• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i7 watergekoelde systeem

Flythe zou je mij nog kunnen helpen met het kiezen van een moederbord? de Asus Rampage 2 extreme of de Gigabyte GA-UD5, bij een groot gedeelte van de benchmarks wint de UD5 bijv passmark 6.1 wint de UD5 allemaal en bij de Sisoft sandra 2009 benchmarks wint de UD5 ook maar sommige zijn marginaal en andere zijn groter, wat mijn vraag is zal dit veel invloed hebben op de manier hoe ik mijn computer zal gebruiken? en wat is het verschil tussen AMI bios en phoenix award 6.00 bios ik heb op internet gezocht maar kon niets vinden

Lees wat reviews en maak je keuze want:

Given the fact that most X58 motherboards on the market right now are so similar, it is the little things that make all the difference with the EX58-UD5, specifically the ability to flawlessly use three dual-slot graphics cards, the ease of overclocking, the class-leading connectivity, the solid cooling solution, and the extensive accessory package

zoals je kan zien zit er maar weinig verschil tussen de verschillende bordjes, mij zou die laatste paar mhz extra niet zoveel uitmaken als dat me gelijk €€€ kost (bijvoorbeeld). Dus dat ligt aan wat je zelf wilt.

En wat heeft de overclock prestatie van een moederbord te maken met hoe jij je pc gaat gebruiken vraag ik me af? :p

de UD5 is inderdaad rijk componenten maar de cpu voltage blijft steken op 1.9v terwijl de rampage 2.5 kan hebben en de QPI voltage is bij de rampage 2.5v en bij de UD5 2v en de rampage heeft 16 Cpu stroomvoorzieningen en de UD5 maar 12 is dit te merken op hogere snelheden?

Laatst bewerkt:
ga je hardcore overclocken dan? Hoe ga je ooit 1.9v gebruiken op je cpu? En de safe specs voor de QPI voltage is 1,35v. Alles wat je hier noemt heeft te maken met stabiliteit op zeer hoge clocks dus daar heb je nooit mee te maken.

Ik neem aan dat je dus buiten de behuizing de radiator gaat plaatsen. Verder denk ik dat de Raven 2 een redelijk lastige kast is om je reservoir/pomp te plaatsen. Je ruimte in de hoogte verlies je omdat je videokaart in de wegzet. Je zegt al dat je voor een 5870x2 oftewel 5970 wilt gaan. Die zal echt met moeite in de kast passen vanwege de extreme lengte.

Verder zie ik dat je een Black Ice Xtreme rad gekozen hebt icm 1000RPM fans. Die Xtreme rads zijn echt bedoeld voor High rpm fans. Bij lage RPM presteren ze echt onder de maat. Verder is het een enorme restrictieve rad en zeker met jouw plannen om alles te koelen in 1 loop zou ik voor een andere radiator gaan. In jouw geval met jouw combinatie van onderdelen een SR-1 420 of zelfs SR-1 560 als je alles in 1 loop wilt houden.

Als je 1x360 doet zou ik zeker kijken naar de RX360/TFC X-changer/Thermochill PA120.3 of HW Labs SR-1 360. Als je het echt als game-rig houd is een enkele 360 rad wel voldoende voor een HD5870+i7 920.

Maar dan nog, denk niet dat je die rad passend krijgt in een Raven 1 of 2 dus wat dat betreft zal je wel een andere kast moeten kiezen. Een extreme modder zou het misschien wel lukken maar je lijkt me niet het typ wat gelijk in een nieuwe case gaat zitten dremelen.

Enkele opties:

CN HAF 932
Corsair 800D
CM ATCS 840

Er zullen gerust meer kasten zijn maar die kan ik zo 1-2-3 niet opnoemen.

dat is raar ik heb gehoord dat als ik de 3 180 mm fans eruit haal daar een 360 mm rad makkelijk inpast , ik wou eigenlijk de coolermaster storm sniper kopen als eerst maar toen zag ik de raven en nu de raven 2 ik heb de HAF 932 ook gezien ziet er goed uit maar ik weet niet waarom ik twijfel.

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H [CLOSED] Wat is mijn watergekoelde systeem waard? Gesloten 4
N Goed presterende volledig watergekoelde systeem. Waterkoeling 35
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Meer watergekoelde delen Waterkoeling 12
Bokeh Bokeh's watergekoelde Monster PC Gallery & Build Logs 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
J Nieuw leven inblazen van een oudere watergekoelde computer. Waterkoeling 5
alain-s [VERKOCHT] Custom casemod watergekoelde game pc Verkocht 3
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
S Totale Hoogte Mobo + watergekoelde GPU Waterkoeling 7
T Eerste Custom Watergekoelde Build. Advies Waterkoeling Setup 10
M Watergekoelde Bitfenix Prodigy Gallery & Build Logs 21
F [REFUSED] Watergekoelde PC aangeboden Verkocht 2
Turing Turing bouwt - eerste watergekoelde pc Gallery & Build Logs 16
MASTERBLASTER [CANCELED] animo check watergekoelde pc Verkocht 21
KnuX KnuX's watergekoelde 800D Gallery & Build Logs 34
Ramon Nieuwe PC: Watergekoelde Corsair Obsidian 800D Gallery & Build Logs 28
nootje Watergekoelde Skeleton Waterkoeling 13
D Mijn eerste watergekoelde PC... Advies Waterkoeling Setup 20
Johnny Watergekoelde 4870x2 Hardware & Software 14
stravinski Watergekoelde voedingen bij HF? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
B Watergekoelde Striker Extreme Waterkoeling 8
A Te lage flow in mijn systeem Waterkoeling 7
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
P Dubbel Loop Systeem voorbereiden. Shopping List Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
B Welke koeling in dit systeem? Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
M Weinig flow of lucht in systeem Waterkoeling 9
Mortum Mortum - Robin vd Molen - Mortum v2 (Nieuw systeem) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
T Upgrade huidig systeem: 1cpu, 2gpu Advies Waterkoeling Setup 1
volcom mini itx systeem aanbevelingen Hardware & Software 8
N waterkoelen van heel systeem! Advies Waterkoeling Setup 8
A hoeveelheid wattage nodig voor dit systeem? Handleidingen en Installatie Tips 22
Quadcore [CLOSED]Leuk systeem Gesloten 0
B Eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 3
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
F [REFUSED] WC Spullen en Hardware (systeem) Verkocht 0
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
E wie kan een leuk systeem voor mij samen stellen ? Problemen & Oplossingen 16
Dustyrick systeem verouderd Hardware & Software 29
V [VERKOCHT] Overcompleet watergekoeld systeem Verkocht 8
D Watercool systeem. Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan