• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[Waterkoeling] €500 euro, i7-3970X, GTX TITAN

dennissz

New member
Goedenavond allen,

Al een tijdje bouw ik computers, na het overlijden van een dure videokaart (waarschijnlijk oververhitting) besloot ik een nieuw systeem te gaan bouwen alleen dit keer grotendeels watergekoeld.

Mijn budget is ongeveer 500 euro voor een goed koelingsysteem (exlusief evt nieuwe kast). Ik heb rondgekeken en een extern systeem leek mij wel handig, maar ik weet niet of dit voldoende prestatie levert.

Zoals aangegeven in de titel gaat het om een computer met een I7-3970X processor en de EVGA GeForce GTX TITAN Hydro Copper Signature welke gekoeld moeten worden. De videokaart zit stock met een waterblock erop, mits ik deze nog ergens leverbaar kan vinden trouwens.

Op dit moment heb ik de Zalman Fatal1ty kast, een prachtige en fijne kast, echter wel de midi versie. Gaat dit passen? Of moet ik voor serieuze watercooling (intern/extern?) een big tower kopen.

Ik wil gaan waterkoelen om de tempraturen laag te houden, overclocken van CPU en normale operatie (langdurig zware belasting) van videokaart. Vooral de videokaart is nogal een warmtekweker met traditionele koeling. Als moederbord heb ik de ASUS Rampage IV Extreme op het oog, welke als stock al chipset koeling heeft. Het lijkt mij overbodig om het geheugen water te coolen, hier heb ik setje fans van welke ik erop kan klikken.

Zoals aangegeven ben ik helemaal nieuw met watercooling, uiteraard wel een boel informatie gelezen maar ik kon zelf buiten de standaard sets geen goeie setup maken.

Ik zou graag meer informatie, tips en adviezen willen. Ik bedank iedereen alvast voor de genomen moeite!

Met vriendelijke groet,
Dennis
 
Op de pomp die je gekozen hebt zitten aansluitingen voor 1/2-3/4 slang, jij hebt 3/8-1/2 in je lijstje zitten...
Nu kan je of andere slang en fittingen kiezen of een pomptop nemen die de prestaties van je pomp ok nog eens ten goede komen.

Hier vind je pomptops voor de D5 pompen http://highflow.nl/pompen/laing-swiftech/tops/d5-tops/
Vergeet niet als je een pomptop meemt ook 2 extra fittingen mee te bestellen.

1 liter vloeistof zal in een case zo als de 900D mss net te weinig zijn.. neem voor de zekerheid 2 liter.
5m slang is daar in tegen weer wat veel, 3 is wss genoeg maar het kost niet zo veel dus als je toch 5 neemt en je hebt wat over kost dat ook niet je kop .
 
Thierry, Bedankt voor jouw reactie. Ik ga die 2 liter zeker doen! M.b.t. die kabel, als ik eens fout knip of fout zit dan heb ik nog wat over :)!

Kun jij een voorbeeld geven voor een goede 'pomptop'? Ik ben (nog) volledig onbekend hiemee. Hoe zag het er verder uit ?

*edit* http://highflow.nl/pompen/laing-swi...mcp655-mod-pump-top-v2-pom-bp-d5topp2-bk.html gevonden welke compatible lijkt. Ik had 2 radiatoren gekozen, is dit echt nodig voor mijn gebruik?

Updated met het e.e.a.; http://highflow.nl/index.php?dispat...id=7801&hash=7c1c1d5741fb9074647207a12b5fcdd7
 
Laatst bewerkt:
De pomp top is een prima keuze.

Met enkel een 480 radiator kan je het prima redden.
Maar een extra radiator erbij is altijd wel beter, mits het past in jouw budget en behuizing (en pomp sterk genoeg is, de D5 is iig sterk genoeg).

De SR-1 480 heeft momenteel een lange levertijd.
Als je sneller aan de slag wilt, kan je deze overwegen:
http://www.highflow.nl/radiatoren/4-x-120mm-480/phobya-g-changer-480-ver.-1.2-black.html
Deze is vandaag of morgen ruim op voorraad.

Voor de rest ziet jouw setup er netjes uit en heb je alles.
 
Vraagje, ik koop een 240mm en een 480mm radiator. Is het handiger om de 480mm in de onderkant van de kast te hangen of in de bovenkant? Aangezien warmte stijgt zou ik denken onderin, zodat de grootste radiator de meeste koeling opbrengt. Klopt dit?

Daarnaast nog een klein vraagje, hoelang gaan de Highflow leidingen mee? Bij gebruik van +-12 uur per dag. Bedankt!
 
Plaats de rads op de plek waar ze voor jouw het beste uitkomen, aangezien de luchtstroming door de ventilatoren geforceerd wordt hoef je over de natuurlijke stroming je niet meer druk te maken.. :)

De slangen gaan lang mee, ze kunnen wel na een tijdje dof worden of een beetje verkleuren.. Dat is dus allemaal alleen estheties en zit de performance niet in de weg...

Ben je er al uit welke top te gaat nemen?
 
Nou het is gelukt hoor! Ik miste een paar stop fittingen welke nageleverd werden, uiteraard deed postnl hier een dag langer over als je erop zit te wachten. Het systeem werkt, een klein lekje kwam door een niet geheel strak gedraaide stopfitting. Nu aan het proefdraaien maar het ziet er allemaal goed uit. Wel creatief moeten zijn met ophanging van het reservoir en andere supplementen ivm montage punten op de kast.
 
En een video dan ;-)? Achter het reservoir zit de flowmeter :icon_idea:. In de top een 240mm en in de onderkant een 480mm radiator. Pomp staat op de onderkant, draait hoogste stand nu voor testen.

http://www.youtube.com/watch?v=XPjxh_zWhDk&feature=youtu.be

In het begin schrok ik trouwens, kwam nauwelijks water in de loop. Standje 1 van de pomp is niet voldoende om een goede circulatie (in mijn setup) te krijgen toen de boel nog relatief droog was, standje 3 zorgde voor een snelle rondpomp :).

Haal trouwens tussen 65-75 liter per uur op stand 3 tot 4 op de pomp. Maximum haal ik 100 liter per uur. Lijkt mij wat aan de lage kant... ? Aan de flow in het reservoir te zien lijkt het echter voldoende.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan