• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling setup, € 250 - 300, Club3D 7970 + evt. i5 2500K

Je vraagjes :)

Pff wat een prijs, en ik kwam hier voor € 250 - 300 :p Toegegeven dat ik er natuurlijk wel een paar dingen bij heb gedaan.
i know.. het gaat hard als je eenmaal bezig bent. :p )

- Met 1 fles red ik het toch ook wel? Of gok je dat het ook wel eens te weinig kan zijn?
Dat moet net voldoende zijn. Ik mijn loop gaat net geen liter. (cpu/gpu/2 rads/res)

- Ik denk dat ik uiteindelijk in die 4 lijstjes niets meer mis toch? Ook geen kleine dingen als klemmetjes of fittingen o.i.d.? (Heb geen
idee wat nog zou kunnen missen)
Fittingen heb je genoeg en je gebruikt schroeffittingen, hier heb je geen klemmen voor nodig.

- En ik las hierboven dat je de pomp OP het reservoir draait. Hoeveel cm ruimte neemt dit extra in beslag boven de reservoir? Aangezien ik ook nog een fan controller en DVD drive heb. Eigenlijk zelfs 2 DVD drives, maar die 2e kan ik extern maken of ergens anders voor gebruiken.
Met de pomp "op" het reservoir draaien wordt dat flimpje bedoelt :) het neemt geen extra ruimte in beslag.

- Kan ik het reservoir en de pomp niet horizontaal bovenaan plaatsen, zodat ik dan het EK setje zonder 2e RAD kan nemen?
Je res/pomp moeten recht staan. Met je res heb je nog wat speling, die kan nog iets schuin gelegd worden.
Misschien een tussen oplossing. ipv een 240mm rad op de bodem plaats je een 120mm.
Dan heb je meer ruimte voor je pomp / res.

bv zoiets kast heeft ongeveer de zelfde layout:
65-finalinterior.jpg



Dan zit je kwa kosten ook iets beter.
Winkelwagens :: 1 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!


- Qua kabel denk ik dat ik wel genoeg heb aan de 2M die ik bestel om de CPU en GPU te verbinden, toch?
2mtr moet genoeg zijn, wel even alles goed meten voor je gaat knippen :)

Edit : + 2 fittingen... 4 in totaal. vergeten
Bedankt voor je antwoorden :D
- Welke GPU en CPU heb jij? En welke temperaturen haal je? En denk je dat ik het zal redden met 1 240 RAD?
- Is die pomp die in die 5,25" bay gaat, sterk genoeg voor 2 RAD's en 2 blocks?
- Mwa, ik vind het toch zonde om nu een 120 te kopen, dan doe ik het liever in één keer goed met 2x 240 :p
- En denken jullie dat die Laing DDC-1Plus MCP355 12V pomp krachtig genoeg is om 2 RAD's en 2 blokken op aan te sluiten?
- Ik geef nu wel zoveel geld uit aan een bay, maar kan ik niet gewoon beter een nieuwe behuizing kopen? :p Ik kan deze kast voor 65 euro verkopen aan een vriend van me. Hij is namelijk nog in goede staat. Welke behuizingen zijn niet al te groot, maar wel aan te raden? Eentje waar bijvoorbeeld makkelijk een 360 RAD in past, zodat ik maar 1 RAD nodig heb? Of misschien één waar makkelijk 2 240 RAD's in passen, en ook nog eens los de pomp en reservoir?
- De Silverstone SST-RV02B-EW Raven 2 is bijvoorbeeld een mooie kast. Kan ik dan niet onderaan een 360 RAD plaatsen ipv die 3 fans die er nu zitten? Dan kan ik ook meteen die fans gebruiken.
En als ik dan nog tekort kom, kan ik nog een 120 RAD plaatsen.
- Of misschien de Corsair Graphite 600T. Vind ik ook een erg mooie kast, en kan volgens mij best wat mee gedaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een i5 2500K op 4.7ghz lopen en een GTX570 op 900/2000.
Temps zijn full load cpu +/- 53 en gpu max 48

Het pompje in de bay res is sterk genoeg, tevens dient de res als top, waardoor de prestaties van de pomp omhoog gaan.
standaard 600ltr/uur met opvoerhoogte van 4.7meter MP355 pompje. met top ligt dit dus hoger.

Een degelijke grote behuizing kost ook al snel 150 / 200,-. ben je duurder uit als een bay :)
Maar dat is jouw keuze :) die kastjes zijn ook mooi.
 
Ik heb een i5 2500K op 4.7ghz lopen en een GTX570 op 900/2000.
Temps zijn full load cpu +/- 53 en gpu max 48

Het pompje in de bay res is sterk genoeg, tevens dient de res als top, waardoor de prestaties van de pomp omhoog gaan.
standaard 600ltr/uur met opvoerhoogte van 4.7meter MP355 pompje. met top ligt dit dus hoger.

Een degelijke grote behuizing kost ook al snel 150 / 200,-. ben je duurder uit als een bay :)
Maar dat is jouw keuze :) die kastjes zijn ook mooi.
Dat zijn mooie resultaten zeg!
Ik heb knopen doorgehakt, en twijfel nu tussen 3 dingen. ;)
- Gewoon lekker op luchtkoeling: Arctic Accelero Extreme 7970
- EK set, Corsair 600D White en een extra 200 RAD. De kosten minus €65 wat ik nog voor mijn CM 690 kan krijgen van een vriend.
Zie hier het winkelmandje: Klikkerdeklik
- De custom set met een bay reservoir en pomp etc in m'n huidige CM 690.
En ook dit winkelmandje: Klikkerdekliklik

De aller aller laatste vraag van dit topic, wat vinden jullie?
Ik heb toch een lichte voorkeur voor die Corsair. Als je het doet, moet je het goed doen zeg ik altijd. ;)
Plus dat het gewoon een veel mooiere kast is, en je een mooi uitgesneden sidewindow hebt.

Ik hoor het graag! Misschien dat Freddy zich hier nog even over kan buigen?
Misschien hebben jullie of heeft Freddy ervaring met een enkele 240 RAD op CPU en GPU? Ik ben niet van plan de CPU te overclocken, en de GPU misschien licht. Wat vinden jullie?
Sorry hoor dat ik zo twijfel, maar het is het dubbele van wat ik eerst uit wilde geven, en het uiteindelijk maar om KOELING gaat. Hiervan kan ik een zeer mooie 7970 van bijkopen en in Crossfire zetten.. ;)
 
Ik heb een 7970 + i5 2500k met de H30 240 LTX kit gekoeld en dat is prima te doen . Zeker als je niet veel gaat overklokken heb je echt niet meer nodig naar mijn mening. Stel dat je een 360 rad neemt zal het verschil maar een graad of 2 / 4 zijn (tenminste dat is mijn ervaring).

De meegeleverde fans in de EK kits zijn trouwens van zeer goede kwaliteit. Tot mijn verbazing waren ze zeer stil en prima kwa luchtverplaatsing. Niet verwacht :)
 
Ik heb een 7970 + i5 2500k met de H30 240 LTX kit gekoeld en dat is prima te doen . Zeker als je niet veel gaat overklokken heb je echt niet meer nodig naar mijn mening. Stel dat je een 360 rad neemt zal het verschil maar een graad of 2 / 4 zijn (tenminste dat is mijn ervaring).

De meegeleverde fans in de EK kits zijn trouwens van zeer goede kwaliteit. Tot mijn verbazing waren ze zeer stil en prima kwa luchtverplaatsing. Niet verwacht :)

Bedankt voor je reactie! Dat zal zeker meehelpen in mijn besluit.
Heb je nog tips als ik dat setje bestel, of ik dingen mee moet bestellen wat handig kan zijn o.i.d.? Ik neem dan de duurdere variant.
En welke GPU blok heb jij gebruikt? Wat heb jij allemaal gekocht dan voor je set en voor het plaatsen etc?
Hoop dat je even naar mijn lijst wilt kijken. Misschien dat je nog iets kan aanvullen?

Twijfel twijfel! Moeilijk dit zeg. ;) Met PC's bouwen weet ik het altijd wel. ;)
 
Voor mijn gpu heb ik een EK-FC7970 - Copper Acetal gebruikt. Simpelweg omdat die het goedkoopste was :). Idle op 28/32 graden en rond de 45 graden full load.

In principe zit in de EK kits alles wat je nodig hebt (ook een mounting kit voor het reservoir/pomp). Stel dat je nog een waterblok voor je gpu meebesteld zorg er dan voor dat je 2 extra fittingen erbij neemt.

Ik raad je aan om met een EK kitje te beginnen. Lekker overzichtelijk en een zeer uitgebreide handleiding, en de kwaliteit is gewoon erg goed. Later kun je altijd nog uitbreiden.
 
Top, bedankt man! En redde jij het met alles in de verpakking? Dus het aantal kabels, de vloeistof etc.?
En had jij nog een kabelknipper en trechter besteld?

En moet die Koolance Drain Valve altijd in je setup zitten, of draai je die erop als je hem wilt legen?
Ooh en kwam nog een aantal andere kits tegen van XSPC.
Nu gaat het om de EK-KIT H3O 240 HFX en de Rasa 750 RX240 WaterCooling Kit. Ik zag dat HighFlow deze kits niet had. Kan Freddy hieraan komen?

En de XSPC Razor is ook wel een erg mooi blokje: Klik
Wat vinden jullie? Die of de EK 7970 Nickel en Acetal?
 
Laatst bewerkt:
Is dat een slim RAD? Dus zou ik die eventueel bovenin de behuizing kunnen plaatsen denk je? Dat zou wel mooi zijn, dan kan ik later altijd nog uitbreiden met een extra dikke 240 RAD.
En wat is het verschil met deze en de EK? Lijkt me dat ik hier meer aan heb, omdat dat reservoir en pomp in één is.
En kan ik deze kit zo bestellen, of moet ik nog dingen hebben wat wel in die EK kit zat, en niet in deze bijvoorbeeld?
 
Het is een normale rad. 35mm en pas boven in de behuizing.
In deze kit zit alles behalve vloeistof.
En er zit aardig wat slang bij (2,5mtr)
Dan gaat dat hem worden! Thanks! Qua kwaliteit zal het niet veel schelen zeker met EK?
Het scheelt namelijk een euro of 80, dus kan me niet voorstellen dat het geen kwaliteit scheelt? Of vraagt EK gewoon teveel? ;)
Dit is dan uiteindelijk het mandje.
Wat vinden jullie? Mis ik nog iets of kan er nog wat bij? En weet je écht zeker dat deze erin past inclusief de fans die je erbij krijgt?

Vraag me trouwens ook af of die fans die je erbij krijgt van goede kwaliteit zijn en/of ik niet beter 2x Scythe Gentle Typhoon's 1850rpm erbij kan bestellen?

Er moet nog vloeistof bij, maar ik twijfel nog tussen welke kleur.
Blauw, vanwege de blauwe LED aan de voorkant.
Rood, vanwege de ASUS Maximus IV Gene-Z omdat die ook rode accenten heeft.
Zwart, vanwege de zwarte kast.
Wit, vanwege het contrast met het zwart in de kast.
Uiteraard pas ik dan ook de LED lampen aan.
Uiteindelijk denk ik gekozen voor wit. Dat kan je eigenlijk overal mee combineren, en steekt leuk af bij dat zwart. Ook de LED verlichting heb ik wit van gemaakt.

Keuzes, keuzes.. ;)
 
Laatst bewerkt:
De fans die erbij zitten gaan opzich wel. Volgens mij zijn dit 14oo toeren dingen.
Ze doen hun werk ;) maar verwacht er geen top prestatie van.

De Kwaliteit van het setje is ook gewoon goed.
Let wel op dat je ander fittingen neemt. Dit setje heeft 1/2 " slang + fittingen.
Dit setje heeft 1/2" pilaar fittingen. (klemmen zijn bij geleverd)

Je hebt dus grotere fittingen nodig voor op je graka en een ander drainpunt
 
De fans die erbij zitten gaan opzich wel. Volgens mij zijn dit 14oo toeren dingen.
Ze doen hun werk ;) maar verwacht er geen top prestatie van.

De Kwaliteit van het setje is ook gewoon goed.
Let wel op dat je ander fittingen neemt. Dit setje heeft 1/2 " slang + fittingen.
Je hebt dus grotere fittingen nodig voor op je graka / drain.
Nee begrijp ik idd. Heb hier nog 2 maal Scythe SlipStream's liggen van geloof ik 1800 rpm. Zal ik die erop knallen, of kan ik beter voor de Typhoon's gaan?

Oeh idd. Da's een goede dat je dat zegt. Bij de beschrijving van de GPU block staat: (G1/4" threaded fittings can be used on both side of the water block (on copper and plastic) and 2 plugs (EK-Plug G1/4) are enclosed!)
Welke en hoeveel heb ik dan nog nodig? Ik zie namelijk echt heel veel verschillende soorten fittingen, en heb geen idee welke aan te raden zijn. :p
 
G1/4 is het schroefdraad, dat hebben bijna alle fittingen hier op HF.
Een drain net zoals die 3/8 is er helaas niet voor 1/2"

Je moet dan even zelf iets knutselen met bv een Y-stuk en een stop.
Winkelwagens :: t stuk - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
o

Omdat de fittingen in het setje ook pilaarfittingen zijn is het misschien net zo mooi om de fittingen op je graka ook pilaar te maken. bv deze: 13MM (1/2) EK High Flow Fitting, schroefdraad G1/4
+ klemmen :)
 
G1/4 is het schroefdraad, dat hebben bijna alle fittingen hier op HF.
Een drain net zoals die 3/8 is er helaas niet voor 1/2"

Je moet dan even zelf iets knutselen met bv een Y-stuk en een stop.
Winkelwagens :: t stuk - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
o

Omdat de fittingen in het setje ook pilaarfittingen zijn is het misschien net zo mooi om de fittingen op je graka ook pilaar te maken. bv deze: 13MM (1/2) EK High Flow Fitting, schroefdraad G1/4
+ klemmen :)
Oke, da's duidelijk dan. Drain is deleted. ;)
Wow. Dat gaat me even te ver. :p Sorry hoor, ik vat hem even niet.
Die pilaren zien er inderdaad goed uit! Dan lijkt het meer hetzelfde.
Zou je mijn lijstje even willen aanvullen met dingen die ik nog nodig heb? Dan weet ik zeker dat ik straks goed zit. Ik vat nu het één en ander niet, maar als ik het voor me heb kom ik er wel uit. Dan kan ik eindelijk overgaan tot bestellen! :D
Het gaat om dit lijstje. Ik heb de fittingen en dingen er al tussenuit gehaald. Als jij dat kan aanvullen met een andere lijst, die ik dan weer hierbij toevoeg, zou ik dat zeer op prijs stellen! :D

EDIT: Kijk net op internet en zie mensen die klagen over de slechte kwaliteit van de pomp. Toch maar die EK dan?
 
Ik heb nergens problemen mee gehad met dat setje.
Der zijn problemen te vinden dat de pomp lawaai maakt, maar als je op internet gaat zoeken kun je overal problemen mee vinden :)
Tevens zit xspc wel goed met service. Mocht de pomp lawaai maken sturen ze gelijk een nieuwe op.

je aangepaste wagen:
Winkelwagens :: Winkelwagen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Je snapt wat je met dat y-stukje moet doen toch?
laag in je loop houden. Je maakt gewoon een aftakking met een stop erin.
Dopje los draaien en je loop loopt leeg :)
Slang schuif je er overheen en zet je vast met een klem.
Je zou het eventueel ook met een T-stuk en fittingen kunnen doen
 
Ik heb nergens problemen mee gehad met dat setje.
Der zijn problemen te vinden dat de pomp lawaai maakt, maar ja als je op internet gaat zoeken kun je overal problemen mee vinden :)
Tevens zit xspc wel goed met service. Mocht de pomp lawaai maken sturen ze gelijk een nieuwe op.

je aangepaste wagen:
Winkelwagens :: Winkelwagen - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

Je snapt wat je met dat y-stukje moet doen toch?
laag in je loop houden. Je maakt gewoon een aftakking met een stop erin.
Dopje los draaien en je loop loopt leeg :)
Slang schuif je er overheen en zet je vast met een klem.
Je zou het eventueel ook met een T-stuk en fittingen kunnen doen

Top, bedankt man! Ik zal deze lijst morgen gaan bestellen.
Ja ik begrijp het. Het zal niet zo heel mooi staan maar dat neem ik dan maar voor lief. ;)
Ik betwijfel nog wel of die rad gaat passen inclusief die fans. Want het is geen slim?
Ik heb echt zin om dit in te bouwen zeg haha!
 
wat bedoel je met slim? het is gewoon een 35mm rad.
Je hebt normale 35mm en de dikke 55mm.

Als je de bovenplaat van de advanced los haalt heb je ruimte om hier fans te plaatsen.
Hier even een illustratie erbij:
coolermaster_cm690_ii_018.jpg

Alleen zit op dit plaatje nog de fan aan de binnenkant van het frame. Je 2 fans komen er dus aan de buitenkant van het frame. DAt past precies onder de kap. (pull opstelling ivm stof)
Je rad komt op de plaats waar nu je fan zit :)

Misschien bestaan er wel mooie drain punten voor 1/2", ik kon ze alleen niet vinden op highflow, maar misschien weet iemand anders of Freddy dat wel.
 
wat bedoel je met slim? het is gewoon een 35mm rad.
Je hebt normale 35mm en de dikke 55mm.

Als je de bovenplaat van de advanced los haalt heb je ruimte om hier fans te plaatsen.
Hier even een illustratie erbij:
coolermaster_cm690_ii_018.jpg

Alleen zit op dit plaatje nog de fan aan de binnenkant van het frame. Je 2 fans komen er dus 2 aan de buitenkant van het frame. DAt past precies onder de kap. (pull opstelling ivm stof)
Je rad komt op de plaats waar nu je fan zit :)

Oh dat is mooi zeg! Dan zou ik zelfs nog 2x 140mm erop kunnen knallen?
Of moet ik hem vast zetten aan de RAD? Dat is handig!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
R Waterkoeling setup presteert niet naar behoren. Waterkoeling 3
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
O nieuwe setup bouwen met waterkoeling Waterkoeling 3
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
G Waterkoeling setup voor Termatake core P5 Advies Waterkoeling Setup 4
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
Baloo.be Update waterkoeling setup naar Corsair 850D Advies Waterkoeling Setup 3
vgojef Reinigen waterkoeling setup Waterkoeling 6
BrownMuffin [Waterkoeling] €700 euro i7 X99 setup Advies Waterkoeling Setup 2
S waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
R Hulp met 1e waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
P Nieuwe waterkoeling setup X79 Extreme 3930K Advies Waterkoeling Setup 3
H Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
R Waterkoeling setup Waterkoeling 6
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
G [Advies Waterkoeling] setup-budget binnenin Advies Waterkoeling Setup 61
J Waterkoeling setup voor Xbox 360 Advies Waterkoeling Setup 4
Thieutje Multi GPU setup waterkoeling : Serial or Parallel waterflow Waterkoeling 11
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
X NZXT Phantom - Waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 0
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
T Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 17
G Graag ombouw CF 6990 naar waterkoeling voor een Eyefinity setup Advies Waterkoeling Setup 17
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
Gruffi Nieuwe waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 33
J Welke waterkoeling setup?(is de eerste keer met waterkoeling). Advies Waterkoeling Setup 12
K Hulp aanschaf waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 6
U Waterkoeling setup in SG03 Advies Waterkoeling Setup 3
D-foX 2e setup waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 8
cederieck Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 13
D de volgorde van mijn waterkoeling setup Waterkoeling 9
S Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 5
B Nieuwe waterkoeling setup, graag jullie hulp Advies Waterkoeling Setup 16
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan