• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP)

SWEEEEEET!!!.

Jij bent echt creatief bezig man :D Als je zulke dingen ziet dan begrijp je wel dat er aardig wat tijd in zal worden gestoken. Superwerk!

Binnenkort ik ook Waterkoeling. Is financieel niet mogelijk nu :)
 
reply-doublufacepalmsignature.jpg




DoubleFacePalm.jpg




editDoubleFacePalm.jpg
 
Laatst bewerkt:
In hoeverre zie je die ringen eigenlijk ? Volgens mij niet echt of wel ?

Ben inderdaad wel benieuwd of de slanger er makkelijk af kunnen of niet, ik zat er zelf ook al naar te kijken maar ik wil geen slang klemmen gebruiken eigenlijk.
 
In hoeverre zie je die ringen eigenlijk ? Volgens mij niet echt of wel ?

Ben inderdaad wel benieuwd of de slanger er makkelijk af kunnen of niet, ik zat er zelf ook al naar te kijken maar ik wil geen slang klemmen gebruiken eigenlijk.


Ringetjes zie je niets meer van. In Bp fittingen en de meeste iets modernere fittingen zit er een gootje in de fitting waar de 0-ring bijna helemaal in verdwijnt. Voor de plaatjes staan ze erg mooi. Begrijp eigenlijk niet zo goed dat Bp losse blauwe UV o-ringetjes verkoopt als je er toch niets meer van terug ziet. Misschien ook voor de mooie plaatjes van voor het monteren. :icon_wink:

Maar ik denk dat die slangen wel blijven zitten. Heb al vaker een dunnere slang op een dikkere fitting gezet, alleen waren dat EK fittingen, die zijn langer dan die stubies.




oeps
 
04end.jpg




Vanavond gelijk maar begonnen met de slangen en fittingenwissel. :079:

Eerst maar een paar plaatjes gemaakt van de oude boel:








De bocht der bochten :p


Zelfs die 3/4"OD slang steekt bij deze fitting een beetje ielig af. :p





Gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om van pomp te wisselen. De DCC 10W eruit; en een DCC 18W zonder voetjes erin.






Hier goed te zien hoe strak de slang geklemd werd. :p





Bp heeft de binnenkant van zijn fittingen nog iets ruimer weten te maken. De silver shiny is nog van de oudere generatie en de matt black is een nieuwe welke tot de max is uitgeslepen. :025:





De normale 3/8"OD fitting voor deze slangmaat.



De Olifant en de poedel :D



Maar ongeveer 3mm verschil tussen tubing en fitting, is dat moeilijk, het ziet er namelijk uit alsof een olifant een poedel probeert te nemen, zo'n formaat verschil ongeveer XD.

Het bleef niet alleen bij proberen; de olifant heeft de poedel genomen :icon_madu:


[tut]​

Deze fitting met slang erop is bestemd voor het blokje van de NB. Die slang prop ik liever buiten de kast op de fitting op een T-fitting voor wat hou vast.
De CPU is nog vrij goed beschermd met een IHS, maar op de NB van deze plank zit geen IHS. Dan kan je het zware werk van de eerste fitting beter buiten de kast doen om te voorkomen dat de NB een beetje gekraakt wordt. Daarna kan die fitting met slang en al erin gedraaid worden; de slang op maat geknipt worden en met beheerst krachtgebruik de verbinding op de 2e fitting gemaakt worden. :079:

Om de slangbocht net iets strakker/mooier/swingender/natuurlijker te maken probeer ik altijd de bocht van de slang die hij heeft meegekregen van het oprollen, aan te houden in het te maken bochtje. Nu de slang zo vast zit is dat een beetje lastig geworden om nog even te corrigeren.

Hieronder de fitting met het stukje slang in de NB gedraaid. De bocht van de slang wijst de verkeerde kant op. Die moet nog een kwart slag draaien voordat hij in z'n "natuurlijke" bocht voor de CPU komt te staan.



slang en fitting af tekenen:



De slang er weer af halen; en een kwart slag gedraaid weer erop te zetten:



Zo staat i er beter voor :p



En de verbinding afgemaakt:


...mooi bochtje :112:​


Oh ja, om de slangpunt wat zachter/soepeler te maken kan je opgewarmd gedestilleerd water gebruiken. Bij die tygon was het eigenlijk bijna niet nodig; die is al soepel van zichzelf. :p


[/tut]​





...








Alle verbindingen gemaakt.............vullen die hap :079:







Filmje gemaakt vlak na het vullen waar mooi te zien is hoe het ontluchten met een T-fitting in z'n werk gaat. Hier een Y-fitting gebruikt. Maakt verder niet veel uit, als i maar afsplitst en net als een reservoir voor de pomp komt de zitten.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=goF5qMg0WUs]YouTube - ontluchten(bleeding)[/ame]

HF logo op de achtergrond. :003:


De belletjes schieten ook een stuk sneller door de set als met het 10W pompje. :p Met die 10W pomp bleef er ook elke keer na het vullen een hardnekkig luchtbelletje in het CPU blokje hangen die vrolijk weer op z'n plek terug kwam nadat ik de kast gekeerd had. Maar met de 18W DCC pomp geen last gehad van dat belletje.

Het pompje is overigens net zo stil als de 10W. Hetzelfde rotortje als in de 10W zat, zit nu in de 18W. Ik hoor geen verschil en wat trillingen betreft zit er voor mijn gevoel ook geen verschil tussen.




Tijdens het ontbellen natuurlijk een aantal plaatjes gemaakt:















De blokjes zijn weer een zichtbaar. :)

Met name het NB blokje dat bijna volledig achter die grote schroeffittingen verscholen zat is nu weer mooi in beeld.

De eerst volgende keer dat het mobo eruit gaat, ga ik dopestuff z'n advies over het verwijderen van de rode plaatjes van de mosfet heatsinks ook zeker nog opvolgen. Of natuurlijk van die mooie thermalright dingetjes kopen. :D





wit lampje erin gezet:



nog een wit lampje erin gezet :D



Nu komt de nog de graka weer in beeld. Daar zitten twee 120mm fans op de artic koeler. :p




nog twee plaatjes:







En de boel weer aan de praat :041:




Oh ja, op dat 120mm gat in het zijpaneel zit nu een fangrill. Die inbusjes vind ik wel mooi staan. Denk dat het plexi raampje ook maar met gaatjes en die imbusjes bevestigen ga.


Dat dus nog te doen en dan zit het er voorlopig weer op voor deze kast. Daarna natuurlijk nog wat mooiere plaatjes bij daglicht. :p



De slangen blijven zonder klem in ieder geval wel zitten; daar ben ik wel zeker van. Zal 'm nog een flink aantal uren laten primen met de fan op 5v om de boel redelijk goed op te warmen.





Ik ben nu wel sterk aan het twijfelen om die mooie heldere tygon slang voor de V1000 te gaan gebruiken. Niks geen kleuren, gewoon klinkklaar helder. Door het water weerspiegeld en vervormt alles ook een beetje. Vooral dat effect past denk ik wel heel erg goed tussen al dat bling geweld. :p Ga het maar eens uit proberen. :D

Rede dat ik dat stukje Feser Silver slang gebruikt heb voor die NB - CPU verbinding, is omdat ik deze slang en die silvershiny stubbies voor de V1000 wilde gebruiken. Die bocht is een mooie testcase. Maar nu weet ik al helemaal niet meer welke slang ik gebruiken ga. :D
Toch vind ik het wel een mooie combi die clear slang met dat stukje silver. :)

Als ik trouwens af en toe een blik op die V1000 werp, is deze grote broer van 'm maar een getthobak. :079:







:039:​
 
Laatst bewerkt:
zeer mooi weeral hoor, maar idd, soms twijfel je wat je wilt, clear slang kan mooi zijn, wit kan ook zeer mooi zijn, kleurencombi van zwart en rood is ook zeer mooi, je blijft als maar bezig want er is zo veel moois ....


al enig nieuws over de blingbattle in de v1000 ?:D
 
Mooie update^^!
Zag wel veel luchtbelletjes door je tubes gaan dat had ik niet met mijn Waterkoeling.

,Homie

Met een T-line blijven er na het vullen wat meer bellen in het systeem dan met een reservoir. Duurt ook langer voordat ze er weer uit zijn. Deze was na ongeveer een uur vrij van hoorbare luchtbellen. Daarna is tot en met nu de waterlijn in de T-line ongeveer 7 cm gezakt. Maar dat heb je met ee reservoir natuurlijk ook, dat i na een dag weer wat zakt, omdat er nog hele kleine belletjes in het water zitten.

Maar ik vind het altijd weer een mooi geluid die rondschietende luchtbellen. :)

je gebruikt bij de bocht der bochten teminste wel loctite 55 om hem dicht te krijgen :023:

met die tygon slangen ziet het er beter uit dan met de gekleurde slangen...

Zit geloof ik ook nog een beetje teflon om aan de bovenkant, maar idd ook loctite 55. Voor mij de 1e keer dat ik dat gebruikt heb. Zal het ook eens zonder teflon doen.

zeer mooi weeral hoor, maar idd, soms twijfel je wat je wilt, clear slang kan mooi zijn, wit kan ook zeer mooi zijn, kleurencombi van zwart en rood is ook zeer mooi, je blijft als maar bezig want er is zo veel moois ....


al enig nieuws over de blingbattle in de v1000 ?:D

Alles is mooi! :003: Het is maar net waar je focus ligt. ;) Maar denk nu toch maar weer dat ik de Silver en zwarte slang voor de V1000 neem. Dan wel die van Tygon. Alleen het beste voor die kast. :023:

De blingbattle is na een raampje voor deze kast, het volgende waar ik me mee bezig ga houden.

Mooi hoor, alleen jammer dat je de gekleurde slangen hebt verwijderd :p

Ach wat lul ik nou, zo is die ook hartstikke mooi :D

(Alleen doe wat aan de kabels)

Het zal denk ik niet heel lang gaan duren voordat ik deze slangen ook weer verwijderen ga. :D
Ga deze kast meer gebruiken om van alles in uit te proberen. :)

De kabels laat ik voorlopig zo. Alhoewel ik ook met sleevedingen hierin van alles kan uit gaan proberen......
thinking-018.gif
 
loctite 55 werkt veel beter dan teflon tape... teflon tape is eigenlijk alleen bedoeld voor gas fittingen...
Het grote voordeel is dat bij loctite is dat de verbinding nog te fixeren is... je kan zelfs nog 1 omwenteling terug draaien zonder lekken te krijgen... bij teflon tape gaat het al lekken als je de verbinding iets beweegt...
 
Zo...

vlek.jpg


weer wat spulletjes gekocht :D





Allemaal omdat ik het EK Supreme VGA blokje er net iets te graag bij wilde hebben. :eusa_snooty:


Maar mooi is i wel. :help En met al het koper van enzotech erbij.....:035: :023:

vlek2.jpg

Dat voor later, nu en paar pics van dit super sexy single core blokje
happy-smiley-8815.gif










.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A Lian Li v2000 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
N Lian-Li W-V2000B Side Window Panel for Lian-Li PC-V2000 Series (Black) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
LRAB Project Frankencool's resurrection Gallery & Build Logs 49
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
bunbun Berekenen van waterkoeling koel capaciteit Handleidingen en Installatie Tips 3
Fryslanboy Waterkoeling, 2 pompen die in de periode van amper een maand uitstappen Waterkoeling 8
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
S Geschiedenis van een Case:Corsair Obsidian 800D van Legendary1985 Gallery & Build Logs 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan