• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Waterkoeling HP RTX 2080Ti

LiniusV

New member
Beste,

Graag zou ik in mijn Thermaltake Tower 900 een waterkoeling systeem zetten op mijn RTX 2080Ti van het merk HP (NVIDIA RTX 2080 Ti GeForce 11GB GDDR6 Genuine HP Part L34252-001).
Deze loopt mijn zijn originele stockcase te warm naar mijn zin. (89°C is geen uitzondering)

Huidige koeling voor CPU:
EKWB EK-Velocity - Copper + acetal CPU Koeler
EK-XRES 140 Revo D5 PWM
Radiator is Alphacool ut60 480mm
4 4-pin fans PWM van Be-Quiet Pure-Wings 2
Fexibel tubing EKWB EK-DuraClear transparant 11,1/15,9mm

In mijn Case Thermaltak Tower 900 is er zeker voldoende ruimte voor nog een extra build. Ik heb nog een slot vrij om nog een radiator te plaatsen met 4 fans, flex tubing en een pomp op de bodem.

Rekening houdend dat ik vermoedelijk een tweede zelfde GPU in nabije toekomst zal ontvangen en deze er zal moeten bijgenomen worden.
Kwestie van hier eventueel rekening mee te houden welke verbindingsstukken ik kan of moet aanschaffen om deze twee te verbinden in een koelingsloop tenzij er beter een apart wordt opgezet?

Moederbord Aorus Master Z390 met 3 PCIE sloten waarbij nu een bezet wordt door de huidige GPU.

Wat raden jullie mij aan voor block en installatie.

Foto's kan ik altijd nemen en uploaden.

Alvast bedankt,
 
Hoi LiniusV,

Waarschijnlijk heb jij een Founders Edition videokaart. Je zou even moeten checken of dat echt zo is, bijvoorbeeld even navragen bij de winkel waar je het gekocht hebt. Als het idd een Founders Edition is dan passen deze blokken erop:

Als je twee GPU's wil koelen dan kan je ze parallel of serieel koelen. Verschil in temperatuur is namelijk best klein, dus het is meer een persoonlijke voorkeur. Bij parallel koeling zou je bijvoorbeeld zoiets kunnen nemen:
 
Beste,

Ondertussen de serie gekocht die je hebt voorgesteld en ze past op deze GPU. Bedankt voor de tip alvast.
Gelukkig want er is weinig info van te vinden.
Mijn zoektocht naar een tweede GPU van hetzelfde merk en type gaat spijtig genoeg wel verder. De verkoop van de 2de gpu is afgesprongen.

Ondertussen wel de samsung g9 odyssey als scherm aangekocht. Deze wordt volgende week geïnstalleerd. Eens benieuwd wat dit zal teweeg brengen in mijn koeling. Mijn gpu zal mogen draaien....
 
Beste,

Ondertussen is alles geinstalleerd, onder stressbench voor gpu (furmark), na 4u komt de temps niet hoger dan 49°C! Een wereld van verschil.
Ik heb wel extra thermal pads bijgenomen omdat deze blok niet alle vrm's dekken en extra pads geen overbodige luxe leken. De temps bevestigen dat dit geen slecht idee was. Er is standaard een thermal pad voorzien op deze blok op de cpu van de kaart. Ik heb wel een extra druppeltje thermal paste hier aan toegevoegd. Dit was miss niet nodig maar overkill kan hier niet echt veel kwaad doen. Het was non-conductive paste en maar een klein druppeltje voor betere spreiding.

Alvast bedankt want jullie waren de enige site die iets of wat van oplossing boden op deze kwestie. Zelfs HP kwam hierin te kort qua advies. (Kwestie van kennis van hun eigen producten...)

Greetz
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Waterkoeling €1600 i9-9900k, 1 RTX 2080ti Thermaltake 900 Advies Waterkoeling Setup 3
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan