• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Native waterkoeling aansluiten op vloerverwarmingsbuis

technossomy

New member
Ik zoek een koppeling tussen een harde en zachte buis, en dat tweemaal vanwege heen en retour. De zachte buizen zijn native geleverd (HP xw9400) en de harde buis is voor vloerverwarming.
Buitendiameter zachte buis is 0.8cm en buitendiameter harde buis (heeft geen schroefdraad) is 1.77cm, te zien in het witte kader en met blauwe binnenkant. Dit is een aaneengesloten leiding, zonder pomp.
In het grijze kader de zachte leidingen van het waterkoelmechanisme.
Ik wil dus de zwarte zachte leidingen aansluiten op de harde witte. Zal dat gaan met deze fitting?:

https://www.highflow.nl/watercoolin...-4-silver-shining-multi-transfer-adapter.html

Heb ik daarnaast alleen gedestilleerd water nodig plus misschien een algenverdelgmiddel?

ankara.jpg
 
Je hebt wel een hele sterke pomp nodig denk ik, als je het water door de vloerverwarming gepompt wilt hebben :)
Het is ook aan te raden dat je de vloerverwarming eerst goed uitspoelt, je wilt niet dat kleine vuildeeltjes jouw waterblokken gaan verstoppen.

De C03 fitting is hiervoor een prima oplossing, je hebt dan nog wel de juiste fittingen aan beide zijden nodig.
Het makkelijkste is fitting (pilaar) met een slangklem.
Wat zijn de binnendiameters van de slangen? Aan de hand daarvan kan je de juiste fitting selecteren.

Alleen gedistilleerd water is niet voldoende, inderdaad anti-alg en corrosie middel toevoegen.
 
Als dat betekent dat ik een nieuwe pomp moet nemen, hoe kom ik aan een berekening die zegt welk vermogen genoeg is? Het gaat om 1.5 liter voor de gehele buis en de flow rate is voor de vloer niet zo van belang, want de computer staat 24/7 te rekenen.
 
Ik ben inmiddels weer wat verder en heb het volgende:
- Harde witte buis: buitendiameter 1.77cm, binnendiameter 1.1cm
- Zachte zwarte buis: buitendiameter 0.8cm, binnendiameter 0.5cm

Aansluiting van de zwarte buizen op de radiator:

radiator.jpg

Aan de foto is te zien dat er 2 inputs en 2 outputs zijn - dit houdt verband met de form factor, want er zijn 2 CPUs - dus ik heb wat afwijkende fittingen nodig:
1- Twee T-fittingen, die de inputs samenbrengen
2- Twee fittingen die de zachte buis koppelen met de harde buis (ik heb geen C03 fitting gevonden die past op de maten die ik heb)
3- Een vervanging voor de pomp: zou zoiets voldoende vermnogen hebben? https://www.highflow.nl/watercoolin...ay-reservoir-pump-combo-with-2x-d5-pumps.html

Bij voorbaat dank

Added after 24 minutes:

Ik heb nog maar even een tekening gemaakt van de opzet:

xw9400.png

Meer informatie is ook hier te vinden: Hitachi make dual Opteron water cooling system - FrostyTech News
 
Laatst bewerkt:
Heb je er ook een radiator op aan gesloten? Is dat wel noodzakelijk? Ik weet niet hoe groot je kamer is waar je vloerverwarming door loopt, maar volgens mij zou je vloer genoeg capaciteit moeten hebben om je vloeistof te kunnen afkoelen?

Wat voor radiator is het eigenlijk? Als het een aluminium versie is, raad ik je aan een koperen versie aan te schaffen. Alu en koper gaan niet best samen in 1 loop.
 
De radiator is onderdeel van de waterkoeling. De koeling werkt zeer goed voor zijn leeftijd, ondanks de geluidsdruk die de fan produceert. Ik heb er nu een aantal simulaties opzitten en de processors zijn gewoon te traag: een simulatie die 30 uur moet lopen doet er op deze machine ruim een week over. ik denk dat ik een andere computer ga inzetten om op mijn vloerverwarming aan te sluiten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
D Waterkoeling €750, 3600x & 1080 Ti Advies Waterkoeling Setup 17
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
B Waterkoeling set voor 2080ti Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan