dotslasher
New member
- Wat is jouw budget?
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Ik heb voor mijn eerste WC systeem het volgende uitgekozen:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - nieuwe setup
Nu heb ik een hier paar topics gelezen en denk ik dat ik alles heb om mijn systeempje te gaan inbouwen.
Nu heb ik nog een paar vraagjes:
Sorry als ik veel teveel dingen tegelijk vraag maar ik heb al 5 dagen aan een stuk alles proberen te weten te komen over WCing. Mijn hoofd zit een beetje vol nu
wat vinden jullie hiervan?
Tussen de 600 en 700 euro
- Wat is jouw hardware?CPU I7 920
Motherboard P6X58D-E
Memory Corsair CMP6GX3M3A1600C8
Graphics Card Sapphire 5870 Vapor-x
Hard Drive Corsair CSSD-F120GB2-BRKT + 4TB
Power Supply Corsair HX1000
- Welke behuizing heb je?Motherboard P6X58D-E
Memory Corsair CMP6GX3M3A1600C8
Graphics Card Sapphire 5870 Vapor-x
Hard Drive Corsair CSSD-F120GB2-BRKT + 4TB
Power Supply Corsair HX1000
Case Corsair 700D
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen?
CPU Intel I7 920 + Sapphire Vapor-X 5870
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)?
Ik wil een stille pc die goed overclocked.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen?
Bovenaan in de case
Ik heb voor mijn eerste WC systeem het volgende uitgekozen:
HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming! - nieuwe setup
Nu heb ik een hier paar topics gelezen en denk ik dat ik alles heb om mijn systeempje te gaan inbouwen.
Nu heb ik nog een paar vraagjes:
- heb ik alles goed uitgekozen qua onderdelen, moet ik eventueel iets aanpassen?
- Mis ik iets?
- is mijn tubing compatibel met al mijn onderdelen?
- Passen die fittings op mijn cpu en gpu block en mijn tubing? Voor zover ik nagegaan ben passen die. Heb ik ook nog genoeg fittings?
- Hoe ga ik best de pomp en reservoir in mijn case inbouwen? - pomp in het compartiment vd voeding en het reservoir rechts naast het mobo?
- Moet ik nu een backplate hebben voor mijn GPU cooler? Ik dacht dat het niet noodzakelijk was en enkel voor de show diende.
Sorry als ik veel teveel dingen tegelijk vraag maar ik heb al 5 dagen aan een stuk alles proberen te weten te komen over WCing. Mijn hoofd zit een beetje vol nu
wat vinden jullie hiervan?