• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP)

Gisteren de LT binnen gekomen. Viel me op het eerste gezicht een beetje zwaar tegen in vergelijking met het blokje dat i vervangen moet. Er klopte iets niet met die LT.
Na een tijdje viel het kwartje: 't topje is op veel plekken mat, alleen de voorkant glanst.
LTplexi.JPG

Op de voorzijde na is het gehele topje mat.
De XSPC Edge is van de zijkanten gepolijst. Dan nog is de vorm van de Edge mooier dan die van de LT, maar polijsten was misschien het proberen waard voordat ik weer €59.60 zou gaan investeren in een Plexi Danger Den blokje.




Zo gezegd zo gedaan:



Topje geschuurd en gepolijst:































Waarschijnlijk dat i nu wel wat mooier zal staan. Binnenkort maar eens uitproberen. Misschien dat ik die Supreme VGA dan gelijk ook maar eens een polijstbeurt ga geven. :079:
 
Laatst bewerkt:
Hj ziet er nu beter uit na het polijsten:023:

Waarmee heb je het blokje eigenlijk gepolijst?? Ik heb hier nog een aantal plexi randjes die na het zagen ook wel een beetje aandacht verdienen...
 
Hj ziet er nu beter uit na het polijsten:023:

Waarmee heb je het blokje eigenlijk gepolijst?? Ik heb hier nog een aantal plexi randjes die na het zagen ook wel een beetje aandacht verdienen...

hoe heb je het gepolijst eigenlijk?? :p

Met het schuurpapier van de lapset. Vanaf P1500 naar P2500 en daarna met P4000 en P6000 van een ander merk. Die laatste twee waren waarschijnlijk niet echt nodig want het was al redelijk glad na P2500.
Daarna gepolijst met hetzelfde goedje dat ik voor de radiatoren heb gebruikt.(dit spul)
Had er eigenlijk niet eens over nagedacht of dat spul wel zou werken op plexi. Voor mij nl de 1e keer plexi poetsen. :D
Denk dat ik de zijkanten van het plexi voor het window ook maar ga polijsten en die dan aan de buitenzijde ga plaatsen. :p


ziet er goed uit volgens mij is zelfs het heldere gedeelte nog helderder geworden :p

Dat heldere gedeelte was net zo mat als de rest. Het is alleen de vlakke voorzijde die gepolijst is door EK. Doordat het dicht tegen het blokje aan staat en icm water lijkt dat gedeelte boven de koelvinnen redelijk helder. Best slim gedaan van EK om de prijs van het blokje te drukken. Nu is het verschil pas goed te zien met "echt" helder. :p De glans van het koper weerkaatst en weerspiegelt mooi door het blokje.


Maar mat kan het blokje ook erg mooi zijn. Het is maar net waar het tussen terecht komt. Zie bv deze mooie pics van Malik:

DSCF2893.JPG


Maar dat heeft natuurlijk ook veel met mooi fotograferen te maken. Denk dat mijn gepolijste blokje het ook niet slecht zou doen voor die lens van hem.

Tegenwoordig kom je al op MDCP met een pc ingepakt in spijkerbroekstof; zolang de foto's maar mooi zijn. :082: Maar dat is weer een heel ander onderwerp. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier vijf van die topjes van EK (voor die MM). Grappige is dat er een paar zijn die aan beide zijden gepolijst zijn. Alsof ze in het begin nog even twijfelde of ze het nu wel of niet zouden doen. :D

Maar die zijn idd een stuk gemakkelijker te schuren en polijsten; allemaal grote vlakken.
Lijkt me in ieder geval een stuk gemakkelijker dan het topje van dit blokje. :p
 
weer mooi, hop inbouwen die hap ;)

check
5e9yc7.jpg
:)



Vanmiddag meer...:p



Vooral meer over die Tygon 3/8"OD - 5/8"OD. Daar is iets niet helemaal snor mee.

+

Een filmpje van de poedel en de je weet wel...:D


+

Het afscheid van de XSPC Edge :wehe


Maar nu slapen geblazen. Dan heb ik morgen misschien nog mooi daglicht voor wat extra pic's. :023:
 
update
eating-popcorn-03.gif






Eerst even over die Tygon 3/8"ID - 5/8"OD slang.

Paar weken geleden had ik van deze slang 4 meter aan één stuk ongebruikt 2e hands van iemand overgenomen. Toen ik die voor het eerst zag leek het net alsof het al gebruikt was. De slang was een beetje doffig en kleurde in een bepaaldde lichtval een beetje groenig bruinig. Omdat hij in zijn advertentie ook groene kleurvloeistof erbij aanbood, legde ik direct de link dat de slang gebruikt zou zijn. Beetje onlogisch om vier meter aan één stuk te gaan gebruiken, maar het zou kunnen. Maar nieuw zag de slang er in ieder geval niet uit. Daarvoor kon ik het vergelijken met een stukje nieuwe slang die ik nog liggen had.
Dit heb ik de verkoper ook gemailed. Hij was zeer verbaasd. Zijn reactie icm met zijn goed rep op tweakers waren voor mij voldoende om hem te geloven dat de slang niet gebruikt is geweest.


Deze week begon me op te vallen dat de slangen die vanaf 13 december in deze build in gebruik waren een beetje doffig begonnen te worden. Dat gebeurt wel vaker met clear slang en omdat er een Thermochil rad bij zit, is die kans alleen maar groter op doffe slangen. Die dingen zijn lastig schoon te krijgen. Alhoewel deze PA160.1 al zeker een paar maanden in een nadere build gebruikt is geweest en daarom al een beetje schoon zou moeten zijn.

Maar en toen dus dan: De laatste drie dagen leek het wel alsof er een rozige rode gloed door de slangen heen scheen. Eerst dacht ik dat het wel de reflectie van al het kopergeweld op de achtergrond was, maar tot gister was het zelfs met een wit lampje erop nog een beetje te zien. Okkii en zijn dode vos waren hier gister ook nog even, om me van wat koelpasta te beroven en me een broodje Donner te brengen, en hem viel het ook gelijk op dat de slangen niet meer clear waren, maar gekleurd.

Na Okki's bezoek ben ik maar gelijk begonnen met het installeren van het Supreme blokje. Dan kon ik gelijk de slangen even verwisselen om uit te testen of er weer zo snel iets aan de slang veranderen zal.


  • Na het legen en de slangen los geknipt te hebben, kon ik de boel eens goed bekijken.
  • Het water was nog zo helder als toen het uit de fles kwam. Vandaag nog even gechecked, maar geen bezinksel op de bodem van het bakje waar ik het in bewaard heb.
  • De binnenkant van de slang was een beetje doffig. Met m'n vinger kon ik het er gemakkelijk af vegen. (wat het ook is)


Dat wat betreft de bevindingen van het doffe. Nu die kleuren, want dat vind ik een stuk wonderlijker@bijna twilight zone.
confused-smiley-17435.gif


Het stuk slang van de T-line had nl ook weer een andere kleur: eigenlijk kleurloos@witter dan de nieuwe slang.


Dus nu heb ik vier kleuren slang:
  1. De rozige/oranje slang die elf dagen in gebruik is geweest.
  2. De groenige/bruinige die ik 2e hands heb overgenomen en ongebruikt is.
  3. De wittige welke voor de T-line is gebruikt.
  4. De nieuwe slang





Met de lichtval of de foto oid heeft het niets te maken. Ik heb meerdere foto's en op allen is hetzelfde effect te zien dat in het eggie ook goed te zien is. Leek me het beste om zo min mogelijk foto's te plaatsen, omdat de meeste hier een lap tekst prefereren boven al die pics. :icon_fU:



Maar het is dus niet de binnenzijde die verkleurd is. Het lijkt wel alsof de slang wand in z'n geheel verkleurd is. :S

Met Tygon R3603clear 1/2"ID - 3/4"OD en met 7/16"ID - 5/8"OD heb ik zoiets nog niet eerder gehad. Wel dat doffige, maar dat kan met elke clear slang gebeuren. Maar dat verkleuren is mij een raadsel. Misschien dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.
Ik heb nu weer nieuwe slangen erop zitten en zal deze nog wel even afwachten voordat ik overstap op de 7/16"ID variant van deze OD clear slang. (Die overstap was al gepland, want ik ga dat misschien in de V1000 gebruiken. Even om uit te proberen.)





Genoeg gezeverd

:D


Tijd voor de rest van de update :p



Als eerste het afscheid van het XSPC Edge blokje. In het doosje van zijn opvolger heb ik deze moeten begraven tussen de rest van mijn waterkoelspullenstock. Waarschijnlijk zal die niet meer boven water komen. :wehe


Om voor mezelf deze keuze nogmaals eens hard te maken, en het verwerkingsproces zo te vergemakkelijken, heb ik een paar close up foto's van het defect gemaakt om de horror eens goed te kunnen bekijken.

Hiervoor heb ik een vergrootlensje x8 gebruikt icm mijn fototoestel. 'k Wist niet dat dat kon, maar 't levert toch mooie macro shotjes op. :p



De top van mijn pink en een 1.5mm inbussleuteltje:





En een uitsnede van de bovenstaande pic:
08.JPG


Duidelijk: onverantwoord om met dit blokje verder te gaan.:eusa_naughty:





Tijd voor de:

De EK Supreme LT Custom Polished

:096:










ik zit te popelen

op die foto is precies goed te zien wat voor een REUS die V2000 wel niet is zeg :p

Het is vooral de onderkamer die Huge is. De bovenkamer heeft ongeveer dezelfde hoogte als die van de V1000.







Er is overigens ook een nieuw familielid van mijn Bitspower familie aangekomen en in gebruik genomen: De silver Shiny sealing plug voor afsluiting van de T-line.





Maar verder met de binnenkant van de kast. Een paar pics van de just arrived Supreme LT:















Filmpjestijd
eating-popcorn-03.gif


Hieronder een filmpje hoe die slang op die fitting te zetten:

De eerste kant buiten de kast; dat is de gemakkelijke:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=bQtc6yisBFI]YouTube - De poedel en olifant.mpg[/ame]

Dat stuk slang + fitting naar de kast brengen en daar de andere kant bevestigen:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=5qPC7tnB3XY]YouTube - P&O in de kast[/ame]

Bovenstaande filmpje had ik de fitting niet goed warm gemaakt met het water, daarom stopte ik al snel met de eerste poging.
De vorige keer had ik overigens veel heter water moeten gebruiken. Had me zeker een zere duim van het duwen kunnen besparen. Als je "elke ronde" het water weer even opwarmt, is het redelijk gemakkelijk om die olifant met die poedel te laten stoeien. :D


Deze heb ik zo maargelaten. Normaal zou ik 'm verder geduwd hebben, maar binnenkort waarschijnlijk toch weer andere slangen. :p

Hieronder nog een filmpje van het vullen van de boel. Voor ervaren waterkoelers misschien een boring filmpje, maar voor aankomende waterkoelers misschien wel leuk om te bekijken. :)

eating-popcorn-03.gif


[ame=http://www.youtube.com/watch?v=iYSJFMFCofQ]YouTube - vullen[/ame]

En even later een prima flow :p
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=zJduNd6XWkc]YouTube - doorstroom[/ame]
Die twee Supreme blokjes zijn toch redelijk restrictief, maar geen enkel probleem voor de DCC18W :028:




Om even uit te proberen, heb ik een ledje in de Supreme VGA gestoken:






Is opzichzelf erg mooi, maar staat niet zo goed bij de rest van de belichting. Denk dat ik daarom in het CPU blokje ook maar een ledje ga prikken, zodat ik wat kan gaan variëren met belichtingsstijlen. Schakelaars heb ik al eens ooit achterin de kast ingebouwd. Dat scheelt weer. :p





Tot slot nog een plaatje 2 sec geleden geschoten. Zo staat i op dit moment naast me te pruttelen:



Temps zijn ietsje gezakt. Ik denk ongeveer max 2 graden. Het XCPC Edge blokje is een keer iets beter getest dan de D-Tek Fuzion. Deze doet het in Hesmelaug's mega blokjes roundup bijna twee graden minder goed dan de Supreme LT.


Nu nog even een window raampje uitzagen en de zijkanten daarvan polijsten. Dan trekt de luchtstroom die ik bedoeld had een beetje beter door de kast. :p


Dan nog wat van die kant en gesleevde verleng kabels kopen. Lijk me wel supermakkelijk. :p Er is toch plek zat in deze kast om de rest van de kabels weg te moffelen.







eating-popcorn-03.gif
:039:​
 
Laatst bewerkt:
Ik doe het precies zo met poedel&olifant, alleen gebruik ik een waterkoker ipv. een pannetje :) Die verschillende kleuren van de slang is erg vaag, ik heb wel het verschil gezien tussen DangerDen/TFC clear slang, en Tygon.. de DD is veel 'blauwiger' van kleur, en de Tygon een stuk helderder. Nu hoop ik niet dat ze snel dof gaan worden :(

Hele nuttige update! :D
 
Ik doe het precies zo met poedel&olifant, alleen gebruik ik een waterkoker ipv. een pannetje :) Die verschillende kleuren van de slang is erg vaag, ik heb wel het verschil gezien tussen DangerDen/TFC clear slang, en Tygon.. de DD is veel 'blauwiger' van kleur, en de Tygon een stuk helderder. Nu hoop ik niet dat ze snel dof gaan worden :(

Hele nuttige update! :D

Die DD/TFC clear is een beetje UV gevoelig:



Vandaar dat deze een lichte blauwe kleur heeft en niet zo mooi clear is als die van Tygon.

Maar van die Tygon met verkleuring vind ik die groene die ik 2e hands heb overgenomen de boel nog vager maken dan het al is. Normaal zou ik de oorzaak als eerste bij m'n eigen set-up gaan zoeken. Die groenige slang komt van buiten en is ongebruikt. Ik zal eens vragen hoelang hij die slang had liggen. Misschien dat dat iets verklaren kan....



Top man... die filmpjes komen altijd wel van pas :p

Denk dat ik het maar bij schroeffittingen hou ^^
Watvoor water heb je eigenlijk gebruik voor dat dierengeweld?

Thanks! :023:

Gedestilleerd water in een pannetje gekookt. Een waterkoker bezit ik helaas niet. :icon_eek:
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Lian Li v2000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N Lian-Li W-V2000B Side Window Panel for Lian-Li PC-V2000 Series (Black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
LRAB Project Frankencool's resurrection Gallery & Build Logs 49
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan