquid cooling kit, cpu, video card, hard drive

vlv-xtsplb_p0.jpg


Daar kan je weer fittingen naar eigen keuze in draaien.

Beiden staan niet in de HF shop, maar je kan het natuurlijk aanvragen: HighFlow Product Suggesties en Nieuws :)




Je zou ook nog hier even kunnen kijken voor misschien andere ideeën voor een aftappunt:

http://forum.highflow.nl/f6/drain-aftappunt-leegloop-ideeen-847/
 
140mm fans gaan helaas niet passen aan de buitenkant, die komen dan tegen je achterkant en je docking aan.
Of je moet gaan dremelen :)
Je kun de fans + rad vastzetten met de boutjes die meegeleverd worden.

Ja ik begrijp wat je bedoeld, bedankt man! Ik ga het lijstje nu definitief maken en vanmiddag bestellen.
Maar nu de vraag, gaat die XSPC een top GPU en top CPU koel houden? Of moet ik dan alsnog een 2e RAD? Omdat hij toch een stuk dunner is.

Top bedankt man! Freddy heeft een PM. ;)
Maar wat ik niet begrijp, als je die dus ergens in je loop plaatst, dan trekt hij alleen het vloeistof leeg van bovengelegen gebieden (zoals RAD) maar wat er onder zit, daar blijft het vloeistof inzitten toch?
Want vloeistof gaat niet vanzelf omhoog? :)
 
Laatst bewerkt:
De XSPC pomp heeft hier een i7 920 @ 4GHz en een GTX570 koel gehouden. (echter wel met 2 rads een enkele heb ik niet geprobeerd)

Betreft de drain heb je gelijk :) alleen het water boven het drainpunt gaat eruit, dus zo laag mogelijk houden.
Misschien een idee om bv 2 stopjes mee te bestellen
13MM (1/2) Slang Stop
Kun je met loshalen in de slang drukken, dan lekt niet niet onverwachts.
 
De XSPC pomp heeft hier een i7 920 @ 4GHz en een GTX570 koel gehouden. (echter wel met 2 rads een enkele heb ik niet geprobeerd)

Betreft de drain heb je gelijk :) alleen het water boven het drainpunt gaat eruit, dus zo laag mogelijk houden.
Misschien een idee om bv 2 stopjes mee te bestellen
13MM (1/2) Slang Stop
Kun je met loshalen in de slang drukken, dan lekt niet niet onverwachts.

Top man! Nog even denken over die RAD. Daar kom ik later vandaag nog wel op terug.
Maar jij bedoeld dus dat ik hierboven: http://i424.photobucket.com/albums/pp325/garywain/CM690%20Build%20log/test%20fitting/020.jpg

nog een 2 Scythe Typhoon fans kan monteren? Doe je die fans normaliter niet aan de onderkant van de RAD, zodat je een push opstelling krijgt?
 
Ja dat bedoel ik en dan de fans erboven die lucht van binnen naar buiten trekken / pull.
Pull heeft een beter effect als push.
OK, en stel, ik pak er een 240 RAD bij. Welke raad je dan aan? De Black Ice GT Xtreme 240 Black bijvoorbeeld, of de XSPC RX240 Black?
En wat zijn nou goede LED fans met een hoge static pressure? Goede verhalen gehoord over de Enermax Vegas, maar die zijn best prijzig!

Dit is een mooie drain! http://www.highflow.nl/aansluitingen/fittingen/koolance/koolance-5-way-fitting-body-zilver-spl-xufy5b.html

Oeh, en dit past ook maar net!

https://lh3.googleusercontent.com/_667IaUbXTUA/TYp0YeD3dHI/AAAAAAAAB5U/mI4KDKqynVA/s800/IMG_0787.JPG%22%20height=%22598%22%20width=%22800%22

Denk dat mijn CoolerMaster Silent Pro Gold 1000W net iets te groot is om dat te laten passen?
De kabels steken nogal wat uit:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0XQS_0AWnhOwMCqgsDevIOL40uIdJNYBm0Gi6Cq9TnpFefGKJoj0nOYPKVg

Zie hier m'n huidige systeem:

http://dl.dropbox.com/u/28493822/Photo%2026-01-12%2011%2038%2045.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gewoon uit nieuwsgierigheid .. maar waarom zo'n brute overkill aan voeding :) ?
Kan ik mij voorstellen, en dat dacht ik zelf ook. ;)

Ik had hiervoor een SeaSonic 520W, en wilde graag 6870/6950 in CF draaien. Daarom had ik m'n SeaSonic verkocht, en wilde daarna een Corsair 850 halen. Die was op dat moment slecht leverbaar, en deze was maar € 15 duurder. Na een aantal reviews gelezen te hebben, toch maar voor de 1000W gegaan. Ook omdat ik nooit meer tegen een bottleneck aan wil lopen, omdat dat heel irritant is. ;)
Had met een 850 ook gekund, oké, maar voor die € 15 meer.
Ben van plan later een Ivy Bridge te nemen, en een 2e 7970.
 
OK, en stel, ik pak er een 240 RAD bij. Welke raad je dan aan? De Black Ice GT Xtreme 240 Black bijvoorbeeld, of de XSPC RX240 Black?
En wat zijn nou goede LED fans met een hoge static pressure? Goede verhalen gehoord over de Enermax Vegas, maar die zijn best prijzig! Ik lees net op internet dat de pomp eigenlijk een 2e RAD niet trekt. Is die van de EK sterker?
Ben zelf altijd van, als ik het doe, doe ik het goed, dus kan denk ik toch beter die custom set nemen die we gemaakt hadden?

Dit is een mooie drain! Koolance 5-way Fitting Body (zilver) SPL-XUFY5B

Oeh, en dit past ook maar net!

https://lh3.googleusercontent.com/_667IaUbXTUA/TYp0YeD3dHI/AAAAAAAAB5U/mI4KDKqynVA/s800/IMG_0787.JPG%22%20height=%22598%22%20width=%22800%22

Denk dat mijn CoolerMaster Silent Pro Gold 1000W net iets te groot is om dat te laten passen?
De kabels steken nogal wat uit:
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0XQS_0AWnhOwMCqgsDevIOL40uIdJNYBm0Gi6Cq9TnpFefGKJoj0nOYPKVg

Zie hier m'n huidige systeem:

http://dl.dropbox.com/u/28493822/Photo%2026-01-12%2011%2038%2045.jpg[/QUOTE]
 
Laat de votes maar komen! Hoop morgen te kunnen bestellen.
Winkelmandje 1: Custom Made Kit € 526,96
Winkelmandje 2: EK Kit € 417,16
Winkelmandje 3: XSPC Kit € 353,11

De bedragen liegen er niet om! ;) Wil denk ik de XSPC kit nemen, maar twijfel over de kracht van de pomp. Lees op internet veel dat het een LF pomp is, en niet geschikt voor 2x 240mm RAD's. Die EK vind ik ook erg mooi, alleen mis ik de bay reservoir wat ik juist zo gaaf vind staan bij de XSPC. De Custom Made is eigenlijk perfect, alleen zeer prijzig.
Zeg het maar, wat vinden jullie?!
 
Dat de pomp geen 2 rads aan kan is opzich onzin. Ik heb dit setje icm cpu / gpu en twee 240 rads gehad en draaide goed. Het Rasa CPU blokje heeft een lagere flow als de EK dit werkt inderdaad nadelig met een "grotere" loop. M'n temperaturen bleven goed met het loopje hierboven.

Echter eerder in je topic vermelde je dat je "ooit" een 2de 7970 in je systeem wilt.
Ja dan wordt het een ander verhaal.

De custom setup heeft op dit moment de meeste power. Pompje is krachtig en dit wordt versterkt door de top/res combi.
Hiermee kun je je loop met gemak uitbreiden. Maarja hier zijn de koste ook na.

Als je het EK setje pakt, heb je een losse res en pomp. kost wat meer moeite om deze netjes in je kast te krijgen.
Zeker met bv een 2de rad in je systeem :)

Je kan bv ook nu de XSPC set pakken en als je later wilt uitbreiden kun je alsnog zien of de temperaturen goed blijven.
Zo niet, dan verkoop je de XSPC pomp / res comb en schaf je een ander pomp/res combi aan zoals in de custom setup.

(Zo heb ik laatst ook m'n XSPC pom/res verkocht voor 55,- en 2de hands een bay reservoir incl. twee mp355 pompjes op de kop getikt voor 75,-)

Dit is een keuze die je zelf moet maken :)
 
Dat de pomp geen 2 rads aan kan is opzich onzin. Ik heb dit setje icm cpu / gpu en twee 240 rads gehad en draaide goed. Het Rasa CPU blokje heeft een lagere flow als de EK dit werkt inderdaad nadelig met een "grotere" loop. M'n temperaturen bleven goed met het loopje hierboven.

Echter eerder in je topic vermelde je dat je "ooit" een 2de 7970 in je systeem wilt.
Ja dan wordt het een ander verhaal.

De custom setup heeft op dit moment de meeste power. Pompje is krachtig en dit wordt versterkt door de top/res combi.
Hiermee kun je je loop met gemak uitbreiden. Maarja hier zijn de koste ook na.

Als je het EK setje pakt, heb je een losse res en pomp. kost wat meer moeite om deze netjes in je kast te krijgen.
Zeker met bv een 2de rad in je systeem :)

Je kan bv ook nu de XSPC set pakken en als je later wilt uitbreiden kun je alsnog zien of de temperaturen goed blijven.
Zo niet, dan verkoop je de XSPC pomp / res comb en schaf je een ander pomp/res combi aan zoals in de custom setup.

(Zo heb ik laatst ook m'n XSPC pom/res verkocht voor 55,- en 2de hands een bay reservoir incl. twee mp355 pompjes op de kop getikt voor 75,-)

Dit is een keuze die je zelf moet maken :)
Klopt inderdaad, misschien ooit een 2e 7970 wanneer nodig.
Waar heb jij je 2e hands spullen gekocht? Marktplaats, Tweakers of hier op het forum?
Met pijn in m'n hart streep ik de EK weg. Dat reservoir en de pomp doen het 'm.
Dan, Custom vs XSPC. € 500 vs € 300. Ik pak het XSPC setje. Kan ik als ik later een 2e 7970 neem, upgraden met een extra RAD en pomp. Dan nog zit ik binnen de marge van de € 500. Uiteraard hé, het custom setje is wel degelijk beter dan die XSPC, maar goed. Die paar extra graden celsius.

Dan nu, is het XSPC lijstje compleet zo? En alle klemmen en slangen goed, en de juiste hoeveelheid? Zie hier.
 
Laatst bewerkt:
PSU bridge kan weg, die zit al in het XSPC setje.

Je hebt een Fitting te weinig 2 voor je graka en 3 voor je drain.
+ een stop.
Je hebt dan 6 klemmen nodig (als je de stop ook vast klemt)


Mn 2de hands spullen had ik van tweakers, maar hier op HF forum wordt ook veel aangeboden.
kwestie van af en toe forumpjes langslopen.
 
PSU bridge kan weg, die zit al in het XSPC setje.

Je hebt een Fitting te weinig 2 voor je graka en 3 voor je drain.
+ een stop.
Je hebt dan 6 klemmen nodig (als je de stop ook vast klemt)


Mn 2de hands spullen had ik van tweakers, maar hier op HF forum wordt ook veel aangeboden.
kwestie van af en toe forumpjes langslopen.

Ok, top, bridge is weg. Hoorde dat die drain op een gegeven moment van binnen los gaat laten, dus ik neem jouw oplossing wel.
Heb er ook nog 2 extra slangklemmen bijgedaan voor die slangverbinder. Als het goed is moet hij nú goed zijn. Ik hoop dat je er voor de laatste keer nog even naar wil kijken! :D
Link naar het winkelmandje.

En deze T-splitsing ziet er wat chiquer uit bij de bekabeling, vind je niet?
Klikkerdeklik Zit ook al een dop bij, dus dat scheelt. Maar moet ik niet bang zijn dat zo iets gaat schilveren aan de binnenkant? Dan komt al die troep door je onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Als je de slangverbinder gebruikt heb je geen 5 fittingen nodig, maar 2 (graka)
De slang schuif je om de verbinder heen en dan klem je hem vast.
en maar 6 klemmen. (2 graka , 3 verbinder en 1 voor je stop)

Voor rest klopt het mandje wel.
Die T-splitsing komt zonder stop. Dus als je die wilt als drain, heb je wel weer 3 fittingen extra nodig :)
What you see is what you get.

edit:
Je kunt ook andere mooiere klemmen gebruiken.
http://www.highflow.nl/aansluitingen/slang-klemmen/1-2-slang-19mm-od/
 
nee maar die mp355 is een krachtigere pomp, die kun je niet vergelijken met de XSPC/EK
Daarom is je costum ook een stuk duurder. Daarbij komt dat de pomp er res los van elkaar zijn.
Voor de pomp heb je verschillende top's top/res combos. en ze zijn kleiner.
Meer mogenlijkheden / opties, dat heb je niet in een vaste pomp/res kit

Maar je kunt bv ook een iets lichtere pomp pakken de mp350.
Laing / Swiftech DDC-1 MCP350 12V Scheelt je amper een tientje, vandaar dat ik de 355 genomen had.
Kost amper iets extra's maar je zit wel goed voor de toekomst :)

Even ter vergelijking de EK pomp kost ook maar 45,-
EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
Hier een res bij en je zit op de zelfde prijs als de xspc :)
 
nee maar die mp355 is een krachtigere pomp, die kun je niet vergelijken met de XSPC/EK
Daarom is je costum ook een stuk duurder. Daarbij komt dat de pomp er res los van elkaar zijn.
Voor de pomp heb je verschillende top's top/res combos. en ze zijn kleiner.
Meer mogenlijkheden / opties, dat heb je niet in een vaste pomp/res kit

Maar je kunt bv ook een iets lichtere pomp pakken de mp350.
Laing / Swiftech DDC-1 MCP350 12V Scheelt je amper een tientje, vandaar dat ik de 355 genomen had.
Kost amper iets extra's maar je zit wel goed voor de toekomst :)

Even ter vergelijking de EK pomp kost ook maar 45,-
EK-DCP 4.0 (12V DC Pump)
Hier een res bij en je zit op de zelfde prijs als de xspc :)
Man, man, man.. Keuzes... Voor de €500 kan ik een extra 7970 kopen :p Dat gaat me toch denk ik wat te ver.
Zit er over na te denken wat te bezuinigen op dit karretje.
Sowieso goedkopere blocks/RAD's/vloeistof/fans.. Heb jij nog ideeën?
Heb hier nog 2x Scythe SlipStream liggen. Denk dat die ook wel goed zijn om te gebruiken?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
vgojef Reinigen waterkoeling setup Waterkoeling 6
BrownMuffin [Waterkoeling] €700 euro i7 X99 setup Advies Waterkoeling Setup 2
S waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
R Hulp met 1e waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
R Waterkoeling setup Waterkoeling 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
J Waterkoeling setup voor Xbox 360 Advies Waterkoeling Setup 4
Thieutje Multi GPU setup waterkoeling : Serial or Parallel waterflow Waterkoeling 11
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
X NZXT Phantom - Waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 0
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
U Waterkoeling setup in SG03 Advies Waterkoeling Setup 3
D-foX 2e setup waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 8
cederieck Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 13
D de volgorde van mijn waterkoeling setup Waterkoeling 9
S Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 5
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan