• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP)

Lijkt wel of enzotech ze nog maakt/verkoopt. Op de site staan ze nog. Staat toch echt dat ze er maar 100 van gaan maken. Misschien marketing truukje.

Wil toch wel graag die erin hebben.:) Net even een topic resurection gedaan in de produkt suggestie department hier. :p
 
Dit is dan ook echt de eerste keer dat ik letterlijk begon te kwijlen van pc plaatjes hoor :eusa_shifty::S:razz:

ziet er nice uit met al dat koper!
Toch nog keer de onderkamer netjes maken hoor! :082:
 
Ziet er goed uit, Coolfris! Een mooi voorproefje van die Diamonds ;) hoe heb je het poedelgevecht uiteindelijk gewonnen, behalve met warm demiwater? :D

Ik heb nog niet echt een methode/techniek kunnen ontdekken die het heel veel gemakkelijker maakt.

Het begin is het lastigste. Het is net het laatste stukje dat er erg moelijk op komt. Die Bp fittingen maken dat er ook niet makkelijker op, omdat deze een erg dunne bovenrand hebben.
Als de slang er eenmaal in z'n geheel rondom de fitting zit, is de rest een kwestie van doordouwen en niet opgeven bij dat allerlaatste stukje. :p

Verder heb ik het gedaan zoals ik al eerder een beetje besschreven heb: Eén fitting buiten de kast erop zetten. Die draaide ik dan in een DCC pomp topje, maar je kan 'm ook ergens anders in draaien natuurlijk, als je maar de boel een beetje goed vast kan houden.
Dat is dan de makkelijke fitting. Die tweede is lastiger, omdat je dan op het blokje en dus op de hardware eronder aan het drukken bent.
Moet je voor jezelf een beetje bepalen welke van de twee uiteinden van de verbinding je in de kast en welke buiten de kast erop zet. Op de NB van mijn mobo zit geen IHS, dus de fittingen voor die verbindingskant heb ik maar buiten de kast erop gezet en de 2e binnen. Dan hoefde ik niet die NB aan gort te drukken. :p

Maar misschien dat jij wel de perfecte techniek weet te ontdekken. Ik hoop het. :D:praygod




Dit is dan ook echt de eerste keer dat ik letterlijk begon te kwijlen van pc plaatjes hoor :eusa_shifty::S:razz:

ziet er nice uit met al dat koper!
Toch nog keer de onderkamer netjes maken hoor! :082:

Thanks :)

Hopelijk kwam die waarschuwing tussendoor een beetje op tijd voor je tobo. :D

Die onderkamer laat ik denk ik zo. Die blijft toch verborgen. :eusa_angel:
 
Ik hoop het ook te ontdekken, heb het vanmiddag even geprobeerd.. wat wel erg goed helpt, ik heb een 'afgeronde' platbektang, die past precies ong. 1cm in de slang, en dan voorzichtig de tang uit elkaar drukken.. dit een paar keer, en de slang een beetje draaien tussendoor, en dan gaat hij er best makkelijk overheen :D na 5 min ofzo is de slang weer helemaal op zn oude maat, en dan krijg je er 'm dus ook nooit meer vanaf :p (daar moet je ook bruut geweld voor gebruiken zeg, kreeg van die neigingen om de slang onder de fitting af te knippen :p)

Wat dat betreft zijn die korte stubby's wel een stuk makkelijker, die gaan er tenminste weer snel vanaf :D

Ik ben het trouwens met je eens dat de diamonds er alleen mooi uit komen met clear slang, logisch ook op zich.. ik wilde ook iets doen met zwarte Tygon, maar daar ga ik dan stubby's voor gebruiken :066:

Ik vind je build echt tof, kom een hoop dingen tegen waarvan ik denk van d'oh, dat ik daar niet opgekomen ben zeg! ;) dat koper ziet er erg goed uit allemaal!

Welke fans zijn het trouwens die je gebruikt, Gentle Typhoon's?

Thumbs up! :peace
 
Thanks!:)

Die fans zijn idd de Gentle typhoons van Scyhte. De kast zit er nu vol mee. :p 4x de 1450rpm variant, 1x een 1150rpm voor de hdd's en een 1850rpm op de PA160.1. Wilde ze allemaal even uitproberen. :D 't Zijn voor mijn gevoel de beste luchtblazers die ik tot nu toe gehad heb. Alhoewel de San Ace fans die ik heb ook wel erg goed zijn. Die maken alleen iets meer geluid.

"platbektang" Moest ik even opgooglen. :D
Maar dat is idd al een goed idee om ze van tevoren even op te rekken. Ik had zelf het idee dat de slang de 2e keer iets makkelijker erop ging. (bij die NB - GPU route heb ik het drie keer overnieuw moeten doen ivm niet tevreden zijn met het bochtje) Verder had ik die techniek vergeten uit te proberen. Om hem dus voordat i in de kast op een fitting komt eerst één of twee keer met de buitenkast methode op een fitting te zetten. Maar met een afgeronde platbektang is dat denk ik weer een stuk makkelijker. Hoef je die slang ook niet van de fitting af te trekken. Dat valt ook niet echt mee.
Ik zal het de volgende keer ook eens de slang met een een tang gaan voorbewerken. Misschien dat het met een borgveertang nog iets gemakkelijker gaat. Die gaat nl open als je erin knijpt.
 
Laatst bewerkt:
Zag dat er van Enzotech 2 soorten heatsinks zijn, de gewone, en de 'low-profile' :) aangezien er moeite is om de poedel-olifant over de heatsinks heen te krijgen, neem ik aan dat jij de gewone hebt gebruikt? en zal het veel schelen in temp als je de low-profile versie er op zet? Moet een 8800GTX koelen, met een universal blockje :) vandaar ;)
 
Ik heb die BCC9 heatsinkjes gebruikt. Dit zijn de laagste van de enzotech heatsinks. De grotere variant van deze is de BMR-C1; die zijn 5mm langer dan de BCC9. Die zullen dus wel wat meer warmte kwijt kunnen en iets meer wind vangen. Ik zag ze toen niet in de shop staan (nu nog niet) en heb voor het gemak twee setjes van die kortere besteld.
Voor het koelen van die mem chips zijn ze goed genoeg. Club3d had er platte plaatjes metaal opgeplakt, (pic) dus zal dat goddelijke koperwerk van enzotech ook wel volstaan; ook al is het iets korter dan de haast hemelse BMR-C1 .;)

Die 8800GTX heb ik ook eens met een single core blokje gekoeld. Geloof dat ik toen el cheapo aluminium zalman heatsinkjes gebruikte.


Hoeveel ruimte er tussen de fittingen en de kaart komt te zitten verschilt per blokje, hangt ook weer af van slangmaat en fittingen. Bij de MCW60 zit bv redelijk veel ruimte tussen de kaart en de fittingen. Bij de Supreme vga dus wat minder, vandaar dat ik die BCC9's heb moeten mishandelen met de dremel. Die twee onder de fittingen heb ik er overigens pas opgeplakt, nadat het poedel/olifant gebeuren klaar was.
 
Gaat toch nog een klein update'tje komen deze week.:031:


In één van de pics van de laatste update waren al enkele haarscheurtjes te zien in het CPU blokje:


En hieronder de semi-wetenschappelijke versie van een deel van dezelfde pic:

111p449.jpg

confused-smiley-17487.gif


Het lijkt alsof die scheurtjes nu een ietsje pietsje groter zijn geworden. Liever ga ik dit niet verder afwachten; zou zonde zijn van het blokje als i zou breken iod. Nu kan ik 'm nog jaren redelijk nutteloos gaan bewaren. :D
Jammer dat het blokje niet meer gemaakt wordt, anders had ik gelijk een nieuwe besteld. Dus maar een alternatief besteld: een EK Supreme LT.
Lijkt wat koper betreft erg veel op het Edge blokje van XSPC, Alleen het plexi is wat te strakker gevormd. Ander alternatief had de Danger Den MC TDX kunnen zijn. Het Plexi van dat blokje is wel wat sierlijker gevormd en de koperen pinnetjes passen perfect bij het NB blokje en de heatsinks. Maar de prijs is wel dubbel tov de ook waarschijnlijk ook nog eens ietsje beter presterende Supreme LT... ...

--------------------> Supreme LT besteld
5e9yc7.jpg


(+nog wat kleinigheden :D)


Kan ik gelijk het I/O shield en de silverStone aero slots even plaatsen. :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Lian Li v2000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N Lian-Li W-V2000B Side Window Panel for Lian-Li PC-V2000 Series (Black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
LRAB Project Frankencool's resurrection Gallery & Build Logs 49
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 0
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan