Beste forumleden,
Ik ben van plan om voor het eerst een PC te gaan bouwen op watercooling. Menig forum afgestruind en zie nu tussen de bomen het bos niet meer of beter gezegd..... tussen de tubes het water niet meer.
Dit is de setup voor mijn nieuwe PC, de hardware ziet er als volgt uit;
Wat ik van plan ben om te gaan waterkoelen is in ieder geval de CPU en GPU.
De volgende waterkoeling setup heb ik in gedachten;
Onderstaande schets heb ik in gedachte;
(Excuses voor de slechte drawing, heb hier op mijn werk alleen Paint tot mijn beschikking)
Note: De twee radiatoren kunnen beide in de top van de case, naast elkaar.
Ik wil gaan waterkoelen voornamelijk voor de stilte, de looks en de uitdaging. Ik ben niet echt van plan om te gaan overclocken of iets dergelijks.
Graag zou ik jullie advies over de producten en setup willen weten en eventuele tips en trics.
Alvast bedankt!
Greetz Mapster
EDIT
Oke ik heb de samenstelling aangepast;
Met deze setup ben ik van het advies uitgegaan om 2x 360 Rad te monteren voor een stillere cooling. Aangezien de kant en klare kit van EK dan geen zin meer heeft alles maar meteen veranderd.
Vraag1: Klopt het dat de pomp Swiftech MCP35X direct op de XSPC DDC Reservoir gemonteerd kan worden, zonder tubes?
Vraag2: De XSPC RS360 Rads; is dit een goede keuze?
Vraag3: Wat is jullie advies voor de fans? Welk merk en type? Vanuitgaande dat deze goed koelen en stil zijn.
Note: Mijn vraag lijkt een beetje dubbel op maar ik ben dan ook echt een starter met waterkoeling en wil graag zeker weten dat ik de juiste keuzes maak.
Doelstelling van de waterkoeling is: stillere kast t.o.v. luchtkoeling - de looks - de uitdaging
Graag jullie advies voor deze setup, mijn dank is bij voorbaat groot.
Met vriendelijke groet,
Mapster
Ik ben van plan om voor het eerst een PC te gaan bouwen op watercooling. Menig forum afgestruind en zie nu tussen de bomen het bos niet meer of beter gezegd..... tussen de tubes het water niet meer.
Dit is de setup voor mijn nieuwe PC, de hardware ziet er als volgt uit;
- Case:Caselabs Magnum M8
- Mobo:Asus Sabertooth Z77 socket 1155
- CPU: Intel i7 3770k
- GPU: MSI GTX 680 lightening of de ASUS GTX 680 DCII (aangezien ervoor MSI nog geen waterblock is)
- Mem: Corsair 16 of 32 gb dominator
- SSD: 2 x OCZ Vertex 4 256gb + 1 x Intel 80GB (uit oude PC)
- HDD: 3 x SATA (uit oude PC)
- Voeding:Corsair AX850 modulair
- Fans: Corsair AF en SP120 Quiet
Wat ik van plan ben om te gaan waterkoelen is in ieder geval de CPU en GPU.
De volgende waterkoeling setup heb ik in gedachten;
- EK-Kit H30 240 HFX
- EK Multioption RES X2 250 Adv.
- Feser Tube UV High flow 3/8 ID / 1/2 OD White (3 meter)
- EK-FC680 GTX DCII Acetal + Nickel
- EK coolstream RAD XT 240
- EK PSC schroeffitting 6 stuks extra
- Feser Aqua Ultra Pure Water 2 x 1 liter
- Fans: ik dacht om ook hiervoor de Corsair SP120 Quiet te gaan gebruiken
Onderstaande schets heb ik in gedachte;
(Excuses voor de slechte drawing, heb hier op mijn werk alleen Paint tot mijn beschikking)
Note: De twee radiatoren kunnen beide in de top van de case, naast elkaar.
Ik wil gaan waterkoelen voornamelijk voor de stilte, de looks en de uitdaging. Ik ben niet echt van plan om te gaan overclocken of iets dergelijks.
Graag zou ik jullie advies over de producten en setup willen weten en eventuele tips en trics.
Alvast bedankt!
Greetz Mapster
EDIT
Oke ik heb de samenstelling aangepast;
- 1x Swiftech MCP35X
- 1x XSPC Raystorm CPU block
- 1x EK-FC680 GTX DCII
- 2x XSPC DDC 5.25 Dual bay reservoir One
- 3x Feser Tube UV 3/8 ID - 1/2 OD White (per meter)
- 5x 10mm Bitspower Schroeffitting Matt Black (2 stuks)
- 2x XSPC RS360 Black
- 3x Feser VSC - Heat Carrier 500ml
Met deze setup ben ik van het advies uitgegaan om 2x 360 Rad te monteren voor een stillere cooling. Aangezien de kant en klare kit van EK dan geen zin meer heeft alles maar meteen veranderd.
Vraag1: Klopt het dat de pomp Swiftech MCP35X direct op de XSPC DDC Reservoir gemonteerd kan worden, zonder tubes?
Vraag2: De XSPC RS360 Rads; is dit een goede keuze?
Vraag3: Wat is jullie advies voor de fans? Welk merk en type? Vanuitgaande dat deze goed koelen en stil zijn.
Note: Mijn vraag lijkt een beetje dubbel op maar ik ben dan ook echt een starter met waterkoeling en wil graag zeker weten dat ik de juiste keuzes maak.
Doelstelling van de waterkoeling is: stillere kast t.o.v. luchtkoeling - de looks - de uitdaging
Graag jullie advies voor deze setup, mijn dank is bij voorbaat groot.
Met vriendelijke groet,
Mapster
Laatst bewerkt: