• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Problemen met Swiftech MCP355/MCP350 pomp

MCP355 Probleem met opstarten

Sinds 4 a 5 weken heb ik nu mn MCP355 pomp draaien in mn loop en tot nu toe altijd een super pomp gevonden.

Echter zonder reden start de pomp niet meer fatsoenlijk op. Er is helemaal niets veranderd in mijn loop, beetje vreemd dus. Het is te vergelijken met een cpu fan die wordt tegengehouden als ie wilt opstarten. Als de pomp eenmaal draait dan werkt ie ook weer soepel.

Ik heb dus het hele systeem gedraint en de pomp open gemaakt, maar die ziet er nog prima uit. Geen beschadigingen of rotzooi wat eventueel voor problemen zou kunnen zorgen. Vervolgens weer netjes in elkaar gezet : rotor recht erin, o-ring op zn plaats, en de top er weer opgeschroeft (bp top).

Nu start ik de pomp met een externe voeding op, en wanneer de pomp draait kan ik pas mn pc aanzetten.. Kan soms wel 5 tot 30 minuten duren. Hier heb ik uiteraard geen zin meer in.

Weet iemand hier een oplossing voor, of moet ik deze pomp RMA'en en een ander type aanschaffen? Vind het wel zonde dat zo een mooie pomp na enkele weken als niet meer functioneert.
 
RMA lijkt me niet onverstandig; een pomp moet je imo 100% kunnen vertrouwen. Je kan nog even uittesten of het misschien niet iets met een draadbreuk of gammele draad te maken heeft door daar wat mee te wiebelen. (Maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan door 'm op die externe voeding aan te sluiten. )
 
MCP355 Weer stuk?

Nu al mijn tweede pomp die op tijd van 2 maanden alweer de geest aan het geven is. Ik had vorige keer precies hetzelfde probleem met de MCP355 en is toen RMA gestuurd. Het bleek dat het om een productiefout ging.

Probleem :
De pomp start moeizaam op. Soms binnen 5 seconden, soms na 10 minuten pas. De loop is niet luchtvrij te krijgen, wat een boel herrie met zich meebrengt.. Het water ziet daardoor 'troebel' van de miniscule luchtbelletjes.

Ik heb hieronder de setup van mn systeem staan :
setup_1.jpg


Iemand enig idee wat hier de oplossing zou kunnen zijn? Mss het reservoir hoger zetten?? Tevens nog wat pics van het systeem. Als je goed kijkt zie je de luchtbelletjes. Er zit overigens geen dop op mn res zodat de boel kan ontluchten, maar lijkt me niet dat t meer dan 8 weken duurt .....

DSC02390.JPG
DSC02391.JPG
DSC02392.JPG
DSC02393.JPG
 
Zoals het blokje daar op de product foto staat is de bovenkant de "inlet" en de zijkant de "outlet"
Als ik naar jouw eigen foto's kijk is dat ook het geval.

Lucht in een loop is wel een manier om je pomp om zeep te helpen.
Ook hoeft het niet altijd goed te zijn om een reservoir open te laten, omdat er dan geen gesloten loop is kan de vloeistof zich niet goed opbouwen door de loop. Als je het reservoir dichtmaakt zal de overgebleven lucht vanzelf in- en uitzetten door drukverschillen.
 
Ik heb ook als ik de pc aanzet, en de pomp begint ook te draaien dat er enorm veel luchtbellen uit de pomp komen. Straks zal ik eens een filmpje ervan maken als ik met mn werk klaar ben. Ook een vreemd verschijnsel.

De zijkant is inderdaad bij mij ook de outlet, anders zou het water niet rond kunnen stromen.
 
Dat laatste had ik al gedacht, omdat je de ingang van je reservoir helemaal bovenop zit, als je je pomp verkeerd had kon daar onmogelijk water door omhoog komen.

Ik weet ook wat je bedoelt met die luchtbellen in je pomp, voor mij hoef je dat filmpje niet te posten, maar voel vrij om dat te doen voor anderen.
Wat kan helpen is de pomp herhaaldelijk aan te zetten, en net op het moment dat hij aanspringt direct weer uit.
Zo blaas je alleen de luchtbellen in de pomp weg, als deze blijven zitten, pompt de pomp vanaf het begin al niet goed. Heb dit ook vaker meegemaakt. Dat hij alleen de valse lucht pompt en geen nieuwe vloeistof aanzuigt.

Als je een slang hebt die direct na de pomp naar onder loopt zal lucht makkelijker blijven hangen en terug de pomp in springen als je de PC uitzet.
Een slang omhoog zorgt ervoor dat de lucht direct in de loop verdwijnt, en als het goed is blijven de bellen dan hangen in het reservoir.
 
Luchtbellen kunnen in de loop blijven zitten omdat het water uit je rad gewoon naar beneden plents, bellen creert en dat wordt weer opgezogen door de pomp.

Reden dat ik in en uit altijd onder heb zitten met zo`n pijpje voor hoogte verschill zodat de bellen niet terug de loop ingaan.
 
MCP355 pompt niet

Pomp: Laing DDC-1Plus MCP355 12V
Top: Bitspower BP-DDCTP-BK DDC TOP - POM Version


Hallo mede highflowers.

Na een tijd stilgestaan te hebben(4 maanden), heb ik mijn MCP355 weer uit de kast gehaald om deze te testen voor verkoop.

Echter gaat hij wel brommen, maar er gebeurt niets, hij pompt niet op of wat dan ook.
Heb de top er afgehaald, alles eens nagekeken, maar hij was helemaal schoon (had hem goed schoongemaakt voor ik hem weg had gezet).

Heeft iemand misschien een idee wat het is? Is hij gewoon stuk, of is dit een bekend probleem?
 
Cyg, stuur die pomp eens mijn kant op. Ik zou me daar wel eens in willen verdiepen wat het probleem kan zijn.
Vanwege mn interesse daarin wil ik de verzendkosten heen en terug wel op me nemen ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
D Problemen met ratelende fans? Overige Koeling 11
U Problemen met GTX 680 SLI OC/BIOS/Volt mod Overclocking 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
K Opstart problemen met nieuwe videokaart (GTX670) Hardware & Software 1
arwin74 Feser One mixen met Feser VSC, problemen? Waterkoeling 6
S Problemen met Aqua-Computer Aquastream XT 1046 12v usb Waterkoeling 3
M Problemen met flow Watercooling Waterkoeling 8
E Problemen met LED achter het plexiglas..... Cases en Modding 4
T BSOD Problemen met nieuw buildt PC Problemen & Oplossingen 3
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
CrUzEr problemen met mijn XFX Radeon HD 5870 Hardware & Software 10
J Problemen met HighFlow site HighFlow Computer Cooling Shop 7
Don_Holio Problemen met vullen van loop Waterkoeling 6
Exeon Problemen met Rampage II extreme en geheugen Problemen & Oplossingen 47
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
Freddy Problemen die je hebt sinds gisteren, hier posten aub HighFlow Forum 39
W gtx 780 3way problemen Problemen & Oplossingen 0
D Problemen videokaart (waarschijnlijk) Problemen & Oplossingen 3
B Keuze problemen watercooling Advies Waterkoeling Setup 2
sir serial Shout problemen. Problemen & Oplossingen 2
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
Johnny [Nvidia] Driver problemen Hardware & Software 147
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
N i5 3570k overclock problemen Overclocking 15
DjangoSoe 5870 Crossfire problemen, te lage framerate na Windows herinstallatie Problemen & Oplossingen 10
X schroef / bevestiging problemen rad + shroud + fan + 1 of 2 mm metaal + fan gril Waterkoeling 4
R i5 2500K OC problemen Overclocking 17
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
Deathchant Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K? Problemen & Oplossingen 104
B Waterdruk problemen Overige Koeling 2
Wouter Problemen gevonden? Meld ze hier!! Report bugs! HighFlow Forum 387
Yil Problemen Raid0 setup REXII Problemen & Oplossingen 13
R overclock problemen Overclocking 23
D OCZ Reaper Asus 6pt problemen Overclocking 26
Freddy Website Storing / Problemen Webhost HighFlow Computer Cooling Shop 8
M Wallmount computer met EKWB hard tubes Advies Waterkoeling Setup 1
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan