• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €800 euro, i7 860, 5870, Fractal Design Arc miditower

Dag highflowleden!

Ik ga deze zomer een projectje opstarten rond deze case:

FD-CA-ARC-BL_1.jpg


FD-CA-ARC-BL_2.jpg


Fractal Design gaat me deze case eind juni opsturen, dus ben ik alvast begonnen met wat sketches te maken. De bedoeling is om de waterkoelelementen centraal te stellen in deze case. Het is mijn eerste keer dat ik aan waterkoeling doe, maar ik zie niet in dat dit een probleem gaat vormen. Ik heb alvast een lijstje samengesteld met onderdelen. Enige reacties hierop zou fijn zijn. Suggesties of veranderingen, vragen, alles is welkom!

- Wat is jouw budget?
iets rond de 800€, maar daar kan van afgeweken worden.

- Wat is jouw hardware?
i7 860, Maximus III Formula, Sapphire 5870.

- Welke behuizing heb je?
Fractal Design Arc Miditower. Arc Midi Tower - Fractal Design

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
Cpu, gpu en indien mogelijk full mobo met 1 block. Later kan er miss een 5870-crossfire komen.

- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)? Mod/overclocken/uiterlijk

- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Standaard kan er al 1 240-rad in de top. Mijn plan is om de case te modden zodanig dat er een 360 in de top kan. Aan de voorkant zou ik dan ook een 240-rad willen steken.
De lastige opgave bij deze casemod is de beperkte ruimte waarin ik werk. Ik hou compacte cases die net groot genoeg zijn voor alles, maar geen overbodige ruimte hebben. Hoe kleiner, hoe beter! Het plaatsen van de rad vanvoor zal dan ook de lastigste opgave zijn, want er moeten immers ook nog 6 hdd's erbij komen, dus deze zou niet al te veel ruimte mogen innemen. Daarentegen wil ik ook niet teveel prestatieverlies.

Hierbij het lijstje dat ikzelf al heb samengesteld. (heb wel nog niets van fittings, dus daar mag ook altijd een suggestie voor gegeven worden. Zelf vind ik de black sparkle van bitspower bloedmooie fittings.

HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, casemod, modding, behuizingen en gaming! - Waterkoeling Arc

Alvast bedankt!

Jon aka Billy
 
Hmmm, na mijn lijstje nog es te overlopen en alles te controleren toch nog op een probleempje gebotst.
De graka die ik wil gaan waterkoelen is een 5870 van sapphire (productcode : 21161-00-50R of 21161-00-54R) Probleem is enkel dat ik hier geen fullcoverblock voor vindt op coolingconfigurator.com...

Jij enige raad Freddy? Kan me niet echt voorstellen dat er geen fullcoverblock bestaat voor deze kaart.

Alvast bedankt!
Jon
 
Als EK er geen waterblok voor heeft, dan zullen andere fabrikanten dat ook niet hebben.
(je kan eventueel een aanvraag doen bij EK, kan ook via coolingconfigurator.com)

Anders moet je kijken naar Universele GPU blokken i.c.m. heatsinks voor op de geheugenchips en mosfets.
 
Heb EK een e-mailtje gestuurd. Hun antwoord was dat een EK-FC5870 zou moeten passen, maar 100% zeker zijn die mannen toch ook niet. Naar mijn idee zou dit wel moeten zijn. De productcode van mijn graka is wat anders omdat er denk ik de game dirt2 bij zat. Heb de graka immers gekocht net bij de lancering van de 5870 en het is de stockkoeler zoals AMD die had ontworpen, dus er zal wel niets veranderd zijn aan het PCB.

Nog een maandje en je hoort nog meer van me Freddy ;) Dan zal wrs de eerste bestelling met waterkoel-onderdelen een feit zijn :) Eerst nog de examens doorgeraken!

grtz
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan