Happy-Amd_Freak
Junior Member
Hallo allemaal,
Algemeen
Eerst mijzelf even zeer kort voorstellen. Mijn naam is Milan en ben 22 lentes jong, reeds jaren bezig met pc's maar nog nooit een WC-setup gehad.
Ik ben werkzaam op een accountantskantoor als assistent-account en studeer accountancy (shocking).
Een paar weken geleden is mijn vorige systeem overleden (doorgefikte voeding welke vervolgens vrolijk mijn ram en hdd meenam, wtf..).
Zodoende heb ik een nieuw systeem aangeschaft (althans hij staat in bestelling).
Specificaties
De specs zijn als volgt(kort en bondig)
PSU: Zalman HP1000
CPU: Core I7 920(D0)
Mobo: Asus Rampage III Extreme
Geheugen: Corsair 1866Mhz CL9 6gb dominator
GPU: 2x XFX 5850
SDD: 2x 50gb OCZ Vertex 2 (RAID 0)
HDD: 3x Samsung F3 1TB
Voor de oplettende lezers, de behuizing mist nog en er is nu bovenstaand nog sprake van stock-koeling.
Echter wil ik deze pc waterkoelen om zodoende zoveel mogelijk uit de CPU en GPU's te persen en toch een stil systeem te hebben, het budget had ik vastgesteld op zo'n 500 euro (exclusief behuizing) en ben aan de slag gegaan met componenten opzoeken, echter ik kom nogal wat hoger uit.
Eigenlijk heb ik dan ook advies nodig op wat meerdere vlakken
- Gaat de setup zoals ik heb uitgezocht werken?
- Kan mijn setup goedkoper?
- In welke case past dit fatsoenlijk en is er toch voldoende airflow voor de NB e.d.?
Wishlist
De setup die ik heb uitgezocht is als volgt:
CPU-blok: EK Supreme Full Nickel Linkje à € 74,95
GPU-blok: EK-FC5850 Acetal Nickel Linkje à € 179,90 (2x)
Pomp: Laing D5-MCP655 Linkje à € 94,99
Pomp-top: Koolance MCP655/D5/PMP-450 Top / Base Acetal COV-RP450 Linkje à € 56,95
Reservoir: Koolance Reservoir, Inline 200mm V2 TNK-200-V2 Linkje à € 49,98
Reservoir-bracket: Koolance Reservoir Bracket, 80mm BKT-TK80 Linkje à € 9,98
SLI-Crossfire tube: Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots) Linkje à € 9,95
Slangen: Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - ACID GREEN Linkje à € 17,70 (3 meter)
Koelvloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN Linkje à € 25,90 (2 x 1 liter)
Fittingen: 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4 Linkje à € 29,90 (10 stuks)
Divers: Spuitfles à € 5,99
Zodoende kom ik op een totaal van € 556,19 exclusief behuizing, daarnaast vraag ik mij af of ik aan één 360 rad genoeg heb en of de fittingen gaan werken met de componenten.
Alvast bedankt.
Algemeen
Eerst mijzelf even zeer kort voorstellen. Mijn naam is Milan en ben 22 lentes jong, reeds jaren bezig met pc's maar nog nooit een WC-setup gehad.
Ik ben werkzaam op een accountantskantoor als assistent-account en studeer accountancy (shocking).
Een paar weken geleden is mijn vorige systeem overleden (doorgefikte voeding welke vervolgens vrolijk mijn ram en hdd meenam, wtf..).
Zodoende heb ik een nieuw systeem aangeschaft (althans hij staat in bestelling).
Specificaties
De specs zijn als volgt(kort en bondig)
PSU: Zalman HP1000
CPU: Core I7 920(D0)
Mobo: Asus Rampage III Extreme
Geheugen: Corsair 1866Mhz CL9 6gb dominator
GPU: 2x XFX 5850
SDD: 2x 50gb OCZ Vertex 2 (RAID 0)
HDD: 3x Samsung F3 1TB
Voor de oplettende lezers, de behuizing mist nog en er is nu bovenstaand nog sprake van stock-koeling.
Echter wil ik deze pc waterkoelen om zodoende zoveel mogelijk uit de CPU en GPU's te persen en toch een stil systeem te hebben, het budget had ik vastgesteld op zo'n 500 euro (exclusief behuizing) en ben aan de slag gegaan met componenten opzoeken, echter ik kom nogal wat hoger uit.
Eigenlijk heb ik dan ook advies nodig op wat meerdere vlakken
- Gaat de setup zoals ik heb uitgezocht werken?
- Kan mijn setup goedkoper?
- In welke case past dit fatsoenlijk en is er toch voldoende airflow voor de NB e.d.?
Wishlist
De setup die ik heb uitgezocht is als volgt:
CPU-blok: EK Supreme Full Nickel Linkje à € 74,95
GPU-blok: EK-FC5850 Acetal Nickel Linkje à € 179,90 (2x)
Pomp: Laing D5-MCP655 Linkje à € 94,99
Pomp-top: Koolance MCP655/D5/PMP-450 Top / Base Acetal COV-RP450 Linkje à € 56,95
Reservoir: Koolance Reservoir, Inline 200mm V2 TNK-200-V2 Linkje à € 49,98
Reservoir-bracket: Koolance Reservoir Bracket, 80mm BKT-TK80 Linkje à € 9,98
SLI-Crossfire tube: Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots) Linkje à € 9,95
Slangen: Feser Tube UV - HighFlow - 3/8 ID - 1/2 OD - ACID GREEN Linkje à € 17,70 (3 meter)
Koelvloeistof: Feser One Cooling Fluid - UV ACID GREEN Linkje à € 25,90 (2 x 1 liter)
Fittingen: 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Feser Schroeffitting v2 - G1/4 Linkje à € 29,90 (10 stuks)
Divers: Spuitfles à € 5,99
Zodoende kom ik op een totaal van € 556,19 exclusief behuizing, daarnaast vraag ik mij af of ik aan één 360 rad genoeg heb en of de fittingen gaan werken met de componenten.
Alvast bedankt.