Hallo allen, een nieuweling hier! Ik heb denk ik het nodige rondgesnuffeld maar heb nog een aantal vragen waar ik geen antwoord op kon vinden.ik heb voor waterkoeling gekozen omdat het stil is (en er mooi uitziet natuurlijk) en had deze set op het oog: http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=7943
Nou is dit dus mijn eerste keer werken met waterkoeling dus hoop ik wat (extra) informatie te krijgen;
andere gegevens:
Ik heb een Gigabyte Z87X-UD5H moederbord (1150 socket)
Een coirsair 750D behuizing
850w coirsair PSU
Als jullie verder nog advies/aanpassingen hebben hoor ik het uiteraard graag. Alvast bedankt voor de genomen moeite!
Nou is dit dus mijn eerste keer werken met waterkoeling dus hoop ik wat (extra) informatie te krijgen;
- om eerst de bestelling af te ronden vroeg ik mij af of het aluminium in de XSPC D5 Photon 170 Reservoir/pump combo (http://highflow.nl/pompen/xspc-pompen/xspc-d5-photon-170-reservoir-pump-combo.html) ook mogelijk problemen gaat zorgen; ik las dat het slim was om vooral bij een materiaal te blijven ivm corrosie. Ook vroeg ik mij af of er nadelen zijn aan het hebben van een dusdanig reservoir/pomp geïntegreerd systeem?
- Er staat bij de beschrijving van de XSPC D5 Photon 170 Reservoir/pump combo dat er een d5 top / d5 reservoir vereist is, maar ik kon deze niet vinden op de site (zou je hier een link/advies over kunnen geven?) Ik las dat een dergelijke pomp top wel vaker voorkomt.. maar snap niet geheel wat ik mij hierbij moet voorstellen, is dit een soort overloopstuk voor de pomp?
- Moet je een apart circuit maken voor de processor & de videokaart of kunnen deze in serie getubed worden?
- Raad je aan een backplate achter het koelblok van de CPU te plaatsen?(zo ja welke raden jullie aan bij mijn koelblok?)
- Wat raad je aan om de temperatuur te meten?(moet je dit uberhaupt meten?)
- klopt het dat de schroeffitting geen slangklemmen nodig heeft?
andere gegevens:
Ik heb een Gigabyte Z87X-UD5H moederbord (1150 socket)
Een coirsair 750D behuizing
850w coirsair PSU
Als jullie verder nog advies/aanpassingen hebben hoor ik het uiteraard graag. Alvast bedankt voor de genomen moeite!