Bedankt voor je antwoordenJe vraagjes
Pff wat een prijs, en ik kwam hier voor € 250 - 300 Toegegeven dat ik er natuurlijk wel een paar dingen bij heb gedaan.
i know.. het gaat hard als je eenmaal bezig bent. )
- Met 1 fles red ik het toch ook wel? Of gok je dat het ook wel eens te weinig kan zijn?
Dat moet net voldoende zijn. Ik mijn loop gaat net geen liter. (cpu/gpu/2 rads/res)
- Ik denk dat ik uiteindelijk in die 4 lijstjes niets meer mis toch? Ook geen kleine dingen als klemmetjes of fittingen o.i.d.? (Heb geen
idee wat nog zou kunnen missen)
Fittingen heb je genoeg en je gebruikt schroeffittingen, hier heb je geen klemmen voor nodig.
- En ik las hierboven dat je de pomp OP het reservoir draait. Hoeveel cm ruimte neemt dit extra in beslag boven de reservoir? Aangezien ik ook nog een fan controller en DVD drive heb. Eigenlijk zelfs 2 DVD drives, maar die 2e kan ik extern maken of ergens anders voor gebruiken.
Met de pomp "op" het reservoir draaien wordt dat flimpje bedoelt het neemt geen extra ruimte in beslag.
- Kan ik het reservoir en de pomp niet horizontaal bovenaan plaatsen, zodat ik dan het EK setje zonder 2e RAD kan nemen?
Je res/pomp moeten recht staan. Met je res heb je nog wat speling, die kan nog iets schuin gelegd worden.
Misschien een tussen oplossing. ipv een 240mm rad op de bodem plaats je een 120mm.
Dan heb je meer ruimte voor je pomp / res.
bv zoiets kast heeft ongeveer de zelfde layout:
Dan zit je kwa kosten ook iets beter.
Winkelwagens :: 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
- Qua kabel denk ik dat ik wel genoeg heb aan de 2M die ik bestel om de CPU en GPU te verbinden, toch?
2mtr moet genoeg zijn, wel even alles goed meten voor je gaat knippen
Edit : + 2 fittingen... 4 in totaal. vergeten
- Welke GPU en CPU heb jij? En welke temperaturen haal je? En denk je dat ik het zal redden met 1 240 RAD?
- Is die pomp die in die 5,25" bay gaat, sterk genoeg voor 2 RAD's en 2 blocks?
- Mwa, ik vind het toch zonde om nu een 120 te kopen, dan doe ik het liever in één keer goed met 2x 240
- En denken jullie dat die Laing DDC-1Plus MCP355 12V pomp krachtig genoeg is om 2 RAD's en 2 blokken op aan te sluiten?
- Ik geef nu wel zoveel geld uit aan een bay, maar kan ik niet gewoon beter een nieuwe behuizing kopen? Ik kan deze kast voor 65 euro verkopen aan een vriend van me. Hij is namelijk nog in goede staat. Welke behuizingen zijn niet al te groot, maar wel aan te raden? Eentje waar bijvoorbeeld makkelijk een 360 RAD in past, zodat ik maar 1 RAD nodig heb? Of misschien één waar makkelijk 2 240 RAD's in passen, en ook nog eens los de pomp en reservoir?
- De Silverstone SST-RV02B-EW Raven 2 is bijvoorbeeld een mooie kast. Kan ik dan niet onderaan een 360 RAD plaatsen ipv die 3 fans die er nu zitten? Dan kan ik ook meteen die fans gebruiken.
En als ik dan nog tekort kom, kan ik nog een 120 RAD plaatsen.
- Of misschien de Corsair Graphite 600T. Vind ik ook een erg mooie kast, en kan volgens mij best wat mee gedaan worden.
Laatst bewerkt: