Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP)

bumpje met kleine update van een paar wijzigingen aan deze kast.

In de nacht van drie naar vier september:

Voor (voeding er reeds uit)

2d0ater.jpg


Als je roze slangen wilt hebben: mix clear met feser rood en na een dag of tien beginnen de clear slangen al te verkleuren. Na een maand zijn ze helemaal roze. :061::028:

ea5d07.jpg



En zo een beetje ongeveer na de kleine verbouwing:

30m94ds.jpg


vullen, vullen


246t5kn.jpg


QDC van koolance. Zitten er nu twee in. Het koelgedeelte in de kelder kan nu losgekoppeld worden van het blokjesgedeelte in de bovenkamer. :p

Filmpje van vlak na het vullen:
Lijkt me wel voldoende flow. :p


302aqms.jpg


Bp slangetje-snake erbij om het pretgehalte te verhogen :lol: :eusa_boohoo: :D

34erhxt.jpg


matblack Bp schroeffittingen icm met de diamantserie van ...Bp.



Een blik in de kelder.
10p1smx.jpg


:surprised: Eén radiator minder, maar dat was ik ook van plan. Hele opzet van de verbouwing was de 4870 graka eruit en een superzuinige 5450 erin. :eusa_shhh:

"This rig is for cruncing" :p

En daarvoor moet i vrij stil zijn en niet al te veel onnodig stroom verbruiken. (deze kaart gebruikt 5.5W idle) Gamen doe ik nog zelden, dus die 4870 kon vervangen worden, de koeling wat minder en dus ook minder fans in de kast.

En nog een shotje van het CPU gedeelte.






tot zover de nacht pics




Nu pics gemaakt met ietsje meer licht en met de boel draaiende@klaar=fris



s5fh1s.jpg


2h3nbl1.jpg


scxngx.jpg


De messing CPU mounting kit vervangen door een zilverkleurige.

2eksuqh.jpg


2pyb128.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die roze slangen was dat de bedoeling of gewoon perongeluk nog wat oude feserone is je rad laten zitten? :p
Voor de rest wel nette build!


Dat met die roze slangen heb ik diverse malen uitgeprobeerd. De eerste keer dacht ik ook aan resten vanuit de radiator; alhoewel ik niet eens zeker wist of ik ooit wel iets van kleur gebruikt had voor die rads. Maar na grondige schoonmaak en nieuwe slangen werden de clear slangen weer roze. Daarna nog een keer met alleen clear geprobeerd en die bleven clear. En de laatste keer voor die HF case badge contest had ik weer rood met clear gecombineerd en dus weer roze clear slangen.
Die rode slangen in de kelder zijn van binnen een beetje aangeslagen met "iets". Die hebben geen invloed meer op het roze worden. Het gaat vooral om verse rode slangen.
 
Ziet er weer netjes uit. Jeuken je handen nu ook nog genoeg voor de V1000?
x44tvl.jpg

(je thanksknop staat er niet, vandaar even zo.
1zgym4m.jpg
)


Beetje wel wat het ermee bezig zijn betreft; Grabbelen tussen de fittingen en op zoek naar diverse oplossingen :p V1000 borrelt wel ergens achterin m'n hoofd. Maar het tuinproject heeft nu even voorang.

Hier nog een probeersel van dat achterhoofdborrelen:

45petitecool.jpg



:surprised:
 
Die slangen zijn superdof. :D Maar ik vind het eigenlijk wel een mooi effect; beetje frosted achtig. De slang was nog wel ongebruikt, maar lag hier waarschijlijk al zo lang dat er chemisch wat in is gaan rommelen oid. Masterclear is normaal veel helderder, zoals die T-line, wat ook masterclear is.

Daar heb ik overigens voor de mooiigheid een barretje zilver in gestoken. :p

15me69s.jpg


Zitten ook al sinds het begin twee Bp true silver fittingen in de loop. Die twee fittingen hebben nu denk ik de afgelopen tijd al bewezen dat die ook voldoende zijn als anti-alg toevoeging.
 
Even de boel verder uitmelken :icon_fU:

Graka koelertje gewisseld

Ondanks die 5.5W die de 5450 op idle zou verstomen, werd de kaart toch nog rond de 68 idle. Staat ook wel een zeer zwak briesje op, maar vind het wel iets aan de hoge kant. Aan een gloeilamp van 5W heb ik nog nooit mijn vingers gebrand. Maar dat is misschien wel weer een erg kromme vergelijking. :eusa_shhh:

01.jpg


Eigenlijk boeien die temps me niet zo heel erg veel. De wissel is me voornamelijk te doen voor de estetische aanblik van de boel. Heb namelijk nog een werkloze swiftech MCX159-CU liggen. Deze zou perfect bij de rest van het kopergeweld moeten passen.

02.jpg


En voor de koperfetesjisten onder ons wat meer plaatjes van dit prachtige stukje koper (net gepoetst met ketchup)

03.jpg


04.jpg


Inclusief een stoer watermerk :028:

en omdat mijn camera er blijkbaar ook geen genoeg van kon krijgen begon i bijna spontaan op z'n Andy Warhol een multi-pic te schieten

05.jpg





Het blokje maar op de kaart gezet, want dat was nog steeds één van de main goals van deze middagaktiviteit :D


06.jpg




Tot slot pica's van het uiteindelijke doel (of was dat nou de koeling:017:)


07.jpg


Twee heatsinkjes van het mobo gejat voor het graka geheugen. Is wel alleen voor het mooie, maar dat geld voor het mobo hetzelfde. Zo is het mooie weer een beetje beter verdeelt. :)

08.jpg


09.jpg



En nog een beeld van wat ik dagelijks zie als ik opzij kijk:

10.jpg





Denk dat ik deze kleine verbouwing nu wel genoeg heb uitgemolken. :006:





Oh ja de koeling van het ding nog:

Het duurde ongeveer tien minuten voordat het blokje zijn equilibrium van warmte opname en afgifte bereikt had. Na het opstarten was de core 30c. ('t Leek wel watergekoeld.) maar dat was natuurlijk vooral te wijten aan die enorm dikke koelplaat van dit blokje. Na vijf minuten was de temp alweer met ongeveer 20c gestegen en na die tien minuten bleef de teller steken op 70c. Twee graden warmer dus dan met de stock koeler.
De fan daarom maar ietsje sneller laten spinnen. Bij het alu blokje leidde dit tot een tempdaling van ongeveer 20c. Bij het Swiftechblokje heeft de extra luchtstroom veel meer effect, Nu een daling van dik dertig graden!

Ongelovelijke getallen als je in het waterkoelwereldje gewend bent om over tienden van verschil te praten@mugzitten.


Maar die fan gaat weer lekker rustig draaien. 70c moet i wel kunnen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Staat idd veel beter,

enige minpuntje vind ik nu dat die QDC in het zicht zit en al de verschillende fittingen in de bovenkamer, voor de rest, top notch !

Begint wel op te vallen dat het DD NB blokje terug wat vuiler aan het worden is ... :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Lian Li v2000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N Lian-Li W-V2000B Side Window Panel for Lian-Li PC-V2000 Series (Black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
LRAB Project Frankencool's resurrection Gallery & Build Logs 49
HighFlow HighFlow twee weekjes op vakantie, van 29 april t/m 14 mei 2024 HighFlow Computer Cooling Shop 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan